کد خبر: ۱۰۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
رئیس كمیسیون عمران شورای شهر شیراز:

عمق نقطه نشست كرده خیابان زند ۱۵ متر است/ تخلیه ۷ واحد مسكونی

محمدیان با اشاره به فرو نشست زمین در محدوده خیابان زند به دلیل بارندگی‌های اخیر، عمق نقطه نشست كرده را حدود ۱۵ متر اعلام كرد.

عمق نقطه نشست كرده خیابان زند ۱۵ متر است/ تخلیه ۷ واحد مسكونیبه گزارش شیرازه، رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرو نشست زمین در محدوده خیابان زند به دلیل بارندگی‌های اخیر گفت: ایمن‌سازی كامل در محدوده نشست كرده خیابان زند انجام شده و هیچ خطری خانه‌ها و ساختمان‌های اطراف را تهدید نمی‌كند.

وی همچنین افزود: بخشی از یك ساختمان در این محدوده دچار مشكل شده است كه این واحد در تملك شهرداری قرار دارد و هیچ كس در آن ساكن نیست.

محمدیان با بیان اینكه حدود ۷ واحد مسكونی اطراف نیز در ساعت‌های اولیه بروز مشكل تخلیه و محدوده ایمن‌سازی شده است، گفت: با توجه به اینكه ترمیم مسیر و رفع مشكل، ممكن است ۲ الی سه روز به‌طول انجامد، از شهروندان درخواست می‌شود كه در ترددهای خود را برنامه‌ریزی كرده و از مسیرهای جایگزین استفاده كنند.

وی با بیان اینكه با هماهنگی نیروی انتظامی، پلیس راهور و شهرداری، مسیر مسدود و علائم هشدار دهنده نصب شده است، گفت: از شهروندان درخواست می‌كنیم كه تحت هیچ شرایطی در این محدوده تردد نداشته باشند تا وضعیت كارگاه به حالت عادی بازگردانده شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: فرونشست زمین در این محدوده به‌دلیل سستی خاك و نفوذ آب‌های ناشی از بارندگی از كانال جمع‌آوری آب سطحی، اتفاق افتاده و تنها بخشی از تونل حفاری شده قطار شهری را شامل می‌شود.

وی، عمق نقطه نشست كرده را حدود ۱۵ متر اعلام و اضافه كرد: بی‌تردید اگر شهرداری شیراز تمهیدات لازم برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و انتقال آن با استفاده از كانال‌های سرپوشیده را قبلا انجام نداده بود، ابعاد این حادث بسیار بزرگتر بود.

محمدیان با تصریح اینكه وقوع چنین حادثه‌ای با توجه به شیوه كار در تونل مترو، قابل پیش‌بینی نبوده است، گفت: طی ۴ سال گذشته و با تصمیم شورای اسلامی شیراز بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برای سرپوشیده كردن و مرمت جداول و كانال‌های انتقال روان‌آب سطحی در شیراز هزینه شده است.

وی با بیان اینكه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان طی این مدت صرف دیواره‌گذاری و مرمت دیواره‌های مسیر رودخانه خشك شیراز شده است، گفت: اقدامات اجرا شده توسط شهرداری شیراز، شهر را در سطحی مناسب از تاب‌آوری در برابر بارندگی‌های شدید قرار داده است.

محمدیان وقوع آب‌گرفتگی به دلیل حجم بارندگی و محدودیت كانال‌ها و جداول انتقال آب سطحی را امری محتمل دانست و گفت: باید توجه داشت كه بالغ بر ۴۰ میلی‌متر باران ظرف مدت زمان كوتاهی نازل شده است.

نظرات بینندگان