کد خبر: ۱۰۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
رئیس ستاد بحران شهرستان جهرم عنوان کرد:

مهمترین اولویت شهرداری اجرای پروژه های گذر سیلاب باشد/ هیچ کمبودی در سطح شهرستان وجود ندارد

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: هیچ گونه کمبودی در اقلام اساسی در سطح شهرستان وجود ندارد و همشهریان عزیز نگران تامین اینگونه اقلام نباشند .
به گزارش شیرازه، علیرضا صحرائیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به فعالیت های شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: جلسات و بازدیدهای میدانی با اعضای شورای تامین و کارگروه مدیریت بحران داشتیم.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با اشاره به اطلاع رسانی های به موقع گفت: امسال با توجه به گزارش های هواشناسی شورای مدیریت بحران، کلیه دستگاه های اجرایی مکلف شده بودند که کارگروه های تخصصی زیر مجموعه شورای مدیریت بحران را تشکیل دهند.

صحرائیان به بازدیدهای میدانی اشاره کرد و اظهار داشت: بازدیدهای میدانی موثر بود و تصمیماتی را با حضور شورای مدیریت بحران و شورای تامین در محل گرفتیم؛ به عنوان مثال تخریب 5 متر از بلوار استاد مطهری روبروی بیمارستان برای عبور سیلاب، تخریب دیوار دو باغ برای تخلیه آب جمع شده در معابر سطح شهر از جمله تصمیمات گرفته شد بود  .

وی ادامه داد: تذکرات لازم به شهردارها و بخشدارهای سایر شهرهای شهرستان برای مدیریت داده شد و حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای هم حضور فعالی در جاده ها داشتند.

فرماندار ویژه جهرم گفت: در پروژه های تغذیه مصنوعی و سدهای خاکی شاهد مدیریت خوبی بودیم که تهدید سیلاب و گذر آب از معابر شهرستان را به فرصت تبدیل کنیم تا بتوانیم در آینده فعالیت های خوبی را در حوزه اقتصاد کشاورزی داشته باشیم. این مدیریت خوب باعث شد حدود 40 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای تغذیه مصنوعی ذخیره کنیم.

صحرائیان ضمن تاکید بر مدیریت بهتر بر ساخت و ساز مناسب منازل در آینده گفت: مصوب شد به هیچ عنوان شهرداری مجوز ساخت زیر زمین در نقاط آسیب پذیر آب گرفتگی را ندهد و همچنین حداقل یک متر کرسی برای خانه های ویلایی اجرا شود.

فرماندار جهرم تصریح کرد: در دامنه کوه البرز مسیل هایی وجود دارد که عمده بارش ها و سیلاب ها از آن نقاط وارد شهر جهرم می‌شود که باید سدهای تاخیری-تغذیه ای اجرا شود اما به علت کمبود اعتبارات فقط در 4 نقطه از چهارده نقطه پیش بینی شده اجرا شده است.

وی افزود: نقاط آسیب پذیر شناسایی شده و شهرداری و شورای شهر مکلف شدند کل مسیرها را شناسایی و نسبت به انجام پروژه های عمرانی متناسب حداکثر تا پایان خردادماه سال آینده اقدام کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان  جهرم در پایان یاداور شد :هیچ گونه کمبودی در اقلام اساسی در سطح شهرستان وجود ندارد و همشهریان عزیز نگران تامین اینگونه اقلام نباشند.


منبع: پسین جهرم
نظرات بینندگان