کد خبر: ۱۰۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

نجات مادر باردار توسط اورژانس سپیدان در برف و کولاک

یک مادر باردار در روستای دالین شهرستان سپیدان که در میان باران و برف و کولاک شدید گرفتار شده بود با تلاش مجموعه شبکه بهداشت ودرمان ومرکز فوریت های پزشکی شهرستان سپیدان نجات یافته و به بیمارستان مرکز استان منتقل شد.

به گزارش شیرازه، یک مادر باردار در روستای دالین شهرستان سپیدان که در میان باران و برف و کولاک شدید گرفتار شده بود با تلاش مجموعه شبکه بهداشت ودرمان  ومرکز فوریت های پزشکی شهرستان سپیدان نجات یافته و به بیمارستان مرکز استان منتقل شد.

راضیه ماندنی کارشناس برنامه مادران در گفتگو با خبرنگارما ضمن اعلام این خبر گفت : در پی تماس تلفنی در خصوص وضعیت نامطلوب مادر باردار با علائم درد شدید درروستای دالین ، فورا تیمی تشکیل و جهت پیگیری به منطقه اعزام شد با پیگیری های مرکز بهداشت سپیدان و تلاش 5 ساعته کارشناس مادران این مرکز،مادر باردار از یکی از روستاهای دالین به شیراز انتقال یافت.

ماندنی ادامه داد : علی رغم شرایط نامساعد جوی و بارش شدید برف و باران ،دستگاه نقلیه پیکاپ وارد روستا شده و مادر باردار سریعا به بیمارستان امام حسین(ع) سپیدان انتقال داده شد.

کارشناس سلامت مادران افزود بارش برف و باران و کولاک شدید راه دسترسی این روستا با مرکز شهرستان را مسدود کرده بود که نیروهای امداد و نجات  ومرکز فوریت های پزشکی بلافاصله پس از تماس تلفنی اهالی خود را به روستا رساندند و راه با تلاش فراوان باز کردند.

وی افزود: با تشخیص پزشک کشیک بیمارستان امام حسین(ع) و هماهنگی های انجام شده ،مادر باردار با آمبولانس اورژانس به شیراز منتقل شد و حال عمومی مادر در حال حاضر خوب گزارش شده است.

ماندنی تصریح کرد : یکی از ارکان مهم خدمات بهداشتی ارائه خدمت مناسب به مادران در دوران بارداری ، زایمان و پس از آن میباشد و هدف از مراقبتهای بهداشتی در این دوران این است که هر مادری با هر وضعیتی و در هر سطحی از نیاز به خدمات به واحدهای ارائه دهنده خدمت مراجعه نماید و خدمت کار آمد و اثر بخش دریافت کند

برخی از روستاهای شهرستان سپیدان  در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در شمال غربی استان فارس واقع شده است.

منبع:مارگون

نظرات بینندگان