کد خبر: ۱۰۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریز مطرح کرد؛

احیاء بختگان احیاء حیات جانوری، گیاهی، کشاورزی و جوامع انسانی می باشد

با احیاء تالاب بختگان به حیات جانوری ، گیاهی ، کشاورزی و جوامع انسانی جان تازه ای خواهد بخشید .
به گزارش شیرازه، دریاچه بختگان دومین دریاچه بزرگ داخلی کشور 11 سال است که در خشکی به سر می برد. طی این 11 سال پیامدهای خشکی تالاب خسارات جبران ناپذیری را به استان فارس و مردم منطقه وارد کرده بود.

 جواد مهدی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست نی ریز با توجه به بارندگیهای اخیر گفت: طی بازدید به عمل آمده از تالاب بختگان واقع در حوزه تحت مدیریت اداره محیط زیست نی ریز از پوزه میل ( روستای محمد آباد خیر ) تا حاجی آباد و غدیرگه شاهد کامل آبگیری سطحی تالاب بوده که حتی آب در نزدیکی روستاهای محمد آباد خیر و حاجی آباد  و تا نزدیکی آسفالت پیشروی کرده است.

وی ادامه داد: با تداوم بارندگی ها و همچنین جاری شدن سیلاب های پشت گوراب ها و سیل بندهای احداثی در شهرستان های حوضه تالاب بختگان شاهد احیاء مجدد تالاب باشیم.

مهدی پور افزود: که با احیاء تالاب دوباره به حیات جانوری ، گیاهی ، کشاورزی و جوامع انسانی جان تازه ای خواهد بخشید و بر اقتصاد کشاورزی ، گردشگری تاثیر شایانی خواهد گذاشت.

شایان ذکر است که اگر راه ورود  آب به سیل بندها ، سد های خاکی ، گوراب ها و تغذیه های مصنوعی منحرف و به سمت تالاب هدایت می گردید امروز شاهد جان گرفتن این اکوسیستم عظیم آبی بودیم ، باز هم از  خداوند منان شاکریم که به بارندگی ها تداوم بخشید و بخش وسیعی از تالاب بی جان بختگان  را با باران رحمتش آبیاری نمود تا امیدی بر احیاء مجدد تالاب داشته باشیم .








منبع: نبض نیریز
نظرات بینندگان