کد خبر: ۱۰۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

عجیب ترین مهریه هایی که تاکنون شنیده اید!

همیشه عادت کرده‌ایم که مهریه سکه طلا، ملک یا سفر زیارتی باشد، اما گاهی بعضی از مهریه‌ها خبرساز می‌شود.
به گزارش شیرازه، مهریه‌هایی که بیشتر براساس روحیه عروس خانم‌ها تعیین می‌شود و گاه زمانی که کار به پرداخت آن می‌رسد، مرد افسوس می‌خورد کاش مهریه را سکه تعیین کرده بود. مدتی بود مهریه‌ها خنده‌دار و غیرقابل اجرا شده بود که با ورود قوه قضاییه این مهریه‌ها دیگر ثبت نمی‌شود و خبری از بال مگس و دست و پای داماد به عنوان مهریه نیست.
   
مرد نقاش کارش شده نقاشی برای همسرش. باید 100 تابلو نقاشی کند تا مهریه همسرش را بپردازد. زهرا و مهران شش سال قبل در نمایشگاه نقاشی مهران با هم آشنا شدند. زهرا ابتدا عاشق نقاشی‌ها و بعد مهران شد. او شاعر بود و عاشق منظره‌هایی سبز. زمانی که تصمیم به ازدواج گرفتند نوعروس مهریه عجیبی تعیین کرد. او صد تابلوی نقاشی از منظره را به عنوان مهریه تعیین کرد. حالا که کارشان به طلاق کشیده شده، زن جوان مهریه اش را اجرا گذاشته است.
  
مهران در جلسه دادگاه اعلام کرد نمی‌تواند این تعداد تابلو را یکجا به همسرش بدهد. حالا هم با حکم دادگاه باید ماهانه یک تابلوی نقاشی بکشد و به عنوان مهریه به همسرش بدهد.
   
گاهی برخی مهریه‌ها نه‌تنها باعث مشکل، بلکه سبب کار خیر می‌شود. نوعروس جوانی چندی قبل مهریه‌اش را نگهداری از ایتام تعیین کرد. نوعروس با مهریه تکفل پنج یتیم به مدت 14 سال پیمان زناشویی بسته است. او درباره مهریه خود می‌گوید: همیشه دوست داشتم مهریه‌ام چیزی باشد که هم دنیای مرا بسازد و هم آخرتم را آباد کند، از این رو به نیت 14 معصوم به مدت 14 سال و به نیت پنج تن تکفل و سرپرستی پنج یتیم را جزو مهریه‌ام قرار دادم. سکه هر تعداد هم که باشد حتی اگر بتوانی آن را به صورت کامل از داماد بگیری فقط می‌تواند یک دلخوشی زودگذر برای این دنیا باشد، اما من دوست داشتم مهریه‌ام ماندگار باشد و دنیا و آخرت مرا تامین کند. با تقبل سرپرستی این ایتام نه‌تنها مهریه‌ام را از همان ابتدا دریافت کرده‌ام و همسرم شیرینی لذت پرداخت مهریه مرا می‌چشد، بلکه برای هر دوی ما باقیات‌الصالحاتی ایجاد شده که باعث خیر هر دوی ماست و ما می‌توانیم بهشت دنیوی و اخروی را در کنار هم بسازیم و مسیر کمال و سعادت را با یکدیگر طی کنیم.
   
آقا داماد نیز درخصوص چگونگی مهریه همسرش گفته است: در صحبت‌هایی که با هم داشتیم مشخص شد خط‌ مشی ما بسیار شبیه هم است و از آنجا که از قبل دوست داشتم چنین کاری را انجام دهم این موضوع را به عنوان مهریه لحاظ کردیم و در صورتی که وسع مالی ما بهتر شود تعداد را افزایش خواهیم داد.
 
 
ازدواج با عروس عاشق حیات‌وحش هم دردسرهای خودش را دارد. پرونده شکایت زنی با مهریه 10 آهوی وحشی هم یکی از عجیب‌ترین پرونده‌هایی بود که دو سه سال قبل در دادگاه خانواده به جریان افتاد.
  
مهناز 26 ساله که با یکی از آشنایان خود در شهر مادری‌اش ازدواج کرده بود، به‌دلیل علاقه‌ای که به طبیعت داشت این مهریه را انتخاب کرد. او چند ماه بعد از ازدواج به‌خاطر شغل همسرش به تهران آمد اما آن‌قدر تنهایی و غربت آزارش داد که تصمیم گرفت مهریه‌اش را اجرا بگذارد و شوهرش را مجبور کند تا زمانی که 10 راس آهوی وحشی را از دشت‌های شهرستان محل سکونتشان شکار نکرده، به تهران برنگردند. این هم از جمله مهریه‌هایی بود که قابلیت اجرا نداشت.
   
گاهی مهریه شوکه‌کننده است مانند مهریه نوعروسی که پای سفره عقد همه مهمانان را شوکه کرد. براساس آنچه یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده است، عروس و داماد در محل کار یکدیگر را دیده و به هم دل بسته بودند. هر دو دوست داشتند زندگی‌شان را از دریچه‌ای دیگر ببینند. برای همین تصمیم گرفته بودند به گونه‌ای جدید و نو زندگی را آغاز کنند.
 
 
اگرچه سال‌ها پیش پدر دختر جوان از روستا به شهر آمده بود و در شهر زندگی کرده بود، ولی واقعیت این بود که دختر جوان هنوز دلبسته اصالت‌ها و سادگی‌ها بود. برای همین وقتی وارد شد، همه متعجب شدند. او به رسم روستا لباسی محلی پوشیده و با سادگی تمام آماده عقد ازدواج شده بود. زمانی که عروس و داماد کنار سفره عقد نشستند اطرافیان شروع به پایکوبی کردند. در این زمان عاقد از پدر عروس درخواست کرد تا میزان مهریه را مشخص کند. پدر عروس گفت: خوشحالم که در تمام این سال‌ها دختری خوب تربیت کرده‌ام و او هرگز با وجود پیشرفتی که داشته حقیقت و اصالت خود را از یاد نبرده است. برای همین می‌خواهم انتخاب میزان مهریه را به عهده خودش بگذارم، زیرا می‌دانم او بهترین انتخاب را خواهد داشت و بهترین شیوه را در پیش خواهد گرفت.
   
دختر جوان رو به پدرش کرد و گفت: فردی را که برای زندگی‌ام انتخاب کرده‌ام، فردی است که در طول چند سال همکاری با خودم انتخاب کرده‌ام و خوشحال هستم که عقاید و افکارمان به هم نزدیک است برای همین برای مهریه‌ام یک موتوسیکلت و دو عدد دوچرخه تقاضا می‌کنم. عروس در برابر تعجب همه گفت: من به سفر علاقه زیادی دارم و دوست دارم در طبیعت گشت و گذار داشته باشم، هم من و هم همسرم از دوچرخه‌سواری لذت می‌بریم و می‌خواهم با دوچرخه سفر کنیم و سفرهایی هم که با دوچرخه ممکن نیست را با موتورسیکلت برویم. حاضران با شنیدن این میزان مهریه شادمانی کردند و خطبه عقد خوانده شد.
 
 وقتی همسرت جهانگرد باشد

وقتی همسرت جهانگرد باشد، آن‌وقت باید سفر به کشورهای مختلف را به‌عنوان مهریه تعیین کنی. چندی قبل انتشار تصویری از یک عقدنامه در شبکه‌های اجتماعی با مهریه جالب و در نوع خود جدید موجب تعجب کاربران شد.
 
در این عقدنامه هزینه پنج سفر به قاره‌های جهان که شامل کشورهای برزیل، کانادا، چین، هندوستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، تانزانیا و استرالیا که معادل با نرخ روز موسسات توریستی معتبر در تهران برای تورهای 15 روزه رایج در این موسسات به عنوان مهریه نوشته شده است. حالا اگر عروس خانم بخواهد مهریه‌اش را اجرا بگذارد، داماد باید او را روانه 10 کشور با هزینه میلیاردی کند.
 
 
 
منبع:میزان
نظرات بینندگان