کد خبر: ۱۰۶۰۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
آیت‌الله ایمانی:

فضای استان و کشور نباید دوقطبی شود/ مدیری که تخلف کرده باید بیخ گوشش را گرفت و به او گفت خداحافظ

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: با مدیر متخلف باید برخورد بشود، تخلف احتیاج به برخورد دارد، با خوب و بد نباید یکسان برخورد کرد، مدیری که آمده خلاف کرده باید بیخ گوشش را گرفت و خداحافظی کرد.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به برکت حضور مردم درصحنه‌های مختلف به‌ویژه نسل جوان بود.

وی در ادامه افزود: تداوم این حضور یعنی حضور جوانان در عرصه‌های مختلف را شاهد بوده‌ایم، مبارزه با منافقان و گروهک‌های مسلح، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، عرصه‌های علم و فناوری در دانش هسته‌ای، ابتکارات و اختراعات فراوانی که جوانان ما داشته‌اند حضورشان در همه عرصه‌ها شاهد بودیم.

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: طبعاً دشمن سیلی خورده از جوانان برای به انحراف کشاندن آنان تلاش می‌کند و برای منحرف ساختن نسل جوان اقدام می‌کند و سرمایه‌گذاری دارد؛ این امر طبیعی است از این نسل سیلی خورده طبعاً باید مقابله کند و این ما هستیم که باید نسبت به نسل جوانمان حساسیت لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد:  انتظار بر این بود که در این عرصه‌ای که رخ‌داده است اینکه در این مدت اولین بار کشور ایران و شیراز به‌عنوان پایتخت جوانان مسلمان انتخاب شد پادزهری برای تبلیغات دشمن و راهی برای جلوگیری از فعالیت‌های دشمن ‌روی جوانان باشد.

امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: انتظار بر این بود که با محکمات فرمان امام راحل و دو نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و امریکای شمالی نوشتند یک قاعده گرفته می‌شد و بر اساس آن قاعده یک حرکت در این مسیر تنظیم می‌شد.

فضای استان و کشور نباید به دو قطب تبدیل شود


وی ادامه داد: اما آنچه انتظار بود نشد و پادزهر در مقابل تبلیغات دشمن ارائه نشد و باید دریغ و افسوس خورد که در مراسم افتتاحیه آنچه باید در این رابطه انجام شود انجام نشد.

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: سفارش می‌کنم به وحدت، هماهنگی و همرنگی، استان و کشور نباید به دو قطب تبدیل شود و دو قطب مقابل هم قرار بگیرند، وحدت و همدلی وظیفه همه ماست و آنچه تذکر داده می‌شود به‌عنوان نقد منصفانه و ناصحانه است.

وی ادامه داد: طبق شغل و مسؤولیتی که داریم و بر اساس جایگاهی که داریم نصیحت می‌کنیم والا دیدگاه این است که وحدت برای پیشرفت امور استان باید در تمام ابعاد و صحنه‌ها حفظ بشود.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: اما این تذکرات، تذکرات دوستانه ایست که دو نفر دوست مشفق به یکدیگر می‌دهند و بیان می‌کنند و اگر یک سری از این مسائل علنی نبود من در خطبه‌های جمعه مطرح نمی‌کردم.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات ویژه استان همچون بی‌آبی و مسأله بیکاری و اشتغال، ادامه داد: این‌ها مسائل اصلی استان است اما چه کنم مسأله اعتقادی و باورها مطرح می‌ِشود و وظیفه‌داریم تذکر ناصحانه و منصفانه با وجود احترامی که قائلیم بیان کنیم.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: من حاضرم هر وقت لازم باشد از همه مسائل خودم چشم پوشی کنم تا وحدت حفظ بشود و این را هم ثابت کردیم و در راهش هم داریم تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: این برنامه که یک سال در اختیار شیراز است در اختیار افرادی صادق و صالح و با انگیزه دینی که اهل فکر و انگیزه هستند قرار گیرد، دبیرخانه‌ای تشکیل شود و  این برنامه جوانان مسلمان را در اختیار آن‌ها بگذارید تا آن‌ها جوانان مسلمان جهان را از شیراز هدایت کنند.

با مدیر متخلف باید برخورد شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: با مدیر متخلف باید برخورد بشود، تخلف احتیاج به برخورد دارد، با خوب و بد نباید یکسان برخورد کرد، مدیری که آمده خلاف کرده باید بیخ گوشش را گرفت و خداحافظی کرد، این چیزی نیست که تعارف بردار باشد، امام ما را دعوت به برخورد لازم با مدیران متخلف کرده بود.

وی تصریح کرد: از مردم مؤمن و انقلابی شیراز باید عذرخواهی بشود، به شیراز ظلم کرده و شیراز را زشت معرفی کردند، باید از مردم شیراز، از مردم مؤمن و انقلابی، جوانان پاک این شهر، مخترعان، مبتکران، صاحبان مدال علمی، مدال ورزشی و صاحبان افتخارات دیگری که در این استان هستند عذرخواهی شود که ما روز جوان و جلسه افتتاحیه جوانان چه کسانی را به جای شما آوردیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید از ایل بزرگ، عزیز و قهرمان قشقایی عذرخواهی شود، خیلی به این ایل توهین شد که به اسم زنان ایل، عده‌ای لباس آنان را بپوشند، دف به دست بگیرند و در مقابل مردان حرکات موزون انجام دهند و به رقص وادار کنند و مردان به تماشا بنشینند، این بی‌اعتنایی توهین به عشایر قشقایی است.


وی خطاب به مسؤولان و دولتمردان خاطرنشان کرد: روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را آزاد بگذارید، من موارد زیادی سراغ دارم که از پخش اطلاعیه جامعه روحانیت شهر جلوگیری کرده‌اند مگر جامعه روحانیت بدنه این مردم نیست، اطلاعیه آن‌ها را چاپ نمی‌کنند حتی خبرگزاری‌ها از نقل خبر آن‌ها جلوگیری می‌کنند، این کارها غلط است، شما که معتقدید دانستن حق مردم است چرا جلوی دانستن را می‌گیرید؟

به نهی از منکر خود افتخار می‌کنیم

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: آنچه من و آیت‌الله دستغیب انجام دادیم نهی از منکر بود و افتخار هم می‌کنیم به این نهی از منکر و مدعی هستیم چرا دیگران نهی از منکر نکردند؟ خلاف و گناهی می‌بینند بگویند این گناه و معصیت است، دعوا که نیست، ما در مجلس گناه نمی‌نشینیم، یک نهی از منکری بود ما انجام دادیم وظیفه‌مان بود، مسؤولیتمان اقتضا کرد، دیگران وظیفه‌شان را انجام دادند فبها المراد، ندادند فردای قیامت جواب خودشان را خواهند داد.

وی ادامه داد: این تذکر را می‌دهم که شهر خلاق ادبی که با یونسکو قراردادش امضاء می‌شود و مقدماتش فراهم شده و زیرساختش فیلم‌های دوره طاغوت و حضور شعرای غیر متعهد است اخطار می‌دهم و می‌گویم یک چنین برنامه‌ای برای شیراز در آینده هست مواظبش باشید.

آیت‌‌الله ایمانی در پایان گفت: اجازه ندهید کار از دستتان در برود و بعد پشیمانی حاصل بشود و سایر برنامه‌هایی که در دانشگاه انجام می‌گیرد و خارج از دانشگاه انجام می‌گیرد این زشت و نازیباست که به ما بگویند در یکی از دانشگاه‌های شیراز پرچم امریکا کنار پرچم ایران روی زمین پهن شد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
0
حضرت آیة الله ایمانی
با عرض سلام
متاسفانه سالهاست دو قطبی شده و هر قطبی حاکم شده به شدت قطب دیگر را دفع کرده و حاصل آن نابسامانی در فرهنگ و اقتصاد کشور است