کد خبر: ۱۰۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس خطاب به وزیر ورزش:

شیراز دارالعلم و سومین حرم اهل بیت است نه مهد حرکات موزون!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس در نامه سرگشاده به وزیر ورزش اعلام کرد: شیراز دارالعلم و سومین حرم اهل بیت است نه مهد حرکات موزون!.
به گزارش شیرازه، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس در واکنش به حواشی جشن پایتخت جوانان جهان اسلام در شیراز نامه ای به وزیر ورزش و جوانان صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر سلطانی فر!
وزیر محترم ورزش و جوانان
سلام ما را از دیاری پذیرا باشید که امروز به ادعای برخی مدیران به اصطلاح جوان متولد  دهه 30 و 40 اکنون مفتخر به میزبانی پرچم (و صرفا پرچم) پایتخت جوانان جهان اسلام است؛ مدیرانی که جوانی را نه در نظام جمهوری اسلامی و تحت زعامت ولی فقیه و نائب امام زمان (عج) که در سایه طاغوت و زعامت مترسک بولهوس ترسوی دست نشانده آمریکا گذرانده اند.  

نامه ما را از دیاری دریافت می دارید که که ادبش نه فقط به سبب آب رکنی و عطر بهار نارنج، که به دلیل عمق گفتار شاعرانی چون سالک طریق معرفت، حافظ لسان الغیب و ادیبی چون سعدی می یابد؛ دیاری که روزگاری درالعلمی بوده و فخرش ملاصدرا و امروز نیز با وجود نخبگان و پژوهشگران مرکز علمی اش، جوانانش دارالعلمی در دارالعلم رقم زده اند.

اینجا «شیراز» و زینتش میزبانی اهل بیت (ع) می باشد که مدال افتخار «سومین حرم اهل بیت (ع) در کشور» را هشت سال پیش نائب بر حق امام زمان (عج) بر سینه اش نصب کرده است تا از آن روز که دیگر شیراز را بیشتر با گنبد فیروزه ای حرم شاهچراغ و دیگر اماکن متبرکه اش بشناسند.  

محض اطلاعتان، حضرت احمد بن موسی (ع) گلی از گل های باغ اهل بیت (ع) است که ولایت پذیری اش صفت غالب و نقل محافل بوده و هست؛ همان صف برجسته ای که متاسفانه این روزها در عملکرد مدیران به اصطلاح جوانان دهه 30 و 40 کمتر دیده می شود، آن هم جایی که دست اندرکاران آیین آغازین برنامه های «پایتخت جوانان جهان اسلام» به هشدارهای نماینده ولایت در استان بی توجهی کرده و «تار» و «تنبک» و «زنان بزک کرده» و «حرکات موزون» را محور معرفی شیراز به عنوان پایتخت جهان اسلام قرار دادند و باز هم متاسفانه شد، آنچه شد.

جوانان انقلابی شیراز از این واقعه اسف بار منزجر و سینه هایشان انباشته از ناراحتی است که چرا مدیران سالخورده (و در خوشبینانه ترین حالت میانسال) تحت لوای جوان مسلمان ایرانی حرکتی رقم زده اند که هزینه هایش بیشتر از آورده و منافعش برای شهر مقدس شیراز و جوانان این مرز بوم است.
جناب آقای سلطانی فر!
متاسفیم که اعلام داریم با وجود عنوان پرطمطراق «پایتنخت جوانان جهان اسلام»، برنامه ریزی و تدابیرتان واقعیتی دیگر رقم زد و دستاوردهی جز ناراحتی برای جوانان شیراز نداشت. دلسوزانه پیشنهاد و تاکید می کنیم که به راه انقلاب اسلامی برگردید و حداقل نیم نگاهی به پیام ولی امر مسلمین جهان بیندازید که چندی پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا نگاشته شد. مگر نه اینکه اسلام هراسی در دستور کار دشمنان قرار گرفته است، آیا شایسته است برنامه ای تدوین شود که نه تنها اسباب دفاع از اسلام را فراهم نمی آورد، بلکه ناراحتی علمای اسلام و به ویژه نماینده ولی فقیه در استان فارس را رقم می زند؟ مگر نه اینکه برنامه قدرت های بزرگ ناامنی و نفوذ در عرصه های مختلف است، آیا برازنده است که مدیری در نظام اسلامی بسترساز جلوه های غیرفرهنگی در جامعه باشد؟

یا درخواست داریم در کمترین اقدام نیم نگاهی به فلسفه وجود سازمان کنفرانس اسلامی (یا سازمان همکاری اسلامی) به عنوان آغازگر موضوع معرفی شهرها به عنوان پایتخت جوانان «جهان اسلام» بپردازید. مگر نه اینکه جنایات مولود نامشروع انگلیس در فلسطین جرقه آغاز فعالیت منسجم کشورهای اسلامی را رقم زد، انزجار از رژیم غاصب اشغالگر را  در کجای برنامه شما مشاهده کردیم؟ مگر نه اینکه فلسفه وجود سازمان مذکور پشتیبانی از مبارزه تمام ملل اسلامی در راه حفاظت از کرامت، استقلال و حقوق ملی شان بود؟ مگر نه اینکه مانیفست این سازمان، جوانان شجاع ایرانی و در همین استان، شهدایی رقم زدند که جانشان را کف دست گذاشته در راه دفاع از آرمان های اسلام و از جمله دفاع از مظلوم هدیه کردند؟  
جناب آقای سلطانی فر!
حال که فرصتی ویژه برای معرفی ایران اسلامی به سایر کشورهای جهان اسلام و به ویژه شهر مقدس شیراز فراهم آمده است، دلسوزانه از شما درخواست داریم که نسبت به عذرخواهی از مردم شهید پروری استان فارس و در راس این مردم بصیر و فرهیخته، در دلجویی از علمای اسلام به ویژه نماینده مقام معظم رهبری اقدام کرده و با توجیه البته صحیح مدیران مجموعه متبوعتان به ویژه در زمینه استفاده از ظرفیت جوانان مومن انقلابی (که در سخنرانی های متعدد از سوی مقام معظم رهبری بر به کارگیری آنها تاکید شده است) و خاصه تشکل های دانشجویی ریشه دار انقلابی اقدام عاجل فرمایید تا از این فرصت پیش آمده کمال بهره برداری صورت گیرد.

نظرات بینندگان