کد خبر: ۱۰۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
نماینده مردم جهرم مطرح کرد:

دستگاه های متولی مدیریت بحران؛ با بحران مواجه هستند /100 میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل در جهرم

به گفته رئیس کمیسیون عمران 1400 واحد مسکونی در جهرم به طور کامل تخریب شده است،2500 واحد نیاز به تعمیرات دارد و بیش از 3000 واحد مسکونی به تسهیلات نیاز دارند .

به گزارش شیرازه، محمد رضا رضایی رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه ی خبری با اشاره به تغییر اقلیم کشور و بارش های پراکنده و رگباری گفت : باید برنامه ریزی های لازم برای مهار و استفاده از حجم بالای آب که در اثر بارش ها جاری می شود را انجام دهیم تا به مردم و زیرساخت ها نیز آسیبی وارد نشود .

وی عدم برنامه ریزی دقیق و پیش بینی دستگاه های اجرایی برای مواجهه با سیل و بحران با توجه به هشدارها و پیش بینی های دقیق سازمان هواشناسی  را موجب به زحمت افتادن مردم عنوان کرد و افزود: آب بند ها و سد ها به حال خود رها شده اند و باید بازدید ها و کنترل سدها پیش از بحران صورت می گرفت.

رضایی با اشاره به برهم خوردن نظم رودخانه ها گفت : در بسیاری از مسیر رودخانه ها ساخت و ساز صورت گرفته است و نظارتی وجود ندارد.

 رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه ایران از جمله کشورهای حادثه خیر جهان است خاطرنشان شد : دستگاه هایی که در بحران باید نقش آفرینی کنند ، خود دچار بحران هستند.

وی به میزان بارندگی های اخیر و جاری شدن سیل در شهرستان جهرم نیز اشاره کرد و یادآور شد: تا ظهر پنج شنبه مشکل حادی در شهرستان وجود نداشت اما به دلیل عدم نظارت کافی وزارت نیرو با وجود اخطارهای سازمان هواشناسی آب بند بالادست شهر جهرم تخریب شد و سیلاب وارد منازل مسکونی از جمله شهرک فرهنگ شهر و زیبا شهر شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی نقش رسانه ها و اطلاع رسانی ها در فضای مجازی را مهم توصیف کرد اما نقش مردم را در کمک به کاهش خسارات اساسی دانست و ابراز داشت :به بیش از 1000 واحد مسکونی بر اثر سیل در جهرم خسارت وارد آمد ، 5 روستا به طور کامل تخلیه شد و راه ارتباطی 20 روستا نیز تخریب شد که به کمک بالگرد به آن مناطق امدادرسانی صورت گرفت.

رضایی قطع شدن راه ارتباطی مستقیم بین جهرم و شیراز را از جمله مشکلات اصلی جهرم در این حوادث عنوان کرد و اظهار داشت: براساس یررسی های اولیه 100 میلیارد تومان به زیرساخت های شهرستان جهرم خسارت وارد شده است.

به گفته رئیس کمیسیون عمران 1400 واحد مسکونی در جهرم به طور کامل تخریب شده است،2500 واحد نیاز به تعمیرات دارد و بیش از 3000 واحد مسکونی به تسهیلات نیاز دارند.

منبع:  پسین جهرم

نظرات بینندگان