کد خبر: ۱۰۶۵۰۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵

پشت پرده تاخیر در اتصال فارس به دریا چیست؟!

جناب نماینده رسما به زبان بی زبانی فرموده اند:«الان به دلیل موقعیت حساس انتخابات، کاری را انجام نمی دهند تا به رای دولت در هرمزگان خدشه ای وارد نشود» ذکر این نکته یعنی اوج نگاه حزبی یک نماینده به مردم و مصوبه ملی.
پشت پرده تاخیر در اتصال فارس به دریا چیست؟!
شیرازه؛ سیدمحسن علوی آقازاده وزیر اطلاعات و نماینده فعلی مردم لامرد و مهر در مجلس، اخیرا صحبتهایی را در خصوص اتصال فارس به دریا مطرح کرده که با واکنش های فراوانی همراه بوده است.

این نماینده مجلس که با انتقادات زیادی در خصوص علت عدم پیگیری این مصوبه شورای عالی امنیت ملی مواجه شده است، در پاسخ به منتقدین گفته است:"در خصوص الحاق به دریا، تا انتخابات ریاست جمهوری هیچ اتفاقی نمی افتد! الان تا انتخابات ریاست جمهوری طبیعتا دولت نمی خواهد برای خود دشمن‌تراشی کند. الان اگر این کار را ما انجام دهیم، رای هرمزگان می پرد! هیچ آدم عاقلی نمی آید دم انتخابات این کار را انجام دهد! اگر دولت فعلی در دولت آینده هم حضور داشت، انشاءالله آن وقت به نتیجه خواهیم رساند. روی آن زیاد مانور ندهید!"

اما چند نکته:
1- جناب علوی بدون تعارف و شفاف یک بار برای همیشه تکلیف خود را با مردم روشن کند؛ ایشان نماینده مردم در مجلس هستند یا وکیل الدّوله؟! جنابشان باید از حقوق مسلّم و قانونی مردم دفاع کنند یا نگران رای دولت در انتخابات باشند؟!
 
2- براستی چگونه برخی مسئولان به خود اجازه می دهند به همین راحتی منافع ملی را فدای پروژه های زودگذر انتخاباتی کنند؟ مگر نه این است که طرح بسیار مهم و حائز اهمیتی همچون الحاق فارس به دریا، هم در دولت دهم و هم در دولت یازدهم تصویب شده و دو نوبت نیز در شورای عالی امنیت ملی با ترکیب قدیم و جدید به تصویب رسیده است؟ و مگر وظیفه نمایندگان مردم در مجلس، نظارت بر حُسن اجرای قوانین از سوی دولت نیست؟ اگر این است -که صدالبته هست- پس این حرفها چیست؟!

3- جناب نماینده رسما به زبان بی زبانی فرموده اند:«الان به دلیل موقعیت حساس انتخابات، کاری را انجام نمی دهند تا به رای دولت در هرمزگان خدشه ای وارد نشود» ذکر این نکته یعنی اوج نگاه حزبی یک نماینده به مردم و مصوبه ملی.
 
4- ظاهرا نماینده مردم در مجلس هنوز نمی دانند که امروزه عصر ارتباطات است و سخنان هر مقام مسئولی در خصوص موضوع حساس الحاق، تنها به فاصله چند دقیقه به دست مردم هرمزگان می رسد؟

5- اصلا فرض را بر این بگذاریم که نه منافع ملی مهم است و نه دستورالعمل‌های شورای عالی امنیت ملی و نه مصوبات دولت و نه تاکیدات فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و نه ...، اصلا فقط رای مجدد دولت در انتخابات مهم است؛ حال یک نفر پاسخ دهد: رای مردم فارس بیشتر است یا هرمزگان؟!

6- این وسط کسی نبود که از جناب علوی بپرسد: حالا آمدیم و خرِ مرادِ دولت از پل انتخابات رد نشد! آن موقع تکلیف مردم چیست؟! چرا 9 ماه پیش که وارد مجلس شدید و هنوز تا انتخابات ریاست جمهوری بیش از یک سال فاصله باقی مانده بود و تصمیم گیری در خصوص پرونده الحاق هم در اختیار پدر محترمتان بود، هیچ اقدامی انجام ندادید که حال، انتخابات ریاست جمهوری را بهانه می کنید؟!

7-  بالاخره قرار است اتصال فارس به دریا از لامرد –و به قول آقای نماینده پس از انتخابات ریاست جمهوری- انجام شود، یا از محلی دیگر؟ چراکه افشانی استاندار فارس چندی پیش در نشست مطبوعاتی خود با اشاره به اینکه محل فعلی در نظر گرفته برای اتصال به دریا، از جمله مناطق حفاظت شده محیط زیست است، گفته بود:" استان فارس به اندازه کافی روستا و سرزمین دارد. ما نیاز به آب داریم. نیاز به ایجاد یک اسکله و بندر داریم، نه روستا. لذا به‌دنبال اصلاح این مصوبه هستیم! اگر مصوبه اصلاح نشود، مناسب نیست (طرح الحاق فارس به دریا از طریق شهرستان لامرد اجرا شود)"

بالاخره پشت پرده اتصال فارس به دریا چیست؟! مانع اجرای مصوبه الحاق لامرد به خلیج فارس به راستی ترس از ریزش آرای انتخاباتی دولت است یا آنگونه که استاندار فارس به صراحت خبر داده اند، قرار است اتصال فارس به دریا از مکانی دیگر انجام شود؟!
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
2
واقعا برای دولت و نمایندها متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
1
متاسفم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
2
مردم لامرد و مهر باید در پیشگاه خدا ومردم به خاطر انتخابشون پاسخگو باشند
حمید لامرد
بهتره بگیم مردم مهر ، چون ایشون منتخب مهر هستن نه لامرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
0
بنده به عنوان یک لامردی از سخن آقا زاده متعجب شدم وکیل الدوله بهترین و با احترام ترین جمله برای ایشان می باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
0
بیچاره مردم هرمزگان!