کد خبر: ۱۰۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

ذخایر آب زیرزمینی کشور رو به اتمام است/کیفیت آب برخی مناطق حتی در حد استحمام نیست

سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ذخایر آبی میلیون ها سال یک کشور در یک فرصت چند ده ساله مصرف شده و اکنون این ذخایر تقریبا رو به اتمام است.
به گزارش شیرازه، علی وقف چی سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ذخائر آبی میلیون ها سال یک کشور ، در یک محدوده زمانی کوتاه یا به عبارتی در یک فرصت چند ده ساله ،مصرف شده و اکنون ذخائر آب زیرزمینی کشورمان تقریبا رو به اتمام است.

وی تاکید کرد: کم آبی یا گاها بی آبی آفتی است که تمام کشور را درگیر خود کرده و مسئولان باید جمعیت 80 میلیونی را جهت مدیریت این معضل بسیج کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان ،خراسان جنوبی و بخش اعظمی از خوزستان ازجمله استان هایی هستند که به شکل شدیدتری با بحران کمبود آب مواجه اند بطوریکه تامین آب شرب مورد نیاز در این مناطق نیز با چالش روبه رو شده است.

وقف چی در خصوص راهکارهای خروج از بحران آب در کشور گفت:همه با هم باید برای ارتقای بهره وری آب تلاش کنیم و مصرف آب در مکان هایی که مزایایی ندارد استفاده نشود.

وی ادامه داد:مسئولان باید با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا ، نیاز غذایی کشور را هرچه بیشتر از محصولات گلخانه ای و کم آب بر  تامین کنند .

سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه در مسائل مربوط به چالش های آب با کمیت،کیفیت و مدیریت آب مواجه هستیم ،افزود:در برخی مناطق کیفیت آب حتی در حد استحمام هم نیست.

وقف چی اضافه کرد:در شهرستان های استان زنجان از جمله طارم بیش از 99 درصد روستاها با مشکل آب در زمینه مدیریتی ،کیفی و کمی مواجه هستند.

وی گفت:میزان  ذخائر آبهای زیرزمینی به  سرعت قابل برگشت نبوده و علاوه بر این تمام مصارف ما برنخواهد گشت چرا که ما مقادیری را به علت تبخیر و صادرات (آب مجازی)از دست می دهیم .

انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان