کد خبر: ۱۰۵۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

شیرازی ها در تخلفات رانندگی رکورد زدند/اعلام محدوديت هاي ترافيکي راهپيمايي 22 بهمن

رئيس مركز كنترل و نظارت ترافيك شهرداري شيراز گفت: در 10 ماهه نخست امسال 430 تخلف مربوط به سرعت غيرمجاز توسط دوربين هاي تخلف سرعت در سطح خيابانهاي شيراز ثبت شد.
به گزارش شیرازه، در 10 ماهه اول امسال دوربین های سطح شهر شیراز بیش از 480 هزار تخلف رانندگان شیرازی را ثبت کردند.

رئيس مركز كنترل و نظارت ترافيك شهرداري شيراز با بيان اين مطلب گفت: در 10 ماهه نخست امسال 430 تخلف مربوط به سرعت غيرمجاز توسط دوربين هاي تخلف سرعت در سطح خيابانهاي شيراز ثبت شد. اين در حالي است كه در همين مدت حدود 57 هزار تخلف ديگر رانندگان نيز توسط دوربين هاي نظارتي ما ثبت و رانندگان متخلف اعمال قانون شده اند.

سوداگران اظهار داشت: اين تخلفات بيشتر شامل توقف در مكان ممنوع، توقف در حريم تقاطع يا گذرگاه عابرين پياده، حركت در جهت مخالف و ساير تخلفات بوده است. وي با اشاره به افزايش چندين برابري ثبت تخلف توسط سيستم هاي هوشمند گفت: در حالي كه سال گذشته طي اين مدت 55 هزار تخلف سرعت غير مجاز توسط سامانه هاي تخلف سرعت ثبت شده بود امسال تعداد تخلفات ثبت شده اين بخش بيش از 8 برابر شده است.

رئيس مركز كنترل و نظارت ترافيك شهرداري شيراز اظهار داشت: همچنين تعداد تخلفات ثبت شده توسط دوربين هاي نظارتي ما نيز طي اين مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 10 تا 11 برابر شده كه يكي از دلايل افزايش تعداد ثبت تخلفات در اين حوزه افزايش تعداد سامانه هاي هوشمند ثبت تخلف و بهبود تجهيزات و امكانات مورد نياز پليس در نقاط مختلف شهر است.

سوداگران ادامه داد: افزايش اين سامانه ها تا حدود زيادي باعث كاهش تخلفات نيز شده است به طوري كه در بولوار رحمت كه زماني ركورد دار تلفات بود و تعداد زيادي جان خود را از دست مي دادند، تعداد تصادفات به حداقل و تلفات آن به صفر رسيده است كه علت كاهش چشمگير حوادث رانندگي در اين معبر تجهيز كل اين محور با استفاده از 28 دروازه هوشمند ثبت تخلف است.
وي ادامه داد: با اين كار فاصله هر يك كيلومتر از اين بزرگراه و بولوار سرداران يك سامانه هوشمند تخلفات رانندگان متخلف را ثبت مي كند.

سوداگران از معبر بولوار مدرس و خليج فارس تا ورودي پل فسا به عنوان دومين محور ياد كرد كه به طور كامل هوشمند سازي شده است.

وي افزود: در كنار اين 2 بولوار كه به طور كامل هوشمند سازي شده هم اكنون سيستم هاي ثبت تخلف در چندين محور ديگر از جمله محورهای دکتر حسابی، شهید رجایی، ميرزاي شيرازي، امير كبير، چمران، جمهوري اسلامي، رسول اعظم (ص)، امام رضا (ع)، هفت تنان و برخي نقاط ديگر نيز فعال هستند و به سرعت در حال توسعه سامانه هاي ثبت تخلف و نظارت در نقاط مختلف شهر هستيم.

سوداگران اظهار داشت: با توجه به تعداد ثبت تخلفات طي 10 ماهه اول سال به نسبت تعداد خودروهاي موجود در شهر در طول اين مدت به صورت ميانگين هر كدام از خودروها در شيراز حداقل يك بار جريمه شده اند البته در برخي موارد نيز يك خودرو چندين مرتبه جريمه شده است.

وي افزود: در حال حاضر بيش از 200 دوربين ثبت تخلف سرعت و نظارت تصويري بر رفت و آمد خودروهاي سطح شهر نظارت دارند اين در حالي است كه به محض ثبت تخلف و اعمال قانون پيامك مربوط به آن در همان لحظه براي افراد ارسال مي شود.

اعلام محدوديت هاي ترافيکي راهپيمايي 22 بهمن در شيراز

پليس راهنمايي و رانندگي استان محدوديت هاي ترافيكي راهپيمايي يوم الله 22 بهمن ماه در شيراز را اعلام كرد. مسیر اصلی و آغاز راهپیمایی از چهارراه 15 خرداد(پارامونت) به سمت حرم شاهچراغ (ع) است.

محدودیت های ترافیکی براین اساس است که از ساعت 24 جمعه 22 بهمن تا پایان مراسم ازهرگونه توقف خودرو و وسایل نقلیه موتوری در طول مسیر اصلی جلوگیری می شود و در صورت توقف،وسیله نقلیه به پارکینگ انتقال داده می شود.

همچنین از ساعت 6 صبح جمعه از تردد وسایل نقلیه موتوری وغیر موتوری در طول مسیر جلوگیری و ممنوعیت ترافیکی اجرا می شود.

در تمام خیابان های اصلی و فرعی منتهی به مسیراصلی راهپیمایی محدودیت و ممنوعیت تردد برقرار است.

مسیرهای این راهپیمایی که با محدودیت ترافیکی مواجه هستند به این شرح است:‌ از میدان امام حسین(ع) به سمت چهارراه 15 خرداد ، از خیابان سید جمال الدین اسد آبادی به سمت چهارراه 15 خرداد ، از چهارراه ذوالانوار به سمت چهارراه 15 خرداد ،از تقاطع سینما سعدی به سمت چهارراه 15 خرداد ، طول بلوار لطفعلی خان زند از چهارراه 15 خرداد تا سه راه غدیر.

همچنین محدودیت ها دراین مسیرها هم اجرا می شود:‌ازمیدان شهدا به سمت تقاطع پیروزی، خیابان توحید(داریوش) و دهنادی به سمت لطفعلی خان، از خیابان وصال به سمت تقاطع خیرات ،از خیابان قاآنی به سمت تقاطع مشیر،از تقاطع شاهزاده قاسم به سمت حرم مطهر ، از تقاطع غدیر به سمت سه راه طالقانی.

نیروی انتظامی به شهروندادن توصیه کرده به علت کمبود فضای پارک وسیله نقلیه، حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی برای شرکت در مراسم راهپیمایی استفاده کنند.

این نیرو به سازمان ها واداراتی که قصد ایجاد فضای تبلیغاتی،ایستگاه های صلواتی و یا نصب صندوق جمع آوری نذردارند، توصیه کرد محل استقرار اکیپ های خود را خارج از مسیر اصلی مراسم راهپیمایی انتخاب کنند که مزاحم تردد شهروندان نشود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس پیشتر گفته بود:‌مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن‌ ماه در شیراز، راس ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از چهارراه 15 خرداد(پارامونت) آغاز می‌شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
0
بفرمایید ساکنین شیراز و نه شیرازی ها