کد خبر: ۱۰۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

کسب مقام سومی خواجه جمالی در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب

روستای خواجه جمالی بخش آباده طشک از توابع شهرستان نی ریز مقام سومی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب را به خود اختصاص داد.

به گزارش شیرازه، روستای خواجه جمالی بخش آباده طشک از توابع شهرستان نی ریز در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب مقام سومی، این دوره از جشنواره رو به خود اختصاص داد.

گرایش به رسانه های گفتاری و شنیداری و این موضوع که نسل جوان تمایل دارد اطلاعات را از مسیر کوتاه و در مدت کمتری دریافت نماید، تمایل به کتابخوانی را کم نموده است، اما کتاب با همه رقبایی که در این دوران دارد هنوز بنیادی ترین رسانه برای انتقال فرهنگ و دانش است .


سومین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، با معرفی 10 روستای دوستدار کتاب در کشور و همچنین «روستای برگزیده برگزیده‌ها» به کار خود پایان داد.

در مراسمی که  در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد ، دکترمسعودی نماینده مردم نی ریز و استهبان، دکتر مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، فاطمه قرایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد نی ریز  برگزار شد ، روستای خواجه جمالی در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب مقام سوم کشور را کسب نمود.


در این مراسم غلامرضا غلامی کتابدار و دهیار روستا و رئیس و اعضا شورای اسلامی خواجه جمالی جهت دریافت لوح تقدیر در این مراسم حضور داشتند.


گفتنی است: روستاهای «فهلیان» از نورآباد ممسنی استان فارس، «علوی» از نیاسر استان اصفهان، «خواجه جمالی» از نی‌یز استان فارس، «سردوش» از مریوان استان کردستان، «گَزیر» از بندر لنگۀ استان هرمزگان، «رئیس‌آباد» از ابرکوه استان یزد، «درازی» از دشتی استان بوشهر، «طبر» از جاجرم استان خراسان شمالی، «قُباق تپه» از کبودرآهنگ استان همدان و «فرّخ‌آباد» از فردیس استان البرز، به‌عنوان روستاهای دوستدار کتاب کشور معرفی شدند.

شایان ذکر است: کتابخانه خواجه جمالی با بیش از ۱۴ هزار جلد کتاب در سال ۱۳۷۳ تاسیس و در حال حاضر با دو کتابدار و مدیریت آقای غلامرضا غلامی فعالیت می کند.

لازم به ذکر است: از بین بیش از ۱۰۰۰ روستا ۲۰ روستا به مرحله نیمه نهایی جشنواره روستاهاو عشایر دوستدار کتاب حضور داشتند.

منبع:  نبض نی ریز

نظرات بینندگان