کد خبر: ۱۰۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
حاشیه نگاری شیرازه از یک حضور؛

جشن حضور در شیراز به روایت مردم؛به پای اهدافمان با اقتدار ایستاده ایم/مردم شایستگی بی حد و حصر برای دریافت خدمات را دارند/هدف آمریکایی ها میراندن اعتقادات مردم است

در میانه راه مرد پا به سن گذاشته ای را می بینم که با آرامش تمام کنار خانواده و نوه شیرخواره اش شعار مرگ بر آمریکا سر می دهد.
شیرازه؛ طلوع خورشید 22 بهمن 1395 حکایت از حک شدن یک روز به یادماندنی در دفتر تاریخ جمهوری اسلامی ایران را می داد و شد آنچه که انتظار می رفت. شیرازه در سالروز جشن سی و هشتمین بهار انقلاب به میان مردم رفت تا نظر آن ها را جویا شود.

مسوولان از نزاع های درونی دوری کنند
زنی پر شور و ذوق را می بینم که قاب عکسی در دستانش همراهی اش می کند که بر روی آن نام شهید محمد باقر کدخدایی نوشته شده است.
تصورش را هم نمی کردم که او مادر شهید باشد.
آخر باتمام انرژی اش پا به پای همه مردم قدم بر می داشت و شعارهایش را فریاد می زد.
اجازه صحبت که می گیرم با گشاده رویی درخواستم را اجابت می کند و خودش را مادر شهید کدخدایی معرفی میکند.

او علاوه بر بیان اینکه فرزندش کمتر از یکسال است که به درجه رفیع شهادت نائل آمده است، از حضور هر ساله خود در تمامی صحنه ها و وقایع مهم کشورش می گوید.

خانم کدخدایی از اینکه فرزندش شهید شده است افتخار می کند و تنها درخواستش از مسئولان رسیدگی صحیح به امور مملکتی و دوری از نزاع های درونی است.

تمام صحبت های این مادر گرانقدر را می شود در قاب عکسی که با مهر و عطوفت در دستانش حمل می شود دید.

او با بیان اینکه دیگر حرفی ندارم گام هایش را بلندتر می کند و راهش را ادامه می دهد.

به پای اهدافمان با اقتدار ایستاده ایم
در میانه راه مرد پا به سن گذاشته ای را می بینم که با آرامش تمام کنار خانواده و نوه شیرخواره اش شعار مرگ بر آمریکا سر می دهد.

پس از سلام و احوال پرسی نامش را می پرسم و هدفش از شرکت در راهپیمایی 22 بهمن؛ آقای رحمتی در جواب با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون هرساله به همراه خانواده ام به راهپیمایی می آییم، می گوید: راه و هدف ما در این نظام مشخص و روشن است و دلیل آزادی، استقلال و انقلاب مان بود.

وی که از انقلابی بودنش خوشحال است تاکید می کند که پشتیبان ما در پیروزی انقلاب اسلامی خدا و امام زمان بوده اند و اکنون نیز در تمامی مراحل و بحران ها به خداوند متعال پناه می بریم و به پای اهدافمان با اقتدار ایستاده ایم.

آقای رحمتی که از سیاست های روز دنیا به خوبی آگاه است به رفتار اخیر ترامپ اشاره و خاطرنشان می کند: سیاست و رفتار آمریکا سالهاست که بر ما روشن شده و توقعی بیش از این، از این شیطان بزرگ نداریم.

این مرد که موی سپید و قامت خمیده اش نشان از کوله بار تجربه و اندیشه پخته اش دارد توقعش از مسئولان و مدیران را اینگونه بیان می کند: همان گونه که امام راحل فرمودند رفتار طلبه گونه داشته باشند و همواره در پی آموختن و اجرای تقوای الهی در تمامی اعمالشان باشند چرا که حب دنیا را با این روال می توانند از خود دور کنند و بهتر به امور مردم و خدمت رسانی می پردازند.

مردم شایستگی بی حد و حصر برای دریافت خدمات را دارند

خبرنگار شیرازه؛ به نمایندگی از طلاب با یکی از حاضرین در مراسم که جامه روحانیت بر تن دارد سر سخن باز می کنم؛ آقای کریمی که از نخبگان جامعه روحانیت شیراز است از 5 سالگی در راهپیمایی ها شرکت می کرده و اکنون سابقه حضورش در این همایش عظیم مردمی به 28 سال میرسد.

تجدید میثاق با شهدا و امام راحل را دلیل اصلی اش برای این حضور طولانی مدت عنوان می کند و قدرت بیانش را بیشتر می کند و بر اتحاد و انسجام داخلی تاکید می کند.

ذات جمهوری اسلامی ایران را مقدس می داند و می گوید: حضور پرشور و مستمر در این سالروزها یک یادآوری برای دشمنان دیرینه ما است که بدانند هرگز نمی توانند به این خاک و مرز و بوم دست درازی کنند.

او که دوران جوانی خود را پی کسب علم و دانش و تهذیب نفس بوده و ارشاد و همراهی مردم در دین را انتخاب کرده است بر این باور است که مردم با تمامی اختلاف سلیقه هایی که در این نظام دارند شایستگی بی حد و حصر برای ارائه خدمات بی شائبه دارند.

این طلبه که بیش از چهار دهه از عمرش را پشت سر گذاشته می گوید: از همان دوران کودکی ام تاکنون بارها شاهد بدعهدی و دشمنی آمریکا و رژیم آل سعود بوده ام و شعار هر ساله مردم در تمامی ان سالها بلا استثنا مرگ بر آمریکا بوده است.

وی در خصوص سیاستهای روز و برجام می گوید: برجام تصمیمی بود که انجام شد و بی نتیجه ماند؛ از همان ابتدا شاهد این بودیم که مقام معظم رهبری به نتیجه این مذاکره خوش بین نبودند.
این روحانی میانسال درباره صحبت های اخیر ترامپ مبنی بر عدم ورود ایرانی ها به آمریکا اظهار داشت: اینها خودشان را بیش از پیش رسوا کردند و آنچه که در خصوص بدعهدی و دشمنی شان را می خواستیم بر جهانیان نشان دهیم را خودشان نمایان کردند.

او باطن استکباری آمریکا را تغییر ناپذیر دانست و افزود: اینهمه جوانان ما را ترورکردند و خون عزیزانمان پای این انقلاب رویید؛ هرگز از آرمانها و ارزش هایمان کوتاه نخواهیم آمد و دنیا بداندکه انقلاب اسلامی ما با خون فرزندان این مرز و بوم شکوفا شده و همچنان جوانان ارزشمندی دارد که راه شهدا را ادامه خواهند داد.

هدف آمریکایی ها میراندن اعتقادات مردم است

آنطرف تر پیرمرد ویلچرسواری که صدای ضعیفش را به سختی به جمعیت می رساند می گوید: هر سال در راهپیمایی شرکت می کنم و هرگز ولی فقیه را تنها نخواهم گذاشت و سفارشم به جوانان این است که آنها هم به وصایای شهدا که قطره قطره خونشان در پای درخت این انقلاب و این خاک چکیده است عمل کنند و ولی فقیه را هرگز تنها نگذارند.

وی ترامپ و دیگر روسای جمهور آمریکای مستکبر را از یک قماش می داند ومی گوید: اینها هدفشان خشکاندن اسلام و میراندن اعتقادات مردم است.

نظرات بینندگان