کد خبر: ۱۰۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

کسب رتبه برتر کشوری شهر شیراز در کاهش تصادفات شهری/ هوشمند سازی 34 تقاطع در شیراز

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری شهر شیراز در کاهش تصادفات شهری، گفت: دلیل اصلی این اتفاق توسعه سیستم هوشمند کنترل سرعت و کاهش ۵۰ درصدی کشته های ناشی از سوانح ترافیکی است.

به گزارش شیرازه، ناصر شمس مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ظهر امروز سه‌شنبه در نشست خبری آخرین وضعیت دوربین های نظارتی شهر شیراز، گفت: بر خلاف کل کشور که دوربین های ثبت تخلفات از عقب خودرو پایش را انجام می دهند در شیراز پایین تصویری از جلو انجام می شود.

وی ادامه داد: با استفاده از این دوربین ها پایش راننده و سرنشینان جلو خودرو ممکن است که علاوه بر نظارت های ترافیکی در موارد دیگر نیز می تواند موثر باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه دوربین های سطح کشور برای پایش پلاک عقب خودرو مورد استفاده قرار می گیرد تاکید کرد: دوربین های شیراز برای شناسایی و پایش تصویری به کارگیری می شود.

شمس یادآور شد: دوربین‌های شیراز قابلیت ثبت تخلفاتی از جمله صحبت کردن با تلفن، نبستن کمربند و... را دارند و در حال حاضر ۳۴ تقاطع شهر شیراز هوشمند شدند که این تعداد باید به ۸۴ تقاطع افزایش یابد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه گفت: دلیل اصلی این اتفاق توسعه سیستم هوشمند کنترل سرعت و کاهش 50 درصدی کشته های ناشی از سوانح ترافیکی است.

وی با تاکید بر اینکه در سال 94، تعداد 196 نفر در شیراز به خاطر سوانح ترافیکی کشته شدند، اظهار داشت: این رقم رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

شمس با اشاره به اینکه این میزان تا امروز 161 نفر بوده که 97 نفر آن مربوط به 6 ماهه اول سال است، اضافه کرد: در نیمه دوم سال 95، در رتبه بیست و هفتم کشور از این حیث قرار گرفته ایم.


نظرات بینندگان