کد خبر: ۱۰۶۳۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

آخرین وضعیت فارس در پی بارش های اخیر؛ از ریزش تونل تا تخلیه تخریب خانه ها

در پی بارش های اخیر در استان فارس برخی از شهر های این استان با حوادثی رو برو شدند که شیرازه در این گزارش این حوادث را اطلاع رسانی می کند.
به گزارش شیرازه، در پی بارش های اخیر در استان فارس برخی از شهر های این استان با حوادثی رو برو شدند که شیرازه در این گزارش این حوادث را اطلاع رسانی می کند.

دهانه تونل های فورگ در حال ریزش است
حسن فیاض پور مدیرکل مدیریت بحران فارس گفت: در محور داراب به بندرعباس، تونل های فورگ در حال ریزش است اما راه بسته نشده است.
وی اظهار کرد: ماموران راهداری در محل حضور دارند و در حال پاکسازی راه ها هستند.
حسن فیاض پور از رانندگان درخواست کرد: به علت ریزش دهانه تونل های فورگ با احتیاط حرکت کنند.

مه گرفتگی در محور فیروزآباد به عسلویه
سرهنگ دهقان جانشین پلیس راه شمال فارس گفت: مه گرفتگی و کاهش دید باعث کندی تردد در محور فیروزآباد به عسلویه شد.
دهقان با بیان اینکه در حال حاضر تمام محور های مواصلاتی استان باز است گفت: در محور اقلید-یاسوج (گردنه تیمارجان)، محور خرم بید به آباده (گردنه کولی کش) و محور سپیدان-اقلید (گردنه کمهر) بارش به صورت برف گزارش شده است و رفت و آمد به کندی صورت می گیرد.
وی از بسته بودن محور شیراز _ جهرم و بالعکس به دلیل ریزش پل خبر داد و افزود: محور جایگزین شیراز- سروستان- فسا- جهرم است.
سرهنگ دهقان ادامه داد: تردد در این محور ها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و چنانچه مجبور به سفر هستید پوشاک گرم، زنجیر چرخ و سوخت به میزان کافی به همراه داشته باشید.
جانشین پلیس راه شمال فارس از رانندگان درخواست کرد از سفر های غیر ضروری خودداری کنند.


تخلیه بخشی از محلات جنوبی شهر مهر
سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مُهر با اشاره به اینکه این شهرستان با 300 میلی‎متر بیشترین میزان بارندگی را داشته است، گفت: بخشی از محلات جنوبی شهر مُهر به صورت اختیاری تخلیه شدند، در حال حاضر تخلیه اجباری وجود ندارد با این حال به ساکنان این مناطق که عمدتا مسکن مهر است، هشدار داده شده است.
موسوی با بیان اینکه برخی از منازل روستایی به دلیل شدت و تداوم بارش تخریب شده است، افزود: این افراد در محل‎های اسکان موقت ساکن شدند و امدادرسانی به آنها توسط نیروهای امدادی انجام می‎شود.
وی ادامه داد: سدهای تغذیه مصنوعی و گورآبها به طور کامل پر شده، برخی از آنها سرریز کرده و مسیر ورودی این سدها بسته شده است.

روستای یرج جهرم در حال زیر آب رفتن است/ تخلیه کامل روستای یرج جهرم
حسن فیاض‎پور مدیرکل بحران استانداری فارس با اشاره به تخلیه کامل روستای یرج جهرم از سوی ساکنان روستا گفت: افزایش آب دریاچه سد سلمان فارسی سبب شده که محل این روستا به زودی به زیر آب رود.
فیاض پور با بیان اینکه تنها تعداد معدودی افراد در این منطقه باقی مانده بودند، گفت: این افراد با وجود هشدارهایی که داده شده بود برای تخلیه اقدام نکرده بودند که با بالا آمدن آب و افزایش خطر این افراد محل را تخلیه کردند.
روستای یرج در نزدیکی سد سلمان فارسی سال 84 به تملک سازمان آب منطقه‎ای استان فارس درآمده بود اما با توجه به تاخیر بهره‎برداری از سد سلمان فارسی ساکنان، روستا را ترک نکرده بودند.

مسدود شدن راه عبوری روستای کنکان
کوروش باصری شهردار فسا امروز گفت: به علت طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل راه عبوری این روستا به فسا تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.
وی از مردم درخواست کرد کسانی که قصد تردد در این محور را دارند باید از مسیر کوشک قاضی سفر کنند.
کنکان روستایی از توابع بخش شیبکوه شهرستان فسا است.

آمادگی کامل برای اسکان موقت عشایر و روستائیان در خنج
مختار عباسی فرماندار خنج با اشاره به اینکه بارندگی سبب قطع برق در برخی نقاط روستایی شهرستان خنج شده بود، گفت: در حال حاضر برق تمامی نقاط شهرستان وصل شده و ستاد بحران نیز آمادگی کامل برای مقابله با بحران دوم را دارد.
عباسی با اشاره به بارش 156 میلی‎متری در شهرستان خنج گفت: به دلیل اینکه زمین در بارش اول اشباع شده امکان سیلابی شدن مسیرها و خیابان‎ها زیاد است به همین دلیل از مردم تقاضا می‎شود از تردد غیرضروری خودداری کنند.
وی ادامه داد: به مردم هشدار داده می‎شود که برای تماشای رودخانه‎ها و سدهای تغذیه مصنوعی اقدام نکنند.
فرماندار خنج تصریح کرد: برخی از راه‎های روستایی برای حفظ جان مردم مسدود شده است.
روستاهای فسا در محاصره آب/اهالی روستای دیندارلو فسا آماده برای تخلیه
سلیمان کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا امروز گفت: بر اثر بارش باران شب گذشته سدهای بالادستی این روستا از جمله سد تنگه ترکی و تنگ ایج پر شده و طغیان کرده است.
وی بیان کرد: مردم این روستا آماده تخلیه باشند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا اظهار کرد: روستای دیندارلو تاکنون چندین بار دچار رانش زمین شده است که آخرین بار سال گذشته بوده است.
سلیمان کرمی ادامه داد: تعدادی از روستاهای اکبرآباد نیز در محاصره آب هستند.
وی افزود: کمک رسانی مردم و امدادگران برای بازگشایی و تغییر مسیر آب های سطحی و روان آغاز شده است.
همچنین علی محمد بلاغی بخشدار ششده و قره بلاغ اظهار کرد: رودخانه فصلی مروارید که از سال 1365 تاکنون خشک بوده بر اثر بارش باران روزهای اخیر احیا شده است.

افزایش تخریب منازل در داراب/4 روستا در محاصره سیل
عبدالرضا قاسم‎پور فرماندار داراب با اشاره به اینکه تداوم بارندگی منجر به تخریب و آسیب به منازل شهری و روستایی این شهرستان شده است، گفت: شمار تخریب منازل در شهرستان داراب رو به افزایش است ساکنان در سالن‎های ورزشی و مدارس اسکان داده شدند.
قاسم پور با بیان اینکه 4-5 روستا در محاصره سیل قرار گرفتند، گفت: تلاش می‎شود با ماشین‏‎آلات سنگین مسیر راه باز شود در صورتی که این امر رخ ندهد نیاز به بالگرد برای رسیدگی به این روستاها ضروری است.
وی تصریح کرد: این روستاها در منطقه کوهستانی رستاق قرار دارند و راه دسترسی به آنها به دلیل طغیان شدید رودخانه‎ها امکان‎پذیر نیست.
قاسم پور بیان کرد: بخشی از تونل فورگ در محور بندرعباس- داراب دچار ریزش شد که در حال حاضر مسیر باز است و ریزش به اندازه‎ای نبود که کل مسیر مسدود شود.
فرماندار داراب از تخلیه روستاهای کوه سفید، پاسالاری، شهرک بهار خبر داد و خاطرنشان کرد: روستاهای محمدآباد و اکبرآباد نیز آماده تخلیه اضطراری باشند.




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
0
الهی شکر به خاطر نعمتهاش