کد خبر: ۱۰۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
در جلسه این هفته شورای شهر شیراز مطرح شد:

معاونت فرهنگی شهرداری موزه انقلاب راه‌اندازی کند/ کمپین‌ مشترک مردم و مسئولان برای حمایت از طرح های استانی تشکیل شود/ولنگاران فرهنگی هنری سعی در قداست زدایی از شهر شیراز دارند

در جلسه این هفته شورا تعدادی از اعضا شورای شهر شیراز در واکنش به حواشی افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام بیانیه ای صادر کردند.
معاونت فرهنگی شهرداری موزه انقلاب راه‌اندازی کند/ کمپین‌ مشترک مردم و مسئولان برای حمایت از طرح های استانی تشکیل شود/ولنگاران فرهنگی هنری سعی در قداست زدایی از  شهر شیراز دارند
به گزارش شیرازه، انتقاد به نحوه برنامه ریزی و برگزاری مراسم افتتاحیه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام، ایجاد موزه انقلاب و دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن از موضوعاتی بودند که در دویست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیرازبررسی شد.

تشکیل کمپین‌های مردم و مسئولان فارس برای حمایت از طرح های استانی

رضا محمدیان درخواست خود را مبنی بر راه‌اندازی کمپین‌های مردم و مسئولان فارس را به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه داد.

عضو شورای شهر شیراز در راستای پایتختی شیراز در موضوع جوانان جهان اسلام، با بیان اینکه ظاهر مراسم و اسمش برای جوانان جهان اسلام بود، تصریح کرد: مسئولان مربوطه در امر برگزاری این مراسم باید پاسخگو باشند که محتوای این افتتاحیه همچون نامش با اسلام همخوانی داشته و آیا برنامه ای که برای این یک سال تدوین و رئوسش اعلام شد با توجه به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) و عنوان اطلاق شده قرار دارد؟

وی با تاکید بر اینکه الگوهای اسلامی از بایدها و نبایدهای جوانان را، به جهان اسلام معرفی کنیم، افزود: علاوه بر تدوین برنامه‌های فرهنگی و عملیاتی برای ایجاد الگوهای ماندگار، شیراز را با توجه به جایگاه سومین حرم اهل البیت (ع) تبدیل به مرکزی دائمی برای ارتباط جوانان مسلمان به ویژه شیعه از تمام کشورهای منطقه کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری اینکه کمپین حمایت از دریاچه بختگان توسط تعدادی از شهروندان فهیم تشکیل شده است، اظهارداشت: ای کاش کمپینی بین مدیران استان و نمایندگان داشتیم، تا برای اختصاص اعتبارات مناسب به منظور احداث و تکمیل و راه‌اندازی سیستم های تصفیه فاضلاب در شهرهای بزرگ استان به ویژه در شهرهای مجاور دریاچه‌های بختگان، طشک آباده، پریشان و مهارلو آن را دنبال می‌کردند.

نباید به پایتختی جوانان جهان اسلام تنها به عنوان یک همایش نگاه کرد

زهرا یقطین با بیان اینکه نباید به پایتختی جوانان جهان اسلام تنها به عنوان یک همایش نگاه کرد، این پایتختی را فرصتی دانست که به واسطه آن باید چهره درست و حقیقی اسلام را به دنیا نشان داد و توقع می رود که شیراز به عنوان سومین حرم هل بیت (ع) رفتاری متفاوت نسبت به تحولات بین‌المللی در سطح جهان اسلام از خود نشان دهد.

وی با اظهار اینکه چنین رخدادی باید به نفع اهداف اسلام و انقلاب اسلامی مدیریت شود، افزود: اگر به جوانان این شهر میدان داده می‌شد به مناسبت افتتاحیه 16 بهمن می توانستند مراسمی در شأن عنوان جهان اسلام تدارک ببینند و از همه ظرفیت‌های ایجاد شادی و نشاط برای جوانان شهر برنامه‌ریزی کنند.

معاونت فرهنگی شهرداری موزه انقلاب را راه اندازی کند

ابراهیم شعرا عضو دیگر شورای شهر در جلسه این هفته گفت: شیراز به دلیل مرکزیت سیاسی – اجتماعی حوزه وسیعی از جنوب کشور، همواره در جنبش های سیاسی تاریخی معاصر از جمله قیام  تنباکو – انقلاب مشروطیت – جنبش ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی نقش عمده ای ایفا کرده است که حکایت از تاثیر این شهر به عنوان محوریت منطقه جنوب کشور در تحولات تاریخ معاصر ایران دارد. لذا این شهر به عنوان یکی از پایگاه های عمده سیاست گذاری های فرهنگی رژیم پهلوی تعیین شده بود.

شعرا گفت: برگزاری یازده دوره جشن هنر از سال 1346 تا 1356 که وقیح ترین حرکات نمایشی را در ملاعام به منظور لطمه زدن به حیثیت و اخلاق جامعه به صحنه در آوردند.همچنین برگزاری جشن های 2500 ساله در پاسارگاد و تخت جمشید که برپایی رقاصی و میگساری و غیره علنی توسط سران کشورها، نمونه ای از اسلام ستیزی و ترویج فساد اخلاقی جامعه بود که انقلابیون شیراز در رسوا نمودن رژیم با توزیع اعلامیه و نوارهای حضرت امام عده ای از مبارزین دستگیر و رنج زندانها و شکنجه را تحمل نمودند. در دوران مبارزات مردم ایران این شهر در برگزاری مراسم ، یادبود شهدای قم و تبریز و تشکیل جلسات و راهپیمائی های گسترده پیوسته پیشتاز بوده است.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه 38 سال پیش مردم شیراز دومین شهری بودند که بعد از تهران انقلاب اسلامی در آن به ثمر نشست و تمام امور شهر بدست انقلابیون افتاد افزود:شیراز از جمله شهر های ایران است که مردم ولایت مدار آن از شروع نهضت اسلامی حضرت امام تا به ثمر رسیدن آن به رهبری عالمان متعهد و مبارز دینی از جمله مرحوم حضرت آیت الله محلاتی و شهید آیت الله دستغیب به ایفای نقش پرداخته و در طول تاریخ همواره در صف نخستین مبارزه علیه استبداد و استعمار در کنار روحانیت بوده اند که بدلیل فعالیت های گسترده مردم خداجوی این دیار علیه حکومت طاغوت مستوجب حکومت نظامی شد و در این راه قبل از انقلاب 57 نفر شهید تقدیم انقلاب کرد  که 52 نفر آنها در روز 22 بهمن شهید و 421 مجروح و جانباز شده و کثیری از آزادمردان در سیاه چالهای رژیم منحوس پهلوی شکنجه و مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

شعرا تصریح کرد: جامعه ما در حال حاضر در کنار همه موقعیت ها و سرافرازی ها از بیکاری و رکود اقتصادی در رنج می باشد که باید با اتکا به همه ظرفیت های بالقوه و فرصت های موجود با اتکا به سیاست های ترسیمی مقام معظم رهبری و بخصوص اقتصاد مقاومتی مشکلات با همت دولتمردان و شورائیان و شهرداری مرتفع گردد. امروز انتظار همه انقلابیون و مبارزان این است که آثار و اسناد و عملکردهای باقی مانده از آن دوران همراه با تندیس انقلابیون و علمای شیراز نظیر خانه مشروطیت تبریز، موزه عبرت تهران، قم و اصفهان بایستی بصورت موزه و سالن نمایش فیلم برای گردشگران و جوانان و اندیشمندان شهر بمنظور آگاهی از پیشینه فارس و شیراز در پیروزی انقلاب و خدمات و ایثارگری علما و دانشجویان و دانشگاهیان، نظامیان و همافران و پیشکسوتان شهر و استان فارس در یک موزه اسناد در معرض دید همگان قرار گیرد. لذا در یکی از این خانه های تاریخی با همت شهرداری بایستی هرچه زودتر این موزه در حوزه معاونت فرهنگی افتتاح شود.

ولنگاران فرهنگی هنری سعی در قداست زدایی از  شهر شیراز را دارند

به گزارش شیرازه، تعدادی از اعضا شورای شهر شیراز در واکنش به حواشی افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام بیانیه ای صادر کردند. در این بیانیه آمده است:«ولنگاران فرهنگی هنری که از بهره برداری در شیراز ناکام ماندند در فواصل مختلف، سعی در قداست زدایی از این شهر مقدس داشتند، روزی شیراز را سکولار ترین شهر کشور معرفی کردند، سپس شیراز را پایتخت پارازیت، طلاق، سگ کشی،فست فود، معرفی کردند تا شهر مقدس شیراز را جولانگاه ولنگاران فرهنگی، هنری در افکار عمومی جلو دهند»

متن این بیانیه به شرح زیر است:

مقام معظم رهبری در سفر پر برکت خویش به فارس و شیرازطی سخنرانی در روز دوشنبه مورخ87/2/11 فرمودند: یک جریان از سوی دربار طاغوت در سالهای اول دهه ی سی در شیراز شروع شد و تا نزدیکی پیروزی انقلاب اسلامی به مدت بیست و چند سال ادامه داشت، با همه ی تلاششان در این زمینه فعالیت کردند و سعی کردند شیراز را با یک هویت صد در صد، غربی شده به دنیا معرفی کنند، جریان دیگری که باز علیه دین ودین باوری و دینداری در شیراز بیشتر ازسایر شهرها ترویج می شد، جریان الحاد مکتبی از سوی حزب توده بود که در شیراز لانه ی عمیقی داشتندو فعالیت عمده ای هم می کردند.

در همین راستا ولی امر مسلمین به منظور برداشتن ننگ جشنهای دو هزار و پانصد ساله و جشن فرهنگ و هنر شیراز با اعطای لقب سومین حرم اهلبیت (ع) به شهر مقدس شیراز سر فرازانه ترین و با شرافت ترین تحفه را به فارس و شیراز هدیه دادند و ولنگاران فرهنگی هنری که از بهره برداری در شیراز ناکام ماندند در فواصل مختلف، سعی در قداست زدایی از این شهر مقدس داشتند، روزی شیراز را سکولار ترین شهر کشور معرفی کردند، سپس شیراز را پایتخت پارازیت، طلاق، سگ کشی،فست فود، معرفی کردند تا شهر مقدس شیراز را جولانگاه ولنگاران فرهنگی، هنری در افکار عمومی جلو دهند.

متأسفانه تا به امروز نیز  رگه های ناصواب همان روش و منش را در بعضی از مراسمات شاهدیم. علمای بزرگوار فارس و شیراز از جمله حضرت آیت الله ایمانی نماینده محترم ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت محترم آستان احمدی و محمدی (ع)و عضومحترم مجلس خبرگان رهبری ، مراسم" افتتاحیه شیراز ،پایتخت جوانان جهان اسلام" رابه جهت صیانت از مقدسات ترک می نمایند.

از کسانی که عامل رنجش خاطر این بزرگواران شده اند خواستاریم ضمن عذر خواهی از عزیزان،من بعد برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی خود را چنانچه می خواهند مشروعیت داشته باشد به بزرگان دین عرضه، تا اعلام نظر نمایند. به کسانی که عامدانه یا از روی غفلت در بازی از پیش  طراحی شده مهاجمان فرهنگی در این زمینه  فعالیت می کنند و فکر می کنند می توانند حال و هوای فرهنگی هنری طاغوت را دوباره نبش قبر نمایند اخطار می دهیم دست از لجاجت با مقدسات بردارند وگرنه جوانان مومن ،متعهد ،جهادی و انقلابی شهر مقدس شیراز در برابر تساهل وتسامح ولنگاری فرهنگی و همراهی با مهاجمان فرهنگی ساکت نخواهند نشست.
بدینوسیله ما اعضای  شورای اسلامی شهر شیراز حمایت خود را از نظرات و مواضع برحق حضرت آیت الله ایمانی نماینده محترم ولی فقیه در فارس و امام جمعه معزز شیرازو حضرت آیت الله سید علی اصغردستغیب تولیت محترم آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اعلام می نماییم.
معاونت فرهنگی شهرداری موزه انقلاب راه‌اندازی کند/ کمپین‌ مشترک مردم و مسئولان برای حمایت از طرح های استانی تشکیل شود/ولنگاران فرهنگی هنری سعی در قداست زدایی از  شهر شیراز دارند
نظرات بینندگان