کد خبر: ۱۰۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

سدهای فارس هنوز خالی هستند

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس با بیان اینکه در بارندگی اخیر 100 میلیون متر مکعب آب به سدهای استان وارد شد گفت : ورودی آب به سد سلمان فارسی بزرگترین سد استان حدود 700 متر مکعب در ساعت در اوج بارندگی بوده است اما در عین حال هیچکدام از سدهای استان در بارندگیهای پیش رو سر ریز نخواهد شد.
به گزارش شیرازه، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس گفت: سد درود زن که تامین کننده آب شرب شیراز ، مرودشت و صنایع و روستاهای در مسیر است در اوج بارندگی 21 متر مکعب در ثانیه ورودی داشته است و همچنان تقریبا خالی است.
مهندس حمیدرضا دهقانی حجم آب موجود در سدهای استان را حدود 370 میلیون متر مکعب برآورد کرد و گفت: سدهای استان ظرفیتی بسیار فراتر از این دارند و امید واریم در بارندگی های آتی، حداقل بخشی از آب مورد نیاز شرب مردم برای تابستان امسال ذخیره شود.
دهقانی با بیان اینکه با توجه به گنجایش سد با هر میزان سیلاب سد ها به نقطه سر ریز نمی رسد افزود: هیچ کدام از شهرها و روستاهای پایین دست سدهای فارس در سامانه بارشی اخیر دچار مشکل نشده اند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس از سد سلمان فارسی به عنوان تامین کننده بخشی از آب شرب مورد نیاز شهرها و روستاهای جنوب فارس نام برد و گفت: سد سلمان فارسی(قیر) 730میلیون متر مکعب گنجایش خالی دارد، این سد با ظرفیت یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعبی میتواند سیلاب های ویرانگررا کنترل نماید.
دهقانی خاطر نشان کرد: وجود این سد، شهر قیر و مناطق پایین دست را با حجم بارندگی بالای 100 میلی متر از سیلاب های ویرانگر اخیر نجات داده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان