کد خبر: ۱۰۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اتفاق افتاد؛

برگزیدگان مسابقه فضاسازی و آذین بندی معرفی شدند

برگزیدگان مسابقه «فضاسازی و آذین بندی» در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس معرفی شدند.
به گزارش شیرازه، «فضاسازی» مجموعه اقداماتی است که با عناصر وابسته و مرتبط از قبیل (فرم، رنگ، بافت، نور و ...در قالب طرح های دیواری، معرفی های دیواری، پیام های تربیتی، نشانه ها و...) سعی در بهینه سازی فضاها و دستیابی به کارایی و کارکرد مناسب در کنار زیبایی معانی و معنا‌ها دارد و به منظور تسهیل ارتباط با مخاطب یا انتقال پیامی خاص در مراکز صورت می گیرد. بر این اساس و پیرو اجرای مسابقه ی استانی «فضاسازی و آذین بندی» ویژه ی سی و هشتمین دهه مبارک فجر، مراکز فرهنگی هنری اداره کل کانون فارس برگزیده در این مسابقه معرفی شدند.

لازم به ذکر است این مسابقه با موضوع «جشن پیروزی انقلاب» و با اهداف: فرصت بروز توانمندی و خلاقیت مربیان، ایجاد فضایی شاد و مفرح، تعامل و همکاری بین همه ی مربیان مراکز، اهمیت دادن به فضاسازی و نقش آن در جذب مخاطب و تبادل تجربه بین مربیان سراسر استان طراحی شده بود.

بر این اساس دبیرخانه ی مسابقه در سه بخش شامل طراحی و اجرای دکور ویژه برنامه دهه مبارک فجر، طراحی پانل معرفی ها (متناسب با ایام دهه مبارک فجر)، آذین بندی فضای کتابخانه آثار مربیان را دریافت کرد که مراکز برگزیده به ترتیب؛ مراکز فرهنگی هنری شماره 1 داراب، شماره 2 داراب و شماره 2 جهرم مراکز برتر در هر سه بخش (آذین بندی، طراحی دکور، پانل معرفی ها) معرفی شدند.

مراکز برتر در بخش های مجزا نیز عبارتند از:
در بخش دکور: مرکز فرهنگی هنری لارستان و مرکز فرهنگی هنری شماره 6 شیراز
در بخش پانل: مرکز فرهنگی هنری شماره 1 شیراز
در بخش آذین بندی: مراکز فرهنگی هنری مرودشت و اقلید

بر اساس این گزارش مراکز فرهنگی هنری خرامه و قیروکارزین نیز مراکز برتر با توجه به تعداد نیرو انتخاب شدند.

کمیته بررسی مسابقه «فضاسازی و آذین بندی» با اشاره به این موضوع که طرح ایده ها و پیشنهادات و بحث و تبادل نظر پیرامون طرح های دیواری توسط کلیه همکاران در شورای فرهنگی مرکز می تواند به هدفمندی و کیفیت بیشتر فضاسازی در مراکز کمک کند، از جمله شاخصه های مراکز کانون نسبت به دیگر اماکن آموزشی، را نگاه ویژه به فضای مراکز برشمرده و رعایت هماهنگی در کلیه طرح ها (از نظر تکنیک، رنگ، اندازه و ...) را ضروری دانسته است؛ به گونه ای که با ورود به فضای کتابخانه بتوان بین طرح های دیواری، فضا سازی و طرح پانل ها هماهنگی های کلی را احساس کرد.

این کمیته همچنین درج نشان کانون (مرغک) و عنوان کامل مرکز فرهنگی و هنری (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز ...) و عنوان اصلی برنامه (که بیانگر مناسبت ویژه برنامه ها باشد) را از جمله مواردی دانسته که می بایست در طراحی دکور، به آن توجه شود.

در پایان اعضای کمیته بررسی آثار مسابقه خاطر نشان کرده اند که آنچه از مربیان توانمند و با تدبیر کانون انتظار می رود، دقت در انتخاب به جا و مناسب نماد و نشان ها در طرح ها است. چرا که کوچکترین عناصر بکار گرفته شده در طرح می تواند در معرفی به مخاطبان کودک و نوجوان اثر گذار باشد.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان