کد خبر: ۱۰۶۶۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
رویدادهای پلیسی استان فارس؛

دستگيري سه آدم ربا و رهايي گروگان در استهبان

با تلاش مأموران انتظامي شهرستان استهبان سه نفر كه فردي را ربوده و متواري شده بودند، دستگير و گروگان آزاد شد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

دستگيري سه آدم ربا و رهايي گروگان در استهبان

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: فردي با مراجعه به مأموران انتظامي پاسگاه ماهفرخان شهرستان استهبان مدعي شد پدرش با یک دستگاه خودرو نیسان با فردی ناشناس که خریدار جو بوده است، از منزل خارج و تا كنون مراجعه نكرده است.
احمد علي گودرزي افزود: پس از بررسي موضوع و اطمينان يافتن از صحت خبر آدم ربايي، مراتب به صورت ويژه در دستور كار مأموران قرار گرفته و پس از انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي متهمان كه عرصه را بر خود تنگ ديده بودند، گروگان را در منطقه اي از شهرستان رها و از محل متواري مي شوند.
وي تصريح كرد: تحقيقات پليس براي شناسايي متهمان آغاز و در نهايت دو نفر از متهمان به هويت هاي  «ص- ص» و  «م- م» كه داراي سوابق متعدد كيفري بودند، در اطراف شهرستان استهبان شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به اينكه با تحقيقات تكميلي پليس، متهم اصلي به هويت «ف- ق» در شهرستان نائين استان اصفهان شناسايي و توسط مأموران انتظامي دستگير شد، افزود: در بازرسي از مخفيگاه اين افراد دو قبضه اسلحه كلت كمري كشف شد.
سردار گودرزي با بيان اينكه متهمان در بازجويي هاي انجام شده علت و انگيزه آدم ربايي را اختلافات خانوادگي عنوان كردند، گفت: افراد دستگير شده با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شدند.
فرمانده انتظامي استان فارس هشدار داد: پليس با كساني كه به هر نحوي بخواهند با اقدامات خود ناامني را در جامعه ترويج داده و نظم و امنيت را خدشه دار سازند برخورد كرده و ضمن دستگيري، آنان را به مراجع قضائي معرفي خواهند كرد.

کشف 156 فقره سرقت در شيراز

جانشين فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: مأموران كلانتري 31 جنت شيراز با توجه به وقوع چندين فقره سرقت كابل برق و تجهيزات مربوطه در حوزه استحفاظي، مراتب را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
 علي ذوالقدري ادامه داد: تحقيقات پيرامون اين موضوع ادامه داشت تا اينكه مأموران يك انبار را در حوزه استحفاظي شناسايي و بلافاصله با هماهنگي مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: در بازرسي از اين انبار 30 عد باطري خودروهاي سبك و سنگين، 80 عدد فيوز ساختمان هاي نيمه كاره، يك هزار كيلوگرم انواع كابل مخابراتي و برق، 200 كيلوگرم سيم مسي، هفت عدد كنتور آب، 20 عدد كولر آبي و تعداد زيادي شير آلات ساختماني مسروقه كشف و در اين خصوص دو نفر متهم دستگير شدند.
جانشين فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: متهمان در تحقيقات اوليه به 156 فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه كاره و تجهيزات برق اعتراف كردند.
سرهنگ ذوالقدري با اشاره به اينكه تحقيقات پليس پيرامون اين موضوع و كشف سرقت هاي احتمالي ديگر از سارقان ادامه دارد، افزود: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشكوك، مراتب را از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.

توقیف بیش از 7 ميليارد کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامي استان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي شهرستان ممسني هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور قائمیه – ممسني، به يك دستگاه تریلر مشكوك و خودرو را جهت بررسي بيشتر متوقف كردند.
احمد علی گودرزی ادامه داد:ماموران در بازرسي از اين تريلر يك هزار و 98 عدد چراغ جلو و 151 عدد چراغ عقب خودرو پژو 207 فاقد مدارك قانوني و گمركي كشف کردند.
فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در اين خصوص راننده خودرو دستگير و به مرجع قضائي تحويل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله هفت ميليارد و 300 ميليون ريال برآورد شده است.





نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
0
از استهبان بعید است