کد خبر: ۱۰۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

مسدود شدن محور شیراز اصفهان/برف و کولاک شدید سبب بسته شدن گردنه کولی‌کش شد

بارش شدید و ناگهانی برف در گردنه کولی کش سبب مسدود شدن محور اصفهان به صفاشهر شد.

به گزارش شیرازه، در اثر بارش ناگهانی و شدید برف و کولاک، محور اصفهان به صفاشهر در گردنه کولی کش مسدود شد.

با حضور پلیس‌راه و برف‌روبی جاده  توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خرم‌بید و امداد رسانی بی وقفه سه اکیپ از نجات‌گران هلال احمر، تلاش برای بازگشایی این محور پر ترافیک انجام شد که پس از 2 ساعت، رفت و آمد در این جاده جریان پیدا کرد.

در پی انسداد جاده، نیروهای امدادگر هلال احمر که به حالت آماده باش در این گردنه مستقر بودند اقدام به اسکان اضطراری مسافران گرفتار در برف و کولاک کردند.

از اتفاقات جالب این کمک‌رسانی، امدادگر وظیفه شناسی بود که تولد فرزندش مانع خدمت به مسافران نشد؛ مهدی رنجبر مسؤول امداد ونجات هلال احمرشهرستان خرم بید از امدادگرانی بود که با وجود تولد فرزندش و برخورداری از مرخصی، به دلیل حس انسان‌دوستی اقدام به امدادرسانی به مسافران گرفتار کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به‌علت شرایط اضطراری و اعلام آماده باش از سوی سازمان امداد و نجات هلال احمر و با توجه به مسؤولیتی که دارم برای امداد رسانی به هموطنان عزیز، تنها ۶ساعت بعد از تولد فرزندم، ملبس به لباس مقدس امدادی در گرنه کولی کش مشغول امداد رسانی به مسافران گرفتار در برف و کولاک شدم.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی فارس، در بارش‌های اخیر 35.2 میلیمتر بارش در صفاشهر ثبت شده و با احتساب بارندگی‌های قبلی، میزان بارش در سال زراعی جاری 56.5 میلیمتر بوده است که نسبت به سال قبل کاهش 57 درصدی را نشان می‌دهد.


منبع:  بام فارس

نظرات بینندگان