کد خبر: ۱۰۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

فقط 40 طرح هادی روستایی در ممسنی اجرا شده است

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ممسنی از آمادگی برای اجرای طرح هادی روستایی در 146 روستا خبر داد.

به گزارش شیرازه، فاز اول بهسازی روستاهای شیربیم و جونگان ( دم قنات و تل خندق) با صرف هزینه 850 میلیون تومانی به پایان و مورد بهره برداری قرار گرفت. جدول های سنگی،  ستگ فرش خیابان ها،  زیرسازی آسفالت و کانیو (دفع آب سطحی ) تنها بخشی از اقدامات این طرح بوده است.

سید قاسم حسینی رئیس بنیاد مسکن شهرستان ممسنی در این خصوص گفت: مطالعات 146 روستا جهت اجرای طرح هادی به پایان رسیده و آماده ی اجرای این پروژه ها هستیم. اما به دلیل وضعیت اعتبارات فقط در  40 روستا این طرح اجرا شده است.

وی ادامه داد: البته با توجه به گستردگی روستاها در ممسنی و سرانه ی استان و همچنین وضعیت اعتبارات، اقدامات صورت گرفته، مناسب بوده و امیدواریم با همکای مسئولین شهرستانی و استانی و دریافت اعتبارات مناسب خدمات بیشتری را به روستانشیان ارائه کنیم.

رحمت الله فرامرزی معاون فرمانداری ممسنی نیز با تاکید بر اهمیت اجرای طرح هادی گفت:  اگر دهیاران بتوانند ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند ما شاهد توسعه روستا و کاهش مهاجرت از روستا به شهر خواهیم بود. 

وی یکی از بزرگترین خدمات روستایی را پروژه گازرسانی به ماهور میلاتی عنوان کرد و گفت: خدمات رسانی به روستاها در جهت کاهش مهاجرت ها لازم و ضروری است . هر چه خدمات بهسازی روستایی و اجرای طرح‌های توسعه روستایی شتاب بیشتری گیرد، می توان امید داشت که از مهاجرت ها کاسته شود و به تولید در روستاها شتاب بیشتری بدهد و موجب توسعه روستاها شود، که این توسعه در بهبود زندگی مردم نیز تاثیر خواهدداشت.


منبع: نورآنلاین 


نظرات بینندگان