کد خبر: ۱۰۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

وضعیت شهرستان های فارس در پر بارش ترین روز بهمن/قطع ارتباط چند روستا در قیروکارزین/7روستای داراب آماده تخلیه /تخلیه 2 روستا در جهرم

امروز با شروع بارش شدید باران در استان فارس بسیاری از مدارس تعطیل و برخی از شهرستانهای استان به واسطه سیلابی شدن مناطق دچار مشکلاتی شدند.
وضعیت شهرستان های فارس در پر بارش ترین روز بهمن/قطع ارتباط چند روستا در قیروکارزین/7روستای داراب آماده تخلیه /تخلیه 2 روستا در جهرمبه گزارش شیرازه، امروز با شروع بارش شدید باران در استان فارس بسیاری از مدارس تعطیل و برخی از شهرستانهای استان به واسطه سیلابی شدن مناطق دچار مشکلاتی شدند.

ساکنان مسکن مِهر  در شهرستان مهر منازل خود را تخلیه کنند

سید علی‌اصغر علامه شهردار مُهر در خصوص بارندگی‌های امروز دوشنبه به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه مدیریت هر شهری توسط شهردار انجام می‌گیرد و یکی از اعضاء کمیته بهران شهرستان، شهرداری است ما تمامی تمهیدات لازم اندیشیده‌ایم که امیدواریم هیچ مشکل رخ ندهند.
 
شهردار مهر بیان داشت: در شهر مشکل آب‌گرفتگی معابر تا این لحظه نداشته‌ایم و تمامی مسیرهای آب روان است و آب‌ها در حال عبور هستند، پل‌های سطح شهر تاکنون مشکل خاصی نداشته‌اند و اگر حجم باران افزایش یابد قطعاً ما دچار خسارت‌هایی خواهیم شد.
 
علامه خاطرنشان ساخت: در حال حاضر یکی از مشکلات ما منازل قدیمی و بافت فرسوده شهر مُهر است که به دلیل اینکه سطح کوچه‌ها از منازل بالاتر قرارگرفته است، آب‌گرفتگی منازل (حیاط) داریم که بدون هماهنگی با شهرداری و بدون بررسی‌های کارشناسی ساخته‌شده است.
 
شهردار مُهر در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: از شهروندان و افرادی که در بافت فرسوده شهر ساکن هستند و منازل آن‌ها استاندارهای لازم را ندارد منازل خود را تخلیه و به مکان‌های امن بروند.
 
سید علی‌اصغر علامه شهردار مُهر خاطرنشان ساخت: از ساکنان مسکن مِهر تقاضا داریم که منازل خود را تخلیه کنند و ما به کمیته بحران شهرستان و مدیریت بحران استان نیز اعلام کرده‌ایم، بخشی از مسکن مِهر که پشت گور آب است (کوچه دوم) می‌بایست تخلیه کامل صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: افرادی که می‌بایست منازل خود را تخلیه کنند می‌توانند با مراجعه به شهرداری و یا آتش‌نشانی مُهر و یا با شماره 125 و 52822967 و 52822968 تماس حاصل نمایند و برای این خانواده‌ها در سطح شهر حسینیه امام رضا و حسینیه سید علی‌خان برای اسکان این خانواده‌ها آماده‌شده است.
 
وی افزود: از شهروندان می‌خواهیم در صورت هرگونه مشکل به کمک همسایه‌های خود بشتابند و کمک کند چون امکانت ما در شهرداری محدود است و افرادی که تخصص و دورهایی را گذرانده‌اند و آمادگی آن رادارند که به مردم کمک کنند می‌تواند با مراجعه به شهرداری و آتش‌نشانی و یا با شماره‌های فوق خود را معرفی کنند که بتوانیم در صورت نیاز از تخصص این عزیزان استفاده کنیم.
 

بارندگی شدید و آب‌گرفتگی در سطح شهر فسا


فرماندار فسا گفت: مسیر فسا به روستای شهرستان در بخش مرکزی، در محور قدیم فسا - استهبان و همچنین مسیر روستای خورانگان در بخش نوبندگان به طرف بخش شیبکوه تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

 وی با بیان اینکه این دو مسیر به دلیل طغیان رودخانه های فصلی و جاری شدن سیل مسدود است ادامه داد: کسانی که قصد دارند به شهر استهبان حرکت کنند باید از مسیر پلیس راه فسا حرکت کنند.

فرماندار شهرستان فسا در خصوص وضعیت روستای کاظم آباد نیز گفت: طی بازدیدی که با اعضای ستاد مدیریت بحران از سد مجاور روستای کاظم آباد داشتیم آبگیری بند اول و دوم تکمیل و آب به بند اصلی سرریز میشود که با توجه به ظرفیت و حجم بالای آبگیری سد تا اطلاع ثانوی نیاز به تخلیه روستای کاظم آباد نیست و در صورت ضرورت تمهیدات لازم برای اقدامات فوری پیش بینی شده است.

ساکنین محله خندق زاهدشهر فسا منازل خود را تخلیه کنند


عبدالمحمد عسکرزاده بخشدار بخش شیبکوه فسا با صدور اطلاعیه از مردم شهر زاهدشهر منطقه خندق خواست هر چه سریعتر منازل مسکونی خود را تخلیه کنند.

 وی گفت: با هماهنگی صورت گرفته با ستاد بحران شهرستان بیش از 150 خانوار در این منطقه ساکن هستند که باید هر چه سریعتر منازل خود را تخلیه کنند.

 عسکرزاده افزود: منطقه خندق در کنار رودخانه فصلی این شهر قرار گرفته که طغیان رودخانه به علت شدت بارش ها می تواند مشکلات زیادی را در آن منطقه ایجاد کند.

قطع ارتباط چند روستا در قیروکارزین

کاظمی فرماندار قیروکارزین گفت: در پی بارندگی های دیشب و امروز در شهرستان قیروکارزین، ارتباط روستای هورز به هنگام در بخش مرکزی، ارتباط روستای باغ نو و مظفری به شهر افزر بر اثر وقوع سیل شدید قطع شده است.
 
وی  اظهار کرد: همچنین ارتباط روستاهای زین آباد ،چم کور و سرچاه در دهستان زاخرویه نیز برای ساعاتی قطع شده بود که با تلاش نیروهای امدادی راه بازگشایی شد.
 
کاظمی افزود: همه نیروهای امدادی و ادارات شهرستان در آماده باش کامل هستند که در صورت  وقوع هرگونه مشکل آن را برطرف کنند. 

 7روستای داراب آماده تخلیه

عبدالرضا قاسم پور فرماندار داراب گفت: 7 روستا در بالادست طرح های تغذیه مصنوعی قرار دارد و به سبب احتمال سرریز شدن و به تبع آن جاری شدن سیلاب به سمت این روستاها، از اهالی این مناطق درخواست کرد برای تخلیه اضطراری واحدهای مسکونی آماده باشند.  
    
وی اظهار کرد: روستاهای سلطان آباد، زین آباد، رشید آباد، رمبه، پاسالاری و شهرک فجر و کوه سفید از مناطقی هستند که خطر تهدید سیلاب در آن ها بیشتر است.  
 
عبدالرضا قاسم پور ادامه داد: با توجه به شدت بارش ها و احتمال خطر جاری شدن سیلاب، روستای پاسالاری به طور کامل تخلیه شد.
 
فرماندار شهرستان داراب بیان کرد: گردنه مروارید در شهرستان داراب که به سبب ریزش سنگ دچار اختلال شده بود بازگشایی شده است.  
 
وی گفت: زیرگذر منطقه اکبرآباد به سبب پیشگیری از خطرات بعدی مسدود می شود. 

تخلیه 2 روستا در جهرم

حسن فیاض پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: دو روستای یرج و مانیان از توابع بخش مرکزی جهرم هستند که به دلیل واقع شدن در سر راه سد سلمان فارسی و احتمال پرش دن سد باید تخلیه شوند.

فیاض پور گفت: این دو روستا در گذشته از صاحبان آنها خریداری شده و به تملک در امده است اما متاسفانه برخی از خانوارها با اینکه هزینه تملک را نیز دریافت کردند اما تاکنون تخلیه نکرده اند و اکنون مامورین انتظامی با حکم مراجع قضایی در حال تخلیه این دو روستا هستند.

نظرات بینندگان