کد خبر: ۱۰۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
قانون گریزی در روز روشن؛

جولان خودروهای بدون پلاک در فراشبند

شاید شما هم روزانه چند موردی از آنها را به چشم دیده باشید، خودروهای بدون پلاک،همان‌هایی که به راحتی ساعت‌ها در شهر می‌چرخند بدون این‌که نگران باشند با تخلفی که مرتکب شده‌اند رو در روی قانون ایستاده‌اند.

به گزارش شیرازه، شاید شما هم روزانه چند موردی از آنها را به چشم دیده باشید، خودروهای بدون پلاک، همان‌هایی که مالکان‌شان برخی از آنها را به تازگی از نمایندگی تحویل گرفته‌اند اما نتوانسته‌اند تا شماره‌گذاری‌اش صبر کنند و بلافاصله آن را روانه خیابان‌های شهر کرده‌اند تا از قافله شهروندانی که خودروی شخصی دارند عقب نمانند و آن وقت در فرصتی مناسب برای پلاک کردن خودرویشان اقدام کنند.
برخی‌هایشان هم که فکر می‌کنند نسبت به بقیه متعهدترند شماره پلاک را به ابتدایی‌ترین روش با خودکار روی کاغذی نوشته و به شیشه عقب خودرو می‌چسبانند.

تردد آزادانه خودروهای بی‌پلاک شخصی یا عمومی در خیابان‌های شهر این روزها نگرانی‌هایی را برای شهروندان به وجود آورده است.

وسوسه قانون‌گریزی!

اگر این خودروهای بدون پلاک در شهر عامل بروز حادثه رانندگی یا برخورد با عابر پیاده‌ای شوند یا تخلفات دیگری مرتکب شوند شهروندان چگونه می‌توانند این خودروها را شناسایی کنند و تخلف آنها را به مراجع ذی‌ربط اطلاع دهند؟ در واقع چه معیاری به جز پلاک خودرو برای به دام انداختن خودروی متخلف می‌تواند وجود داشته باشد؟

موضوع دیگر این‌که در حال حاضر پلاک خودرو تنها معیار و ملاک ماموران راهنمایی و رانندگی برای ثبت تخلفات رانندگی خودروهاست، در چنین شرایطی پلیس چگونه می‌تواند تخلف خودروی مورد نظر را ثبت و برگه جریمه برایش صادر کند؟ آیا آگاهی از این نقطه ضعف ناخودآگاه وسوسه قانون گریزی و ارتکاب تخلفات ریز و درشت رانندگی را در رانندگان خودروهای بی‌پلاک فراهم نخواهد آورد؟

این طور که پیداست خودروهای بدون پلاک با آگاهی از وجود قانونی مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای بدون پلاک گاه هفته‌ها به راحتی در سطح شهر تردد می‌کنند بدون این‌که نگرانی‌ای از بابت ثبت تخلفات رانندگی خود داشته باشند.

انگار آنها هم می‌دانند دست ماموران راهنمایی و رانندگی برای ثبت تخلفات خودروهای بدون پلاک بسته است و شاید همین موضوع زمینه‌ای شود برای این‌که در مدتی که خودرویشان پلاک ندارد آنچنان که باید خود را مقید به رعایت قوانین و مقررات رانندگی ندانسته و گاه حتی به راحتی آن را زیر پا بگذارند.

تردد خدروهای بدون پلاک در شهر

 چندی است شهروندان فراشبند با ارسال پیامهایی از وجود خودروهای بدون پلاک در سطح این شهر که این روزها تعدادشان هم کم نیست ابراز نگرانی کرده و اظهار می دارند اگر یکی از این خودروها شهروندی را زیر گرفته و فرار کند تکلیف چیست؟ چگونه باید خودروی متخلف و راننده آن را شناسایی کرد.

قابل ذکر است ادامه این امر هرج و مرج و بی قانونی بیشتری را در فراشبند موجب خواهد شد و این هشداری جدی برای متولیان شهر است که می بایست با اقدامات مناسب و قاطع با این امر برخورد جدی داشته باشند.

در غیر اینصورت همچنان که گفته شد تردد خودروهای بدون پلاک تبعات زیادی برای شهر و شهروندان فراشبند در پی خواهد داشت.

منبع: نخل بیدار


نظرات بینندگان