کد خبر: ۱۰۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

ولنگاران فرهنگی هنری سعی در قداست زدایی از شهر شیراز را دارند

تعدادی از اعضا شورای شهر شیراز در واکنش به حواشی افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام بیانیه ای صادر کردند
به گزارش شیرازه، تعدادی از اعضا شورای شهر شیراز در واکنش به حواشی افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام بیانیه ای صادر کردند. در این بیانیه آمده است:«ولنگاران فرهنگی هنری که از بهره برداری در شیراز ناکام ماندند در فواصل مختلف، سعی در قداست زدایی از این شهر مقدس داشتند، روزی شیراز را سکولار ترین شهر کشور معرفی کردند، سپس شیراز را پایتخت پارازیت، طلاق، سگ کشی،فست فود، معرفی کردند تا شهر مقدس شیراز را جولانگاه ولنگاران فرهنگی، هنری در افکار عمومی جلو دهند»

متن این بیانیه به شرح زیر است:

مقام معظم رهبری در سفر پر برکت خویش به فارس و شیرازطی سخنرانی در روز دوشنبه مورخ87/2/11 فرمودند: یک جریان از سوی دربار طاغوت در سالهای اول دهه ی سی در شیراز شروع شد و تا نزدیکی پیروزی انقلاب اسلامی به مدت بیست و چند سال ادامه داشت، با همه ی تلاششان در این زمینه فعالیت کردند و سعی کردند شیراز را با یک هویت صد در صد، غربی شده به دنیا معرفی کنند، جریان دیگری که باز علیه دین ودین باوری و دینداری در شیراز بیشتر ازسایر شهرها ترویج می شد، جریان الحاد مکتبی از سوی حزب توده بود که در شیراز لانه ی عمیقی داشتندو فعالیت عمده ای هم می کردند.

در همین راستا ولی امر مسلمین به منظور برداشتن ننگ جشنهای دو هزار و پانصد ساله و جشن فرهنگ و هنر شیراز با اعطای لقب سومین حرم اهلبیت (ع) به شهر مقدس شیراز سر فرازانه ترین و با شرافت ترین تحفه را به فارس و شیراز هدیه دادند و ولنگاران فرهنگی هنری که از بهره برداری در شیراز ناکام ماندند در فواصل مختلف، سعی در قداست زدایی از این شهر مقدس داشتند، روزی شیراز را سکولار ترین شهر کشور معرفی کردند، سپس شیراز را پایتخت پارازیت، طلاق، سگ کشی،فست فود، معرفی کردند تا شهر مقدس شیراز را جولانگاه ولنگاران فرهنگی، هنری در افکار عمومی جلو دهند.

متأسفانه تا به امروز نیز  رگه های ناصواب همان روش و منش را در بعضی از مراسمات شاهدیم. علمای بزرگوار فارس و شیراز از جمله حضرت آیت الله ایمانی نماینده محترم ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت محترم آستان احمدی و محمدی (ع)و عضومحترم مجلس خبرگان رهبری ، مراسم" افتتاحیه شیراز ،پایتخت جوانان جهان اسلام" رابه جهت صیانت از مقدسات ترک می نمایند.

از کسانی که عامل رنجش خاطر این بزرگواران شده اند خواستاریم ضمن عذر خواهی از عزیزان،من بعد برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی خود را چنانچه می خواهند مشروعیت داشته باشد به بزرگان دین عرضه، تا اعلام نظر نمایند. به کسانی که عامدانه یا از روی غفلت در بازی از پیش  طراحی شده مهاجمان فرهنگی در این زمینه  فعالیت می کنند و فکر می کنند می توانند حال و هوای فرهنگی هنری طاغوت را دوباره نبش قبر نمایند اخطار می دهیم دست از لجاجت با مقدسات بردارند وگرنه جوانان مومن ،متعهد ،جهادی و انقلابی شهر مقدس شیراز در برابر تساهل وتسامح ولنگاری فرهنگی و همراهی با مهاجمان فرهنگی ساکت نخواهند نشست.
بدینوسیله ما اعضای  شورای اسلامی شهر شیراز حمایت خود را از نظرات و مواضع برحق حضرت آیت الله ایمانی نماینده محترم ولی فقیه در فارس و امام جمعه معزز شیرازو حضرت آیت الله سید علی اصغردستغیب تولیت محترم آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اعلام می نماییم.
نظرات بینندگان