کد خبر: ۱۰۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
امام جمعه فراشبند:

دفاع از نظام و ارزش ها به معنی اختلاس کردن، دزدی و حقوق نجومی گرفتن نیست

امام جمعه فراشبند گفت: یاری کردن رهبر و دفاع از نظام و ارزش ها به معنی اختلاس کردن، دزدی و حقوق نجومی گرفتن نیست، به معنی لبخند زدن به چهره دشمن و اعتماد به آن هم نیست.

به گزارش شیرازه؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در استان فارس در حالی برگزار شد که مردم با حضورشان در راهپیمایی 22 بهمن ماه شکوه و اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشاندند.

امام جمعه بوانات: حضور در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ سخت مردم به رئیس جمهور بی ادب آمریکا

حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: امروز روز حماسه بود و ایثار،روز اعلام وفاداری به ارزشها یعنی انجام دو فریضه الهیِ «تولی و تبری»، همچنین روز اعلام تنفر از کردار زشت دشمنان دین و اعلام بیعت با ارزشهای والای انسانی و اعلام موضع، یعنی اقامه دو فریضه دیگر دینی بنام «امر به معروف و نهی از منکر»، پس همه ما افتخار می کنیم که در راه احیای واجباتمان قدم برداشتیم و وظیفه خود را در قبال شهدا و جانبازان و امام راحل و در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری اعلام وفاداری نمودیم.

امام جمعه بوانات در ادامه خطبه های نماز به  رفتار کودکانه حزب حاکمه آمریکا طی این چند روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با این رفتارها ماهیت این کشور و حقوق بشر آمریکایى بر ملاتر می شود، و آنان که تا بحال به ارتباط و مذاکره با این کشور دل بسته بودند اگر عاقلانه به این رفتارها بنگرند خواهند فهمید که امید بستن و اعتماد به شیطان بزرگ و قدرتهاى مادى، سراب بى‏ حاصل است.

حجت الاسلام زارع در جای دیگری از سخنان خود اعتماد به دولت آمریکا را ساده انگارانه برشمرد و تصریح کرد:  امید به آمریکا، یعنی امید به مهربان شدن گرگ خون آشام به برّه بی پناه، اما همه مسوولان هم باید بفهمند که به نام عقلانیت نباید امید واهى به شیطان اکبر را توجیه کرد، و نیز باید همه بدانند که اگر کسی بخواهد دیگر دم از مذاکره بزند یا خود فروخته و عامل مستقیم دشمن است یا آنقدر ساده لوح است که هیچ درکی از سیاست ندارد و بهتر است لباس سیاستمداری نظام اسلامی را از تن درآورد و برود حرفه ای متناسب با میزان درک و فهم خود را پیشه کند.

خطیب جمعه بوانات در ادامه خطبه های نماز به سالروز حکم امام راحل در مورد سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی اشاره کرد و گفت: این جزای عمل کسی است که مقابل مقدسات بیش از 5/1 میلیارد مسلمان قد علم کند، که البته از متن قرآن و سخنان ائمه ما این حکم استخراج شده. گاهی بعضی از افراد با تسامح و تساهل و سهل اندیشی که از فرهنگ منحط غرب به کشورهای اسلامی آمده نسبت به ارزشهای اسلامی بی تفاوت می شوند که این خیلی خطرناک است خصوصا اگر این تفکر بخواهد در حاکمان اسلامی رسوخ کند. این فتوای حضرت امام هشداری به همه کسانی است که به مقدسات دینی و ضروریات دین بی توجه هستند.

زارع در ادامه سخنان خود به برنامه روز شیراز بعنوان پایتخت جوانان اسلام اشاره و اضافه کرد: این تذکری به مسئولان کشور است که اگر شایسته سالاری حاکم بود و فقط انگیزه انتخابِ مسئولان حزب گرائی نبود، ما امروز شاهد این قبیل ناهنجاری ها نبودیم، و این مسئله فقط به امر فرهنگ منحصر نیست، با توجه به اینکه بسیاری از مدیریتها فقط جنبه حزبی دارد و منتخبین برای مدیریتها تنها شاخصه اصلی و مهمشان تفکر جناحی است بسیاری از امور مردم روی زمین مانده و هیچ پیشرفتی در امور اقتصادی و اجتماعی را شاهد نیستیم، و این یعنی تضییع حقوق مردم و این یعنی امضاء کنندگان چنین احکامی باید منتظر عواقب شوم دنیوی و اخروی اعمالشان باشند.

امام جمعه زرقان: حضور متحد مردم در صحنه های انقلاب عامل برهم زننده معادلات و نقشه های دشمنان است

حجت الاسلام ربانی شیرازی امام جمعه زرقان با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن گفت:ملت ایران عظمت و شکوه خود را به رخ آمریکا کشید و این همبستگی و انسجام ملت را رمز پیروزی مردم دانست که هم باید حفظ و هم باید تقویت گردد.

امام جمعه زرقان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرموده اند "این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست "گفت:امروز در هر جای دنیا که نام جمهوری اسلامی برده می شود ،نام امام خمینی (ره)به ذهن متصور می گردد.

حجت الاسلام  ربانی شیرازی امام راحل را مصداق برجسته فرد کامل ،صبر،ایمان،شکیبایی و فهم درست زمان در عصر غیبت معرفی کرد که معمای انسان بودن امامان معصوم را برای ما حل کرد.

امام جمعه زرقان امام راحل و مقام معظم رهبری را الگو و سرمشق این ملت توصیف نمود و گفت :ملت ایران هم به عنوان الگویی برای سایر ملل مطرح هستند.

وی در ادامه به بهانه های دشمنان و خصوصا آمریکا برای دشمنی با ملت ایران همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند اشاره کرد و گفت :اکنون می بینیم که بجای بحث انرژی هسته ای ،به دنبال بهانه حقوق بشر و موضوع موشکی هستند.

امام جمعه زرقان افزود: امروزه دردنیا همه می دانیم وقتی آمریکا به کشوری بگوید حق ندارید سراغ موشک و سیستم دفاعی بروید یعنی اینکه دروازه های کشور را باز کنید تا هر وقت خواستند بیایند و بروند و هر غلطی خواستند بکنند.

وی ادامه داد: امروز باید همه دولتمردان بدانند که یک قدم عقب نشینی در برابر آمریکا به منزله افزایش فشارها و درخواست عقب نشینی های بیشتر است و لذا باید در مقابل سلطه گری آنان مقتدرانه ایستاد.

حجت الاسلام  ربانی شیرازی خواستار تلاش بیشتر مسؤولان برای ارتقای بخش زرقان به شهرستان شد و این موضوع را به بغض ۷۱ساله ای در گلو تشبیه کرد که زرقان در این مدت در سطح بخش باقی مانده است.

وی در ادامه با اشاره به گزارش بخشدار زرقان و معاون استاندار در خصوص آغاز به کار مجدد کاشی حافظ افزود :متاسفانه کار بر اساس گزارش ارائه شده انجام نگردیده و مسؤولان باید پیگیر باشند و شخص امام جمعه نیز وظیفه خود می داند این مسئله را از طریق مراجعه به استانداری و دیدار با استاندار محترم پیگیری کند.

امام جمعه فراشبند: دفاع از نظام و ارزش ها به معنی اختلاس کردن، دزدی و حقوق نجومی گرفتن نیست

حجت الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند، خطبه های این هفته ی نماز جمعه فراشبند را که مصادف با روز 22 بهمن نیز بود با مباحثی پیرامون حقوق زن و مرد در اسلام آغاز نمود.

وی متذکر شد و عنوان کرد:  به هوش باشید یکی از شگردهای دشمنان داخلی و خارجی خریدن آراء است و این را خواهید دید.البته مومنان و متدینان هرگز آخرت خود را با دنیای خود عوض نخواهند نمود، اما مومنین واقعی همواره تعدادشان اندک خواهد بود.

امام جمعه فراشبند با اشاره به دوران سیاه و تاریک پیش از انقلاب اسلامی در ایران به خیانت ها و ظلم های دوران پهلوی اشاره کرد و گفت: رضا شاه پهلوی تا قبل از رسیدن به حکومت فقط یک سرباز بود و حقوق ریادی هم نداشت اما پس از رسیدن به حکومت و اجذای برنامه طرح اصلاحات ارضی در دهه 40 صاحب 7هزار  روستای خوش آب و هوا و مزروعی و پرآب شد. اگر اصلاحات ارضی برای کسی بهره ای نداشت برای رضا شاه و خاندانش سود خوبی داشت.

امام جمعه ی فراشبند افزود: بالاترین و با ارزش ترین ثمره انقلاب دست یافتن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است که باید قدرش را دانسته و از آن با تمام توان پشتیبانی کنیم، وحدت را سرلوحه کارمان قرار داده و برای ایرانی آباد و مقتدر و آزاد تحت لوای رهبر معظم انقلاب تلاش کنیم.

وی در پایان خطبه های نمازجمعه گفت: عزیزان یاری کردن رهبر و دفاع از نظام و ارزش ها به معنی اختلاس کردن، دزدی و حقوق نجومی گرفتن نیست، به معنی لبخند زدن به چهره دشمن و اعتماد به آن هم نیست.

نباید به اسم دفاع از نظام و رهبری از حق خود عقب نشینی کرد و اجازه بدهیم که دشمن سنگر به سنگر آرمان ها و نظام را فتح کند و گستاخانه جلوتر بیاید.

ما امروز با ایستادگی در مقابل زورگویان و اعتماد نکردن به آنان و با تکیه نکردن به دشمنان خدا، می توانیم حق مظلوم را از ظالم بستانیم.

امام جمعه خرامه: انقلاب اسلامی در ولایت خلاصه می شود/ وحدت و یکپارچگی باعث پیشرفت شهرستان خواهد شد

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن تقدیر و تشکر از حماسه بی نظیر مردم ایران خصوصا مردم شهرستان خرامه اظهار داشت: امروز جزء شلوغ ترین راهپیمایی ها بود و مردم شهر ما پرشور تر از همیشه حضور پیدا کردند.

وی افزود: امروز پس از گذشت 38 سال از انقلاب، مردم مثل روز اول انقلاب برای پاسداشت آن جمع می شوند، این رفتار در دنیا نظیر ندارد، مردم همان شعارها و دغدغه های اول انقلاب را دارند چرا که انقلاب اسلامی در ولایت خلاصه می شود.

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: انقلاب ایران یک انقلاب بین المللی است و روز به روز بر قله سرافرازی، بیشتر خودنمایی می کند، امروز یک کودک افتخار می کند که به نام بسیجی حضور دارد، امروز یک مادر افتخار می کند که فرزندش با لباس بسیجی در این مراسم حضور پیدا می کند، وقتی این چنین است هیچ کس نمی تواند به این سد پولادین خللی وارد کند.

خطیب جمعه خرامه ضمن ابراز خرسندی از افتتاح پروژه های متعدد در سطح شهرستان گفت: پروژه های دهه فجر واقعا بی نظیر بود، 22 پروژه با اعتیار بیش از 15 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی 5 پروژه با اعتبار 3 و نیم میلیارد تومان انجام شد که واقعا بی سابقه بود.

وی با بیان این نکته که در حال حاضر بیش از 160 میلیارد تومان پروژه در سطح شهرستان در حال اجراست بیان داشت: اگر یک وحدت و انسجام نبود آیا وضعیت این چنین بود، از طرف مردم به نماینده مجلس خداقوت می گویم، قطعا اتحاد، وحدت و یکپارچگی باعث پیشرفت شهرستان خواهد شد.

آمریکا کشوری است که از یک کودک پنج ساله هراس دارد

آیت الله لطف الله دژکام خطیب جمعه جهرم در خطبه های نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه با اشاره به سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یاد و خاطره ی شهدا و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که با صلابت تمام بتخانه های قرن بیستم را شکست و فریاد توحید سر داد را گرامی داشت و از درگاه حق تعالی قدم برداشتن در راه اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی را خواستار شد .

آیت الله دژکام با انتقاد از حواشی به وجود آمده در مراسم انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام بیان داشت :  به همه مدیران فرهنگی می گوییم مسیری که برای آن خون داده ایم نباید کارش به جایی برسد که مراسمی برگزار شود و نماینده رهبری انقلاب با ناراحتی آن را ترک کرده و بگوید این مراسم انسان را به یاد جشن های هنر شاهنشاهی می اندازد.

وی با اشاره به انقلاب های اسلامی شکل گرفته در دیگر کشور های اسلامی خاطر نشان کرد : در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تمام حرکت های اسلامی که در دیگر کشور ها آغاز شده است حمایت می کنیم .

خطیب جمعه جهرم تهدیدات ترامپ را همچون روئسای جمهور پیشین آمریکا یاوه گویی دانست و اظهار کرد : رئیس جمهور آمریکا پایبند به شعارهایی باشد که در زمان انتخابات به مردم خود داده است.

آیت الله دژکام آمریکا را کشوری خواند که از یک کودک پنج ساله هراس دارد و در مرز های خود دیوار می کشد تا کسی وارد آن کشور نشود .

وی با اشاره به بیانات رهبری عنوان کرد : آمریکا امروز شکسته تر از آن است که بخواهد ادعای کدخدایی دنیا کند.

امام جمعه صفاشهر: ملت مومن ما از هیچ قدرتی نمی‌ترسد

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت ام الائمه حضرت زهرا(س) خواستار تکریم وحفظ حرمت این ایام شد.

وی با اشاره به سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: 22 بهمن ایام الله و روزی است که غلبه اراده خداوند بر اراده شیاطین تجلی پیدا کرد و در این روز ‍ثمره مقاومت و مجاهدت مجاهدان در طول قرن‌ها به ثمر نشست.

حجت الاسلام نقوی به تحمل سختی‌ها و شکنجه‌ها توسط مجاهدان، در راه پیروزی انقلاب اشاره و اظهار کرد: انقلاب به آسانی و به ارزانی به پیروزی نرسید است٬ برای این انقلاب هزینه‌های زیادی شده و ملت ما در سایه ی این انقلاب عزت پیدا کرده است.

وی افزود: زمانی مردم ما ذلیل بودند و شاه بی‌عرضه مملکت فکر می‌کرد برای حفظ تاج و تخت و قدرت خود باید زیر سایه یک ابرقدرت باشد و به همین دلیل مملکت را از دامن انگلیس خارج و به دامن آمریکا برد.

امام جمعه صفاشهر تاکید کرد: باید قدردان انقلاب، امام راحل(ره) و شهدا باشیم و فراموش نکنیم اگر شهدا و ایثارگری آنان نبود ما هم در آسایش و راحتی نبودیم و مانند برخی کشورهای منطقه تحت سلطه و آزار مستکبران بودیم.

وی افزود: ملت ما با حضور با شکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن پس از گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب، قدرشناسی خود نسبت به خون شهدا را نشان می‌دهند و نسل‌های جدید نیز انقلابی‌تر از نسل‌های قبل برسر آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

خطیب جمعه صفاشهر به رجز خوانی رییس جمهور فاسد آمریکا برای ملت ایران اشاره و ابراز کرد: ملت مومن ما از هیچ قدرتی نمی‌ترسد و به فضل انقلاب و هدایت و معماری مقام معظم رهبری، کشور ما قدرتمند تر خواهد شد.


نظرات بینندگان