کد خبر: ۱۰۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
در سایه بی توجهی به قطب گردشگری فارس؛

دود ترافیک سنگینِ گردشگران در چشم مردم سپیدان

اگر در روزهای پایانی هفته، چه تابستان و چه در زمستان در داخل شهر اردکان وجاده های منتهی به مرکز شهرستان سپیدان تردد کرده باشید با ترافیک سنگین گردشگران مواجه می شوید وساعتها باید در این ترافیک گرفتار شوید .

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان باتوجه به داشتن پیست های اسکی مجهز و مدرن و تفرجگاه های بی شمار و آبشارهای متعدد و زیبا؛ مقصد مسافران وگردشگرانی است که این شهرستان را برای تفریح آخر هفته خود انتخاب می کنند .

اما متاسفانه با توجه به عدم توسعه زیرساخت های این شهرستان؛  ورود این همه گردشگر آخر های هفته به شهر اردکان  ترافیک بسیار سنگینی را در این شهر به وجود می آورد.


با ورود گرشگران و مسافران به شهرستان سپیدان سهم مردم شهر و روستا؛ ترافیک های عظیمی است که  بعضی مواقع به ساعتها کشیده می شود و جاده های منتهی به شهر اردکان بسیار شلوغ و پرتردد می شود .

شهرستان سپیدان با داشتن جاذبه ها و امتیازات توریستی فراوان از جمله تفرجگاه های بی شمار، آبشارهای زیبا، آثار و ابنیه مذهبی و تاریخی ، دامنه های کوهستانی و شهرها و روستاهای زیبا با چشم اندازهای طبیعی، نیازمند  این اسک که با فراهم کردن امکانات توریستی و انجام تبلیغات کافی در این امر مهم می تواند به مرکز توریستی  جنوب کشور تبدیل شود.

در زمستان؛ شهر و دیار نگین زاگرس پوشیده از برف می شود و گردشگران از جنوبی ترین وگرمترن نقاط کشور برای رسیدن به برفهای سپیدان و استفاده از نعمتهای خدادای به آب وآتش می زنند .

ورود صدها هزار مسافر و گردشگر به شهرستان سپیدان  این نگین زاگرس در روزهای پایانی هفته بی نظیر بوده، تا جایی که در جاده های مناطق گردشگری و خیابان های سطح شهر اردکان شاهد ترافیک بسیار سنگین بوده ایم. 


مسئولان تنها نظاره‌گر ورود و عبور خیل مسافران به شهرستان هستند این در حالی است که در صورت ایجاد زیرساخت های مناسب و جذابیت های گردشگری می توان با افزایش میزان ماندگاری گردشگران نسبت به افزایش درآمد های عمومی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان اقدام کرد. 

شهر اردکان مرکز شهرستان سپیدان اگر چه به لحاظ جمعیتی جزو شهرهای کوچک ایران قلمداد می شود، ولی به لحاظ موقعیت توریستی و جغرافیایی و توپوگرافی، مشکلات ترافیکی بزرگی را بر دوش خود می کشد؛ از مهمرتین دلایل بار ترافیکی شدید در این شهر را می توان نبود پارکنیک مناسب و حتی راههای مواصلاتی متناسب با شهر نشینی و زیر ساخت های مناسب آن دانست، موضوعی که حتی مسوولان شهری از آن دم می زنند.

جاده های قدیمی که برای تردد عشایر استفاده می شد امروز به عنوان پرترددترین جاده های کشور محسوب می شود جاده هایی که گردشگران را به پیست های اسکی و آبشار مارگون، چیکان و مورزیان می رساند .

جاده ای باعرض بسیار کم که جوابگوی این همه وسیله نقلیه، مردم و گردشگرانی که از اقصی نقاط ایران سپیدان رابرای پایان هفته خود انتخاب می کنند نیست  .

حال سئوالی که دراینجا مطرح می شود سهم مردم شهر و روستاهای سپیدان از این همه مسافر وگردشگر ؛ فقط باید دود و ترافیک و سروصدا باشد؟

مسئولان به فکر چاره  باشید و کاری کنید.....

منبع:  مارگون
نظرات بینندگان