کد خبر: ۱۰۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز:

خودروهای هوشمند پلیس راهور در شیراز به ۱۰ دستگاه افزایش می‌یابد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز از افزایش خودروهای هوشمند پلیس راهور در این کلان‌شهر خبرداد و گفت: تا پایان امسال تعداد خوردهای هوشمند پلیس راهور به ۱۰ دستگاه افزایش می‌یابد.
به گزارش شیرازه، سعید حیدری  رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز با بیان اینکه این شهر نخستین کلان‌شهر کشور است که خودروهای هوشمند پلیس را وارد عرصه خدمت کرده، اظهار داشت: در حال حاضر سه خودرو هوشمند پلیس در شیراز تجهیز و به پلیس راهور برای ثبت تخلف تحویل شده است.

حیدری بیانکرد: خودروهای هوشمند پلیس با حضور در خیابان‌های مختلف شهر و استفاده از دوربین‌هایی که بر روی آنها نصب است، نسبت به اعمال قانون خودروهایی که پارک دوبل کرده و یا در محل توقف ممنوع ایستاده‌اند اقدام می‌کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز با بیان اینکه با استفاده از دوربین‌های نصب شده بر روی خودرو  محل، نوع تخلف و همچنین پلاک خودرو  ثبت و به صورت خودکار اعمال قانون می‌شود گفت:پس از اعمال قانون همزمان به دارنده پلاک، پیامک ارسال شده و همچنین تمام تخلفات خودروهایی که در مکان‌های غیر مجاز متوقف شده‌اند، توسط سامانه ثبت تخلفات سیار ثبت و عکسبرداری می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه طرح خودروهای هوشمند پلیس راهور در راستای حمل و نقل هوشمند انجام شده است افزود: به اعتقاد کارشناسان و مسئولان پلیس راهور خودورهای هوشمند پلیس در ثبت تخلفات رانندگی  کارایی 15 افسر را انجام می‌دهند .

حیدری خاطرنشان کرد: در موضوع شهر هوشمند و محورهای مختلف آن نیز با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز و همچنین پلیس راهور هوشمندسازی بلوار رحمت در دستور قرار گرفت و نرم افزار آن نیز بر بستر فیبرنوری برقرار شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز افزود: برای هوشمندسازی خیابان‌ها و بلوارهای مختلف شهر شیراز نیز پس از مشخص شدن مسیرها توسط پلیس راهور طرح هوشمندسازی و نصب دوربین‌ها انجام می‌شود.

حیدری گفت: امروز سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، نخستین سازمان در بین شهرداری‌های کلان شهرهای کشور است که برنامه بالادستی داشته و برنامه‌های سالانه این سازمان نیز براساس آن، اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز امروز شهر برتر هوشمند در ایران است بیان کرد: سازمان فناوری اطلاعات تا دو سال پیش خدمات زیرساختی و نرم افزاری به مجموعه شهرداری می‌داد که امروز با مشارکت شرکت ایرانسل فیبر نوری شهر شیراز را  نیز گسترش می‌دهد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز بیان کرد: با حفر کانال‌های فیبرنوری دستگاه‌های مختلف از جمله مخابرات می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان