کد خبر: ۱۰۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
استاندار فارس مطرح کرد:

رشد 32 درصدی صادرات فارس /خشک شدن 25 هزار چاه در استان/رودخانه خشك شيراز ساماندهي مي‌شود

استاندار فارس گفت: آب استان با وضعیت بسیار بدی روبرو و ذخیره سدهای ما حدود 7 درصد است.
به گزارش شیرازه، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس پیش از ظهر روز پنج شنبه 21 بهمن ماه با حضور پورمحمدی وزیر دادگستری کشور و جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شد.

استاندار فارس با بیان اینکه نگاه صدا وسیمای فارس خیلی مثبت تر از صدا و سیمای کشور است، اظهار داشت: از بدو ورودم به استان به مدیر کل صدا و سیمای فارس گفتم که مردم به شادی نیاز دارند و معرفی پتانسیل ها و جذابیت های استان به خودی خود شادی آفرین است.

سید محمدعلی افشانی با اشاره به اهمیت آزادراه شیراز_ اصفهان گفت: این آزادراه با 230 کیلومتر، 130 کیلومتر مسیر شیراز و اصفهان را کاهش خواهد داد و تنها پروژه ای است که مشکلی از لحاظ منابع مالی ندارد.

وی با بیان اینکه با توجه به گزارش واحدهای تولیدی، در بخش صادرات استان در شش ماهه اول شاهد رشد 103 درصدی بوده ایم، اظهار داشت: بخش قابل ملاحظه ای از صادرات ما به دلیل نداشتن اسکله و راه صادراتی مناسب در این حوزه با مشکل مواجه است.

رئیس شورای تامین استان فارس در ادامه با اظهار اینکه گمرک از رشد 32 درصدی صادرات خبر می دهد، افزود: این در حالی است که واحدهای تولیدی مان از رشد 103 درصدی خبر می دهند؛ اینها مابه التفاوت از دیگر گمرکات صادر می شود و مزایایش هم گمرکات دیگر است.

افشانی تصریح کرد: علیرغم تلاش هایی که در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ارز و همچنین قاچاق اتباع بیگانه در استان صورت می گیرد، همچنان این موضوع باز هم یکی از گرفتاری های ما است.

استاندار فارس گفت: آب استان با وضعیت بسیار بدی روبرو و ذخیره سدهای ما حدود 7 درصد است.

وی افزود: متاسفانه وضعیت آب در استان به گونه ای است که از حدود 70 هزار حلقه چاهی که داریم 25 هزار عدد آن مطلقا خشک شده و مابقی هم مشکل دارند.

رودخانه خشك شيراز ساماندهي مي‌شود

استاندار فارس همچنین عصر امروز در مراسم بهره‌برداري از 70 پروژه عمران شهري شهرداري شيرازبر لزوم شتاب‌بخشي به ساماندهي رودخانه خشك شيراز تاكيد كرد و گفت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی، وزير پذيرفت كه 50 درصد از هزينه ساماندهي رودخانه خشك را دولت تقبل كند.

 افشاني، گفت: تا زمانی که از محل تنگ سرخ تا درياچه مهارلو، رودخانه خشك را ساماندهي نكنيم، اقدامات عمراني در شيراز به چشم نمي‌آيد.

نظرات بینندگان