کد خبر: ۱۰۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
در جلسه برنامه ریزی پایتختی جوانان جهان اسلام مطرح شد:

استاندار فارس: بی‌دقتی موجب ایجاد حواشی افتتاحیه شد/ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه: مدیر کل ورزش و جوانان خلاف وعده اش عمل کرد

افشانی استاندار فارس مدیریت و برنامه ریزی پایتختی جوانان جهان اسلام را به پژوهش معاون سیاسی امنیتی خود واگذار کرد.
به گزارش شیرازه، جلسه بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه یکساله شیراز با عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام صبح امروز به ریاست استاندار فارس برگزار شد.

در این جلسه که با حضور برخی از مسئولان استان فارس برگزار شد، مدیران استان به ارائه پیشنهادهای خود برای بهتر شدن برنامه های یکساله پایتختی جوانان جهان اسلام پرداختند.

حجت الاسلام سلمان زاده مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، افشانی استاندار فارس و معصومه دستغیب مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، تنها افرادی بودند که در سخنان خود به موضوع مراسم افتتاحیه جوانان جهان اسلام اشاره کردند.

معصومه دستغیب در این نشست بدون اشاره به حاشیه های بوجود آمده در برنامه افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام تصریح کرد:«برنامه افتتاحیه برنامه خوب و ارزشمندی بود و مباحث خوبی مطرح شد»

اما در ادامه این برنامه حجت الاسلام سلمان زاده مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه اظهار داشت: در بحث افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز که مورد اعتراض بزرگان استان واقع شد آنچه انتظار نبود رخ داد و برنامه‌ریزی که برای دور اول این برنامه شده بود در روز وفات فاطمه معصومه(س) مراسم در نظر گرفته‌ شده بود و از دو ساعت برنامه یک ساعت آن به موسیقی اختصاص داشت.

وی افزود: موضوع رحلت آیت‌الله هاشمی باعث تغییر زمان افتتاحیه برنامه شد و از طرف نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس مدیرکل ورزش و جوانان فارس دعوت و این اعتراض و گلایه توسط نماینده ولی‌فقیه در فارس ابلاغ شد و آقای کامیاب قول دادند این مسأله در افتتاحیه تغییر یافته رعایت و اصلاح شود که نه‌ تنها اصلاح نشد بلکه برنامه ارائه‌شده با هویت شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) منافات داشت که به همین سبب اعتراض جدی امام‌جمعه شیراز و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) را در پی داشت.

وی تصریح کرد: اگر آیت‌الله ایمانی در آن مراسم شرکت نمی‌کرد حتماً گلایه می‌شد که چرا نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شیراز به‌عنوان یک عالم دینی در برنامه جهان اسلام شرکت نکرده و اگر ایشان در آن مجلس گناه می‌نشستند متدینین چه دیدگاهی پیدا می‌کردند و ازاین‌رو اگر بازهم مسائل خلاف عرف و شرع در برنامه‌های آتی باشد باید در آن تجدیدنظر شود که به طور قطع با اعتراض علما مواجه خواهد شد.

بی‌دقتی موجب ایجاد حواشی افتتاحیه شد
در ادامه استاندار فارس نیز به حواشی پیش‌آمده در مراسم افتتاحیه اشاره كرد و گفت: یك بی‌دقتی در این مراسم باعث ایجاد حاشیه شد و اگر این بی‌دقتی نبود، كار بسیار خوب پیش می‌رفت.

استاندار فارس با یادآوری اینكه علمای شیراز با علاقه خاصی در این جلسه حضور پیدا كرده بودند و حتی شب قبل از آن نیز آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) پیام قدردانی صادر كرده بود، افزود:‌ نباید یك حاشیه جزئی، یك كار بزرگ را تحت الشعاع قرار دهد و باید پرونده این مسئله را ببندیم و از فرصت پیش آمده استفاده كنیم.

به گزارش شیرازه، افشانی استاندار فارس مدیریت و برنامه ریزی پایتختی جوانان جهان اسلام را به پژوهش معاون سیاسی امنیتی خود واگذار کرد. تصمیمی که به نظر می رسد بی ارتباط با حواشی مراسم افتتاحیه و ضعف مدیریتی اداره کل ورزش و جوانان فارس نیست.

نظرات بینندگان