کد خبر: ۱۰۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

سیل جهرم، گوجه را نجومی کرد!

بررسی‌ بازار میوه و تره بار جهرم نشان از آن دارد که قیمت برخی محصولات و صیفیجات با افزایش ناگهانی روبرو شده و هر کیلو گوجه فرنگی بیش از 3500 تومان در مغازه های سطح شهر به فروش می رسد.

به گزارش شیرازه، پس از فروکش کردن بحران سیل در جهرم و بازگشت روال عادی به زندگی مردم پس از یک هفته بارندگی و راه افتادن سیل در بخشی از شهر قیمت در بازار میوه و تربار دچار التهاب شده است.

از قرار معلوم قیمت ها دست خوش تغییرات بسیاری شده است و هرکیلو گوجه فرنگی که در هفته گذشته قیمتی نزدیک به 1500 تومان داشت در حال حاضر با کمیاب شدن در بازار کیلویی نزدیک به 3500 تومان عرضه می شود.

این افزایش قیمت محصولاتی مانند فلفل دلمه، کدو، پرتقال و برخی دیگر از صیفیجات را نیز بی نصیب نگذاشته و قیمت این محصولات به نسبت هفته گذشته افزایش داشته است.

اسدالله کارگر رئیس اتاق اصناف و اتحادیه میوه و سبزی جهرم در گفتگو با خبرنگار ما در باره این افزایش قیمت ها با اشاره به سیل و بارندگی های اخیر گفت: مزارع کشت صیفیجات که بازار مصرف شهرستان را تامین می‌کردند بر اثر سیل و بارندگی های اخیر از بین رفته اند.

کارگر با اشاره به اینکه پیش از این بارش ها، امیدوار بودیم با توجه به کشت به اندازه ی محصولات شاهد هیچگونه افزایش قیمتی در بازار نباشیم خاطرنشان کرد: کمبود عرضه محصولات باعث افزایش قیمت در بازار شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در چند روز آینده با توجه به بهبود شرایط جوی کمبود عرضه محصولات جبران شود و قیمت ها به حالت قبل بازگردد.

رئیس اتاق اصناف جهرم در ادامه با تشکر از صنف های مختلف به ویژه صنف خبازان که در شرایط بحرانی شهرستان با وجود قطع برق و گاز نگذاشتند خلل چندانی در تهیه نان و کمبود نان ایجاد شود بیان داشت: پس از قطع گاز شهر 12 واحد نانوایی سریعا با تغییر مشعل ها از کپسول گاز استفاده کردند به فعالیت خود ادامه دادند.

محمد دانش نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جهرم نیز در گفتگو با خبرنگار ما در باره این باره گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و آسیب دیدن مزارع و همچنین مسدود شدن جاده های مواصلاتی این مسئله پیش بینی شده بود.

وی با اشاره به تلاش های اتاق اصناف برای برطرف شدن این مشکل گفت: این افزایش قیمت موقتی است و چند روز آینده کمبودها برطرف می شود.

دانش نیا در پاسخ به نگرانی ها درباره افزایش دوباره قیمت ها در بازار شب عید با بیان اینکه افزایش قیمتی در صیفیجات نخواهیم داشت خاطرنشان کرد: طرح های ویژه ی نظارتی بر بازار عید نوروز از این هفته تشدید می شود و این مسئله را به طور ویژه پیگیری می کنیم.

منبع: پسین جهرم

نظرات بینندگان