کد خبر: ۱۰۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵

بازدید وزیر نیرو از سد سلمان فارسی قیروکارزین

وزیر نیرو با همراهی استاندار فارس و فرماندار این شهرستان از سد سلمان فارسی قیروکارزین پس از بارندگی های پر شدت اخیر بازدید کردند.

به گزارش شیرازه، امروز حمید چیت چیان وزیر نیرو که در رأس هیاتی از مدیران ارشد برای بررسی وضعیت شهرستان های سیل زده هم اکنون در استان فارس حضور دارد، پیش از ظهر امروز در قیروکارزین با همراهی سید محمدعلی افشانی استاندار فارس و اشکان کاظمی فرماندار این شهرستان از سد سلمان فارسی قیروکارزین پس از بارندگی های اخیر بازدید کردند.

حمید چیت چیان در حاشیه بازدید از سد سلمان فارسی قیروکارزین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وجود این سد نعمت بزرگی برای کشور و این شهرستان است چرا که ضمن جلوگیری از بروز خسارت های ناشی از سیل آب شرب و کشاورزی چند شهرستان را تامین می کند.

وزیر نیرو با بیان این که بارش های اخیر میزان دبی آب ورودی به دریاچه سد را به بیش از یک هزار و 600 متر مکعب بر ثانیه رسانده بود اضافه کرد: در صورت نبود چنین سد عظیمی این میزان آب می توانست خسارات جبران ناپذیری را به بخش های مختلف پایین دست خود وارد کند.

چیت چیان تصریح کرد: بر اثر بارندگی های اخیر بیش از 300 میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین شده که حجم آب ذخیره شده در پشت سد را به بیش از 600 میلیون متر مکعب رسانده است.

منبع: پرگون

نظرات بینندگان