کد خبر: ۱۰۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
معاون استاندار فارس اعلام کرد:

خسارت 50 میلیارد تومانی سیل به بناهای مسکونی جهرم

فرماندار ویژه جهرم گفت:یک هزار و 254 واحد مسکونی نیاز به بازسازی دارد و دو هزار و 428 واحد نیز باید تعمیر و مرمت شود.

به گزارش شیرازه، علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه جهرم در جمع خبرنگاران گفت: در پی بارش های اخیر و سیل بوجود آمده حدود 50 میلیارد تومان به ساختمان ها و منازل مسکونی شهرستان جهرم خسارت وارد شده است.

وی افزود: یک هزار و 254 واحد مسکونی نیاز به بازسازی دارد و دو هزار و 428 واحد هم باید تعمیر و مرمت شود.

صحرائیان با اشاره به خسارات وارد آمده در حوزه راه و شهر سازی و راهداری حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: در شهرهای قطب آباد، دوزه، باب انار و خاوران حدود 15 میلیارد تومان خسارت وارد شده است و در شهر جهرم هم 15 میلیار تومان خسارات تخمین زده شده است.

وی از آسیب های وارد شده به بخش کشاورزی خبر داد و گفت: بیش از 40 میلیون تومان در بخش کشاورزی به باغات و مراتع تحت کشت آسیب وارد شده است.

فرماندار ویژه ی جهرم به خسارت 8 میلیارد تومانی وارد آمده به بندهای خاکی، آبگیرها و پروژه های تغذیه مصنوعی آب اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه آب های شهری و روستایی به ترتیب شش میلیارد و 500 میلیون تومان و سه میلیارد تومان خسارات به بار آمده است.

وی همچنین خسارت وارد آمده به تاسیسات برق شهرستان را 6 میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز پنج میلیارد تومان آسیب وارد شده است.

رئیس شورای هماهنگی ستاد بحران شهرستان جهرم با اشاره به مکان هایی که نیاز به امدادرسانی هوایی به علت تخریب جاده های آن مناطق است گفت: عشایر های تیر اخجان، تتنگه بستانک، تنگ کبوتری، اطراف رودخانه شور و منطقه خانه نهر دسترسی از طریق جاده های زمینی وجود ندارد و می بایست امداد رسانی توسط بالگرد ها صورت گیرد.

وی همچنین افزود: مجموعه روستاهای پشت کوه، چنار سوخته و قلعه تبر به دلیل مسدود شدن راه ها نیازمند امداد هوایی هستند.

منبع:  پسین جهرم

نظرات بینندگان