کد خبر: ۱۰۵۹۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
نماینده سابق مردم در مجلس:

دیروز به جهنم حواله می‌دادند، امروز شیرین زبانی می کنند/تاریخ پر است از افرادی که مسیر رشد ملت ایران را با ساده لوحی و لجاجت سد کردند

بذرپاش در دانشگاه شیراز گفت: در تاریخ ما افرادی بسیاری را داریم که عمامه به سر بودند و با لجاجت و سادگی ای که داشتند شکست خوردند و از ابوموسی اشعری تا امروز هم خود افراد سرشان کلاه رفته و هم اینکه عوام را فریب داده اند.
به گزارش شیرازه، شب گذشته به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز ویژه برنامه «انقلاب کارآمد» با سخنرانی مهرداد بذرپاش نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این مراسم بذرپاش با اشاره به اینکه شیراز سرزمین هنر،ظرافت و مهربانی است گفت: تاریخ شیراز، پر است از مفاخری که ایران اسلامی به آن می نازد و به آن افتخار می کند. مردم شیراز مؤمن،دوست داشتنی و مهربان هستند.

نماینده سابق مردم تهران با اشاره به اینکه «فرهنگ و علم»، بال‌های پیشرفت کشور هستند اظهار داشت: وجود نخبگان در دوران تحول و پیشرفت ضروری است، البته نخبگانی که درد مردم را بچشند.

دیروز به جهنم حواله می‌دادند، امروز شیرین زبانی می کنند/تاریخ پر است از افرادی که مسیر رشد ملت ایران را با ساده لوحی و لجاجت سد کردند

وی اضافه کرد: ما به نخبگانی احتیاج داریم که دور از مردم و به دنبال منافع شخصی نباشند و نخبگی خود را صرف پیشرفت و اعتلای میهن و هم میهنان خود کنند.

بذرپاش با بیان اینکه در ضمیر مکنون انقلاب و انقلابی گری، تحول خواهی است گفت: ایجاد بیش از دو میلیون شغل در سال، نیازمند تحول و نوگرایی است.

وی افزود: برای تحول نیاز به خلاقیت داریم؛ برای خلاقیت نیاز به نشاط و برای همه اینها به حضور در میان مردم نیاز داریم. برای تحول در حوزه اجرا، نیاز به مدیران تحول خواه داریم که قدرت ریسک داشته باشد.

نماینده سابق مردم در مجلس با اشاره به اینکه نگاه سراب گونه در سیاست خارجی وجود دارد گفت:امروز کانالهای عمومی ارتباط بین ملتها را مختل کرده و با ممانعت در  صدور ویزا شاهد مشکلات عدیده ای برای ایرانیان بویژه دانشجویان در امریکا هستیم.

بذرپاش با انتقاد از سیاست های دولت گفت: دیروز دلسوزان ملت را به جهنم حواله می دادید، امروز جلوی دوربینها به طنز حواله می دهید و شیرین زبانی می کنید.

وی افزود: مسئولیت اجتماعی دولتها نسبت به مسائلی چون اقتصاد و مسکن قابل واگذاری نیست. می خواهید مردم را به اسم ترامپ بترسانید تا از مسئولیت اجتماعی خود نسبت اقتصاد و اشتغال شانه خالی کنید.

وی بیان داشت: صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات که در شیراز به صورت جدی و موفقیت‌آمیز پیش می‌رود می‌تواند در ارتباط با فرهنگ شیراز و صنایع فرهنگی آن، صنایع خلاقی را برای ما ایجاد کند.

مهرداد بذرپاش با اشاره به گذشت 38 سال از عمر انقلاب اسلامی گفت: عده ای از ابتدای انقلاب همراه با انقلاب بودند و این همراهی نیز هنوز ادامه دارد و عده ای دیگر نیز از همان ابتدا به مخالفت با انقلاب پرداختند و به دنبال آسیب وارد کردن به اانقلاب بودند که البته به برکت حضور مردم از نتوانستند، عده ای دیگر از ابتدای انقلاب همراه با انقلاب بودند اما در طول مسیر نا امید شده اند که علل آن یا می تواند از اشخاص باشد یا بعبارتی از نسخه انقلاب بوده که این را ناکارآمد می دانند که البته بخش اعظم تصمیم ساز کشور در دست این گروه است.

وی در ادامه گروهی دیگر از افراد در رابطه با انقلاب را افرادی توصیف کرد که آنان انقلاب را ندیده عاشق شده اند یعنی متولدین بعد ازانقلاب و به تعبیر مقام معظم رهبری جوان مومن انقلابی نامیده شده اند.

بذرپاش با اشاره به تقابل گفتمانی در حوزه اثرگذاری گفت: در شرایط امروز ما شاهد تقابل دو طیف که یکی همان جوان مومن انقلابی با رویکرد آرمانگرایی و طیف دیگری که همان افراد پشیمان از انقلاب با رویکرد منفعت گرا که هرکدام نظراتی برای پیشرفت انقلاب دارند و پیشنهادات جهت مسیر پیش روی انقلاب باید با این دو رویکرد سنجش شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم با تاکید بر اختلاف بین دو نسخه تشریح کرد: اختلاف بین دو نسخه در بحث های اقتصاد و کارآمدی بیشتر جلوه کرده است و اگر کشور در مسئله آسیب پذیر باشد همین بحث کارآمدی است و اگر نسل جدید مورد القا واقع شود و بپذیرد که ما نمی توانیم و این زمانی است که ناکارآمدی نسخه انقلاب برداشت می شود، کشور دچار بحران می شود.

وی ادامه داد: مسئولان عنوان کرده اند که در یکسال گذشته 780هزار شغل در کشور ایجاد شده است و با احتساب سوابق سالهای قبل یعنی دولت کنونی سالیانه 60برابر دولت قبل ایجاد شغل داشته است که هیچکدام از این شغل ها برای مردم ملموس نیست و با هیچ عینکی نمی توان آن را دید که حال این نشان می دهد که نسخه منفعت گرای پیش گرفته برای مدیریت کشور جوابگو نیست.

مدیرمسئول روزنامه وطن امروز با اشاره به مسئله قاچاق، گفت: زمانی که در کشور تقریباً دو سوم بازار از محصولات واردات و قاچاق تامین می شود باید ما به دنبال ریشه کن کردن مشکل بیکاری باشیم؟ زمانی که صحبت از ایجاد منطقه آزاد است و هدف را رقابت کیفیت و قیمت مطرح می کنند که البته این پیشنهاد بر روی کاغذ حرفی منطقی است اما در داخل با تولید کنندگان با شرایط بد مالیات و بیمه مواجه هستند ما باید بازار را به دست عوامل خارجی بسپاریم؟

بذرپاش در ادامه با تاکید بر اینکه لجاجت و سادگی عامل بر شکست است، افزود: در تاریخ ما افرادی بسیاری را داریم که عمامه به سر بودند و با لجاجت و سادگی ای که داشتند شکست خوردند و از ابوموسی اشعری تا امروز هم خود افراد سرشان کلاه رفته و هم اینکه عوام را فریب داده اند اما امروز بحث بر سر کارآمدی است و این بیشتر بر عهده جوانان است و دیگر نمی توان مشکلات به دیگران ربط دادن آنها را حل کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم با شاره به مسائل روز کشور افزود: امروز مسائلی چون خودروسازی، هواپیمایی، ماهواره ای و ... از مسائلی که باید مورد توجه مسئولین باشد و بطور مثال در بحث ماهواره، ماهواره برودکست که در گذشته ابداع شده را ما دیگر نباید اختراع کنیم و می بایست دانش آن را به کشور منتقل کنیم و مورد دیگر اینکه متاسفانه بعد از گذشت قریب به 4دهه از انقلاب ما شاهد این هستیم که دوتا از سه موقعیت مداری برای ماهواره را از دست دادیه ایم و با قرار ندادن ماهواره در این مدارها، موقعیت مدارها از بین برود و حال شاهد این هستیم که صدا و سیمای رسمی جمهوری اسلامی ایران در کشور نجف نیز قابل شنیدن و مشاهده نیست که بیشترین زائرین نیز از ایران است و این مثالی از عدم کارآمدی است.

قسمت دیگر این مراسم بخش پرسش و پاسخ بود که بذرپاش در پاسخ به این سوال که آیا خود را رجل سیاسی می دانید و خود را در کدام جریان می دانید، گفت: من خودم را تقسم بندی جبهه انقلاب اسلامی می دانم و تا کنون عضو هیچ حزبی نبوده ام و نخواهم بود مگر اینکه در آینده حزبی پویا باشد که توقعاتم را برآورده سازد و در در مسیر انقلاب از هر حرکت وحدت بخشی حمایت می کنم و اعتقاد بر این دارم که اتحاد امری لازم است اما کافی نیست.

وی ادامه داد: مردم خواهان افرادی هستند که پیشنهادی برای حل مشکلاتشان دهد و معتقدم که تقسیم بندی های امروز باید از بین برود چونکه تاریخ انقضای آن از بین رفته است و تقسیم بندی جدید باید بر مبنای کارآمدی و ناکارآمدی و یا اینکه انقلابی و غیرانقلابی باشد و البته انقلابی به کسی گفته می شود که مسیر اصلی انقلاب را قبول دارد و تلاشش بر حل مشکلات مردم باشد

مدیر مسئول روزنامه وطن امروز در تعریف شخص انقلابی تشریح کرد: امروز بالاترین حرکت انقلابی تلاش برای حل مشکل بیکاری افراد بالاترین ملاک یک شخص انقلابی است و یادواره شهدا همان تلاش در جهت رفع محرومیت از قسمتی از کشور است چه با ایجاد شغل و چه با ساخت مدرسه.

مهرداد بذرپاش ادامه داد: شورای نگهبان رجل سیاسی را قطعاً از بین افراد نسل اول انقلاب دنبال کند و در نسل سوم نیز رجل های سیاسی وجود دارد که می توانند این کشور را اداره کنند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
1
از پول های سازمان ملی جوانان چه خبر