کد خبر: ۱۰۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

آقای استاندار! افکار عمومی منتظر عذرخواهی مدیر متخلف است

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان پهناور فارس تدبیر کرده، عمق مسأله را درک کند و با پذیرش اشتباهات، با مدیران متخلف برخورد کرده و گوش جان به سخنان نماینده محترم ولی‌فقیه در استان بسپارد.
شیرازه؛ محمد علی افشانی، استاندار فارس، در نشست بررسی برنامه‌های پایتختی جونان جهان اسلام گفته است:«باید پرونده این حاشیه را ببندیم تا این مسئله جزئی کاری بزرگ را تحت‌الشعاع قرار ندهد و از این فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را کنیم».

باید از استاندار محترم فارس پرسید برنامه‌ریزی برای اجرای موسیقی در روز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) که به فرموده امام رضا(ع) از ولايت الهي برخوردار است و با قرآن همراه است و در پیشگاه خداوند دارای شأن، مقام و جایگاه ویژه است، مسأله‌ای جزئی است؟

با درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اجرای برنامه پایتخت جوانان جهان اسلام تعطیل و به زمان دیگری موکول می‌ِشود؛ آیا شأن و مقام حضرت فاطمه معصومه(س) از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کمتر است که با درگذشت ایشان مراسم تعطیل می‌ِشود و در روز درگذشت حضرت فاطمه معصومه می‌خواهند برنامه را برگزار کنند و یک ساعت موسیقی اجرا شود؟

این که لباس‌های آنچنانی بر تن ۲۰ یا ۳۰ نفر از دختران مردم بپوشانند، آنان را آرایش کنند، دف به دست آنان بدهند، بر روی سن بیاورند و در کنار مردان حرکات موزون انجام دهند، مسأله‌ای جزئی و کوچک است؟
این که بر تن ۲۰ یا ۳۰ دختر بیست تا سی‌ساله، لباس زنان قشقایی را بپوشانند و سپس در قالب یک بیانیه سرتاسر وقیحانه آنان را خردسال بنامند؛ توهین به غیور مردان و غیور زنان ایل قشقایی نیست؟ آیا این توهین یک مسأله جزئی است؟

باید از استاندار محترم فارس پرسید این که هیچ برنامه‌ای در استان فارس بدون موسیقی زنده اجرا نمی‌ِشود و همه برنامه‌های رسمی و دولتی که در استان برگزار می‌شود همراه با پخش موسیقی باشد، مسأله‌ای جزئی است؟ مگر رهبر معظم انقلاب نفرموده است«ترويج موسيقى با اهداف عاليه نظام مقدس اسلامى سازگار نيست».

بی‌توجهی به نهی از منکر دو تن از علمای بنام فارس با وجود وعده قبلی مبنی بر اجرا نکردن موسیقی در این مراسم در حضور آنان یک مسأله جزئی است؟

جناب آقای استاندار! علمای شیعه که سلف صالح ائمه اطهار(ع)‌بوده‌اند، در طول تاریخ همواره پاسدار ارزش‌های اخلاقی و معنوی جامعه بوده و هر کجا کژی و ناراستی دیده‌اند بدون در نظر گرفتن مصالح و مطامع دولت‌مردان، حکام، پادشاهان و ایادی آنان امر به معروف و نهی از منکر کرده و در این راه از بذل جان و آبروی خود نیز دریغ نکرده اند.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مدیر متخلف به استانداری آمده و استعفا کرده اما از سوی مدیران استانداری دستور مقاومت داده شده و از قرار معلوم به وی گفته‌اند محکم به کار خود ادامه دهد.

آقای استاندار! استان فارس جولانگاه مردان بزرگ و بی‌ادعایی همچون شهید جاویدی‌ها، شهید دوران‌ها و پانزده هزار لاله گلگون کفن است، در حد و اندازه استانداری فارس ظاهر شوید و مدیر متخلف را عزل کنید.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرده‌اند« از مردم مؤمن و انقلابی شیراز باید عذرخواهی بشود، به شیراز ظلم کرده و شیراز را زشت معرفی کردند، باید از مردم شیراز، از مردم مؤمن و انقلابی، جوانان پاک این شهر، مخترعان، مبتکران، صاحبان مدال علمی، مدال ورزشی و صاحبان افتخارات دیگری که در این استان هستند عذرخواهی شود».

آقای استاندار؛ حضرت آیت‌الله ایمانی، بزرگوارانه اغماض کرده و نقش مدیریت ارشد استان را در این مسأله نادیده گرفته و مسؤولیت این مسأله را متوجه مدیران میانی استان کرده و تأکید کرده‌اند« با مدیر متخلف باید برخورد بشود، تخلف احتیاج به برخورد دارد، با خوب و بد نباید یکسان برخورد کرد، مدیری که آمده خلاف کرده باید بیخ گوشش را گرفت و خداحافظی کرد، این چیزی نیست که تعارف بردار باشد، امام ما را دعوت به برخورد لازم با مدیران متخلف کرده بود.»

شما که نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان پهناور فارس هستید، تدبیر کرده، عمق مسأله را درک کنید و با پذیرش اشتباهات، با مدیران متخلف برخورد کرده و گوش جان به سخنان نماینده محترم ولی‌فقیه در استان بسپارید.

جناب آقای افشانی در مراسم روز خبرنگار امسال گفته‌اید« در یک جامعه آزاد است که خبرنگار می تواند نقد کند و در یک فضای آزاد توام با نقد همه انسانها به وظایف خود به درستی عمل می کنند».

در دو هفته گذشته مدیران متخلف با تهدید و تطمیع مانع این شده‌اند که خبرنگاران بتوانند در یک فضای ازاد توأم با نقد به وظیفه خود عمل کنند و در شرایطی که افکار عمومی منتظر عذرخواهی متولیان امر و مسؤولان مربوطه است، در اقدامی عجیب و البته مسبوق به سابقه، مدیرکل یکی از ادارات برگزار کننده این مراسم با فراخوان بسیاری از رسانه های شیراز و خبرنگاران، با پخش کارت هدیه نقدی اقدام به سفارش رپورتاژهای خبری با قیمت های قابل توجه کرده است.
* محمد هاشم نعمت‌الهی
نظرات بینندگان