کد خبر: ۱۰۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نی ریز مطرح کرد؛

بختگان در سطح وسیعی به طور سطحی آبگیری شده است+ تصاویر

سال ها ازخشکی تالاب بختگان گذشته و باوجود بی تفاوتی هایی که درسطوح ملی برای احیای تالاب رقم خورد به نظر می رسد این بار طبیعت با بارش برف دست به کار شده تا حیات را به بختگان برگرداند.

به گزارش شیرازه، دریاچه بختگان دومین دریاچه بزرگ داخلی کشور 11 سال است که در خشکی به سر می برد. طی این 11 سال پیامدهای خشکی تالاب خسارات جبران ناپذیری را به استان فارس و مردم منطقه وارد کرد.

اما طی چند روز گذشته به دلیل بارش برف در منطقه نی ریز کورسویی از امید برای احیای دریاچه بختگان دل مردم را شاد کرده است.

با توجه به بارندگی های قبلی و همچنین بارندگی های 25 ،26 ، 27 و 28 بهمن ماه سطح وسیعی از این دریاچه به صورت سطحی آبگیری شد.

 جواد مهدی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست نی ریز با توجه به بارندگیهای اخیر گفت: در بازدیدی که  از تالاب بختگان واقع در پوزه میل تا حاجی آباد و غدیرگه  در محدوده تحت مدیریت این اداره صورت گرفت و با بررسی های به عمل آمده مشخص شد طی بارندگی های اخیر بخش وسیعی از تالاب بصورت سطحی آبگیری شده است.

وی ادامه داد: اما به دلیل لغزندگی و نا پایدار بودن بستر تالاب امکان اندازه گیری عمق آب میسر نبوده و وامیدواریم با تداوم بارندگی ها و همچنین رهاسازی حقابه تالاب از سد درودزن شاهد احیاء تالاب بین المللی بختگان در آینده ای نزدیک باشیم.

مهدی پور در ادامه اظهار امیدواری کرد: آبگیری سطحی تالاب بختگان باعث جلوگیری از انتشار ریزگردها در منطقه و مناطق اطراف شده است و گوراب ها ، سد ها و بندهای خاکی اطراف شهر نی ریز نیز در حد مطلوبی آبگیری شده  که باعث تلطیف هوا در سطح شهرستان شده است.

محیط زندگی برای حیات وحش شهرستان نیزمساعد می باشد و شادی و دلگرمی شهروندان را به دنبال داشته  و امید که شهروندان نیز ضمن استفاده از طبیعت و شرایط محیطی خوب، مانع صدمه و آسیب به طبیعت شوند.



منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان