کد خبر: ۱۰۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵

نان سیاسی از بی‌آبی خوزستان

پاسداری از خوزستان وقتی از سپاه خواسته می‌شود، یعنی تأمین امنیت نظامی. اکنون هم خوزستان از این منظر امن است و همین نشان می‌دهد سپاه در عین حضور در سوریه برای دفاع از حرم اهلبیت علیهم‌السلام و ایران و محور مقاومت و سوریه، از عهده تأمین امنیت کشور هم برآمده است
به گزارش شیرازه، کبری آسوپار طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: «حفظ اسد» یا «پاسداری از خوزستان» دو گانه‌ای است که مصطفى تاج زاده، زندانی امنیتی سال 88 در مقابل هم قرار می‌دهد تا به مشکلات کنونی خوزستان واکنش نشان دهد! مشکلات ریزگردها و از کار افتادن نیروگاه‌ها و قطعی آب و برق و ... . تاج‌زاده در توئیتر خود می‌نویسد: «وقتی حفظ اسد مهم‌تر از پاسداری از خوزستان شد، دیدن چنین وضع ناگواری نیز دور از انتظار نبود.»

پاسداری از خوزستان وقتی از سپاه خواسته می‌شود، یعنی تأمین امنیت نظامی. اکنون هم خوزستان از این منظر امن است و همین نشان می‌دهد سپاه در عین حضور در سوریه برای دفاع از حرم اهلبیت علیهم‌السلام و ایران و محور مقاومت و سوریه، از عهده تأمین امنیت کشور هم برآمده است و در اصل هم، حضور در سوریه در مقابل پاسداری از خوزستان و ایران نیست، بلکه اتفاقاً در راستای آن است. و البته در همه این مدت نیز، دولتی‌ها فخر نقش ایران در تأمین امنیت منطقه و به‌خصوص سوریه را در سخنان خود، در کنار تفاخر به امنیت ایران در ازدحام تروریست‌ها و ناامنی‌های منطقه فروخته‌اند. همین‌ها نشان می‌دهد سپاه از وظیفه پاسداری نظامی خود به خوبی برآمده است.
از سویی دیگر اگر در همه پنج ساله گذشته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مشغول جنگ نظامی در سوریه هم نبود و اصلاً داعش و تروریستی در منطقه وجود نداشت که نیرو قدس سپاه حسب وظایف قانونی خود در میدان حضور یابد، باز رسیدگی به وضعیت آب و برق و هوا و ریزگردهای خوزستان وظیفه‌ سپاه نبود.
آیا تاج‌زاده از درک همین مسائل ساده هم عاجز است یا آنکه بغض پاسداران انقلاب اسلامى و بغض نظام او را واداشته که این طور مبتذل وظیفه قوه مجریه را از سپاه پاسداران مطالبه کند و روی مشکلات مردم خوزستان دنبال مطامع سیاسی خود بگردد؟ مردم خوزستان آب و برق و هوا ندارند، اما به نظر می‌رسد بی آبی و هوای خاکی و بی برقی شان برای عده‌ای نان سیاسی دارد!
جالب آنکه اگر سپاه کوچک‌ترین کمکی هم بخواهد در تجهیز و نوسازی زیرساخت‌ها کند، اولین افراد همین تاج زاده‌ها هستند که سپاه را متهم به دخالت در امور قوه مجریه خواهند کرد!
سیل و زلزله را که سپاه جمع می‌کند، آب و برق و مقابله با ریزگرد خوزستان هم وظیفه سپاه است؟!

 

نظرات بینندگان