کد خبر: ۱۰۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
امام جمعه موقت شیراز:

مردم از وجود فساد در سیستم مدیریتی کشور گلایه‌مند

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به طرح بی‌معنای آشتی ملی گفت: مردم با یکدیگر قهر نیستند و فقط با فتنه‌گران قهر هستند و هرگز آنان را نخواهند بخشید.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت(ع) با اشاره به طرح بی‌معنای آشتی ملی که هیچ‌گونه موضوعیتی ندارد، اظهار داشت: مردم با یکدیگر قهر نیستند که بخواهند آشتی کنند و فقط با فتنه‌گران قهر هستند و هرگز هم آنان را نخواهند بخشید.

وی افزود: مردم خیانت‌ها، بی‌حرمتی‌ها و صدماتی را که سران فتنه به کشور زدند هرگز فراموش نخواهند کرد؛ به‌ ویژه اینکه این افراد تاکنون نه توبه کرده‌اند و نه موضع خیانت‌کارانه خود را تغییر داده‌اند.

خطیب موقت جمعه شیراز با اشاره به اینکه این طرح از جانب فردی عنوان می‌شود که در حصر قرار ندارد، تصریح کرد: تا سران فتنه توبه و از رهبری و ملت عذرخواهی نکنند، مردم بصیر ما از سر مجازات آنان نخواهند گذشت.

اردکانی با اشاره به بیانیه رسمی کاخ سفید در حمایت از فتنه‌گران و تقاضای رفع حصر آنان، خاطرنشان کرد: این کار خدای بزرگ است که حمایت‌کننده‌های فتنه‌گران را وا می‌دارد تا ماهیت این افراد را برملا کنند.

امام‌ جمعه موقت شیراز در ادامه با سپاس از مردم ولایتمدار ایران اسلامی به‌ خاطر شرکت گسترده در راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن متذکر شد: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، مسؤولان نباید این شرکت چشمگیر و باعظمت را به‌ پای عملکرد خود بگذارند و گلایه‌های مردم شریف کشور را نادیده بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه مردم به‌ شدت از بیکاری، رکود و گرانی گلایه‌مند هستند، تبیین کرد: امروز بیکاری یک معضل بزرگ شده که مسؤولان باید برای حل آن چاره‌اندیشی کنند.

رضوی اردکانی با اشاره به اینکه مردم شریف ایران از وجود فساد در سیستم مدیریتی کشور گلایه‌مند و ناراحت هستند، عنوان کرد: قوه قضائیه باید در این زمینه قاطعانه عمل و به فساد موجود رسیدگی کند.

خطیب موقت جمعه شیراز با اشاره به رسیدگی دادگستری فارس نسبت به موضوع اموال سرقت شده در یکی از شهرک‌های این استان، اظهار داشت: این رسیدگی‌ها باید از ابتدا تا پایان به مردم اطلاع‌رسانی تا آرامش در جامعه حکمفرما شود و مردم مطلع شوند که از حق آنان دفاع و حراست می‌شود.

رضوی اردکانی همچنین با انتقاد از عملکرد بیمارستان‌های خیریه در شیراز گفت: خیر این‌گونه خیریه‌ها به مردم نمی‌رسد به‌طوری‌که از بیماری که قادر به پرداخت هزینه جراحی به آن‌ها نبوده 17 میلیون تومان مطالبه کرده‌اند که برای همین عمل جراحی دریکی از بیمارستان‌های خصوصی 15 میلیون تومان مطالبه شده و درنهایت یکی از بیمارستان‌های دولتی در تهران به‌صورت رایگان بیمار را مورد عمل جراحی قرار داده است.

وی با اشاره به اجاره چندمیلیونی ماهانه پارکینگ بیمارستان نمازی شیراز تصریح کرد: بخشی از مبالغ هنگفتی که فقط از همین پارکینگ بیمارستان موقوفه حاصل می‌شود باید صرف هزینه بیماران فقیر و نیازمند شود.

امام‌ جمعه موقت شیراز در ادامه بیان کرد: سازمان‌هایی نظیر بهزیستی همواره نبود و یا کسری بودجه را عنوان می‌کنند اما معلوم نیست بودجه‌های اختصاصی به آن‌ها کجا صرف می‌شود که البته بخش اعظم بودجه را به امور جاری خود اختصاص می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به سیستم ربوی بانک‌ها تصریح کرد: این سیستم درست در مقابل اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان