کد خبر: ۱۰۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
در واکنش به اظهارات ترامپ؛

سناتور آمریکایی درباره آغاز دیکتاتوری در ایالات متحده هشدار داد

«جان مک کین» سناتور ارشد جمهوری‌خواه در انتقاد از اظهارات دونالد ترامپ علیه رسانه‌های منتقد، درباره ایجاد «دیکتاتوری» در این کشور هشدار داده است.

به گزارش شیرازه، در ادامه تنشها بین دونالد ترامپ و مخالفانش در آمریکا، یک سناتور ارشد جمهوریخواه که مواضعش در مخالفت با رئیس جمهور است، از اظهارات اخیر ترامپ علیه رسانه‌ها انتقاد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در توییت تازه‌اش بار دیگر به رسانه‌های آمریکایی تاخت و آن‌ها را «دشمن» خواند.

او نوشت: «رسانه‌های خبر جعل‌کن (نیویورک‌تایمز در حال افول، ان‌بی‌سی، ای‌بی‌سی، سی‌بی‌اس و سی‌ان‌ان) دشمن من نیستند، دشمن مردم آمریکا هستند.»

رئیس جمهور آمریکا پیشتر هم بارها رسانه‌های مخالفش را «اخبار جعلی» خوانده و از این سخن گفته بود که آنها تصویری غیر واقعی و نادرست از او و دولتش ارائه می دهند.

اظهارنظر اخیر ترامپ سبب واکنش «جان مک کین» سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی به او شده و او در مصاحبه ای در این باره حرف زده است.

او به شبکه «ان بی سی نیوز» گفت: رسانه‌ها بخش اساسی از «نظم جهانی جدید» در جهان هستند و ما به رسانه های آزاد نیاز داریم.

سناتور آمریکایی افزود: اگر ما خواهان تداوم دموکراسی و حفظ آن هستیم به رسانه آزاد و همچنین رسانه‌های متخاصم نیاز داریم. در نبود چنین رسانه‌هایی ما چیزهایی زیادی از آزادی‌هایمان را از دست خواهیم داد و اینجا جایی است که دیکتاتورها آغاز به کار می‌کنند».

جان مک کین البته گفت که منظورش این نیست که ترامپ درصدد ایجاد دیکتاتوری است بلکه منظورش لزوم حفاظت از دموکراسی در کشور است.

منبع: فارس

نظرات بینندگان