کد خبر: ۱۰۶۱۸۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

پاسخ آستان شاهچراغ به فرافکنی های اداره ورزش و جوانان استان فارس/این خانم ها کودک هستند؟!

مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس که متولی اصلی برنامه افتتاحیه به شمار می روند با صدور بیانیه ای نه تنها از نحوه برگزاری برنامه عذرخواهی نکردند بلکه به توجیه دف زدن بانوان در مراسم استقبال، موسیقی های پخش شده و درجا زدن دختران نوجوان روی سن پرداختند.
به گزارش شیرازه، طی چند روز گذشته حواشی افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام، واکنش های مختلفی را در پی داشته است.

روز جمعه بعد از انتقاد مجدد آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه از نحوه برگزاری این مراسم، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس که متولی اصلی برنامه افتتاحیه به شمار می روند با صدور بیانیه ای نه تنها از نحوه برگزاری برنامه عذرخواهی نکردند بلکه به توجیه دف زدن بانوان در مراسم استقبال، موسیقی های پخش شده و درجا زدن دختران نوجوان روی سن پرداختند.

اما صبح امروز معاونت فرهنگی آستان شاهچراغ با انتشار مطلبی به فرافکنی این اداره کل پاسخ داده است.
در این یادداشت آمده است: در تاریخ  22 /11/ 95 بیانیه ای از سوی اداره کل ورزش و جوانان فارس در مورد افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام منتشر گردیده است ، که در این رابطه نکات ذیل را متذکّر می شویم:
1- ظاهراً هدف از صدور بیانیه مزبور توجیه بخشی از برنامه ی آن افتتاحیه است که با عکس العمل و خروج معترضانه ی عالمان برجسته ی شهرمان حضرت آیت الله ایمانی (نماینده معظّم ولی فقیه و امام جمعه محترم شیراز) و حضرت آیت الله دستغیب (تولیت معظّم آستان مقدّس احمدی (ع) و محمدی(ع)) مواجه گردید.

2- در بیانیه مزبور آمده است ((در قسمتی از این همایش کودکان با پوشش لباس اقوام مختلف فارس ....)) اگر منظور این است که بانوانی که در صحنه و مراسم سالن حضور داشته اند کودک بوده اند، این خود خلاف واقع آشکار است.

3- در بیانیه ادّعا شده است: قیاس موسیقی محلّی و صدای ساز سُرنای نقاره خانه حرم مطهر با فرهنگ مبتذل غربی قیاس مع الفارق است )) در حالی که:
اولاَ : صدای ساز سُرنا ارتباطی با  نقّاره خانه ی حرم مطهر نداشته است.
ثانیاَ : موسیقی محلی اجراء شده هم، مربوط به گروه شناخته شده رستاک بوده است.

4- تهیه کنندگان بیانیه پنداشته اند صرفاً با ذکر نام مبارک حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و سایر مقدّسات آنچه اتفاق افتاده، جبران خواهد شد، آری آن ها نوشته اند: ((گروه موسیقی محلی و هم چنین صدای ساز سُرنای یکی از خادمین حضرت شاه چراغ (ع) که ایشان سال ها معاون فرهنگی حرم مطهر آن حضرت بوده و آن را از نقاره خانه حرم به امانت گرفته بودند و به صورت نمادین، آنان را همراهی می کردند))، امّا:
اوّلاً: این ادّعا که ساز سُرنا از نقّاره خانه حرم به امانت گرفته شده بر اساس تحقیق انجام یافته تکذیب می شود، و چنین ادّعایی بی اساس می باشد.
ثانیاً: ضمن تکذیب ادّعای نواختن ساز سُرنا به وسیله شخصی که سال ها معاون فرهنگی حرم مطهر بوده است، خواهان پیگیری آن اتهام حیثیّتی توسّط مقامات قضائی استان می باشیم.

شیرازه، تعدادی از تصاویر این افتتاحیه را که از دوربین سایر رسانه های استان گرفته شده است را برای تنویر افکار عمومی بازنشر می‌کند.

پاسخ آستان شاهچراغ به فرافکنی های اداره ورزش و جوانان استان فارس

پاسخ آستان شاهچراغ به فرافکنی های اداره ورزش و جوانان استان فارس

پاسخ آستان شاهچراغ به فرافکنی های اداره ورزش و جوانان استان فارس

پاسخ آستان شاهچراغ به فرافکنی های اداره ورزش و جوانان استان فارس


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
5
این کار بد تز از کار اول آنهاست
بابا عکس هست فیلم هست بعضی از اینها مادر هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
4
به این کار می گویند تدبیر و امید
یارو پرتقال پوست می کنه امید دارد داخلش موز در بیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
4
هر اتفاقی که توی شیراز بخواد بیوفته امثال شما مخالفید. جشنواره بالون های داغ، جشنواره تابستانه، جشن پایتخت جوانان جهان اسلام و ... اما اگر همین برنامه ها توی اصفهان باشه، مرغ همسایه غازه!
خجالت بکشید و دست از سیاسی بازی بردارید.
نجی
اصفهانی ها غیرت دارند دین دارند ایمان دارند اما شیرازی ها چطور؟ حاضرند پای اسلام و قرآن بایستند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
3
خب الان مشکل دقیقا چی بوده؟ تو این عکس ها که چیز مشکل داری وجود نداره!
نجی
حرکات موزون همراه با دف. داخل عکس معلوم نمیشه. در واقع باز هم زنان را به لعبتکی تبدیل کردند مانند دوره شاه ملعون.
حمید
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
2
اینجا پایتخت جوانان جهان اسلام است یا پایتخت موسیقی . چرا ما بدنبال ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی نیستیم . لااقل نام دیگری روی این برنامه می گذاشتند