کد خبر: ۱۰۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵

آموزش تبعات قلیان توسط همیاران سلامت در شیراز

کارشناس مسؤول معاونت برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ایجاد غرفه‌ای در بوستان آزادی جهت ترویج نکشیدن قلیان در پارک با کمک همیاران سلامت خبر داد.

به گزارش شیرازه، شهین امانت کارشناس مسؤول معاونت برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در همایش بوستان بدون قلیان، اظهار داشت: غرفه‌ای در بوستان آزادی جهت ترویج نکشیدن قلیان در پارک با کمک همیاران سلامت ایجاد شده است.

امانت از آموزش تبعات مصرف قلیان در بوستان آزادی خبر داد و گفت: از آذرماه امسال با آموزش تعدادی از دانشجویان بهداشت محیط و با همکاری مدیریت فضای سبز و امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری شیراز، به دنبال ایجاد یک غرفه در بوستان آزادی بودیم که این امر امروز محقق شد و همیاران سلامت در این غرفه‌ها با قدم زدن در بوستان و رفتن در میان مردم و آن دسته از کسانی که قلیان مصرف می‌کنند، تبعات مصرف توتون و تنباکو را به آن‌ها آموزش می‌دهند.

ویادامه داد: همیاران سلامت ما در برخورد با مردم سعی خواهند کرد که بیشتر آن‌ها را با زیان‌های قلیان آشنا کنند و در این راستا هدایایی نیز در نظر گرفته شده که به افراد اهدا می‌شود.

امروز انسان‌ها از قیمت خود غافل هستند

حجت‌الاسلام حجت‌الله نوایی مدیر آموزش روحانیان نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اظهار داشت: امروز انسان‌ها قیمت تمام کالاها را می‌دانند اما از قیمت خود غافل هستند و اینکه می‌بینیم عده‌ای با مواد مخدر و مشابه آن به بدن خود زیان می‌رسانند نیز به همین دلیل است.

حجت‌الاسلام نوایی افزود: برای از بین بردن نادانی‌ها باید آموزش‌ها را بیشتر کرده و مهارت‌های اجتماعی را به مردم یاد دهیم، برای نمونه افرادی هستند که با استفاده از مواد مخدر ادعای آرامش می‌کنند، درصورتی‌که نمی‌دانند این آرامش کاذب حاصل اختلال در مرکز اعصاب آن‌ها است.

تنها ۶۰۰ هزار نفر براثر استنشاق مواد دخانی جان خود را از دست می‌دهند

وی ادامه داد: امروز با توجه به آمارهای موجود تنها ۶۰۰ هزار نفر براثر استنشاق مواد دخانی جان خود را از دست می‌دهند و این نشان می‌دهد که حتی در کنار افراد معتاد بودن نیز خطرناک است چه برسد به اینکه خود فرد مصرف‌کننده مواد نیز باشد.

نوایی تصریح کرد: برای ترک مواد دخانی باید به افراد آموزش دهیم و از تبعات مصرف مواد مخدر آن‌ها را باخبر سازیم که شوربختانه عده‌ای بااینکه از زیان‌های این مواد آگاه هستند اما بازهم دست از آن برنداشته و به مصرف ادامه می‌دهند.

منبع:  پایگاه تحلیلی خبری موج ما

نظرات بینندگان