کد خبر: ۱۰۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵

آیا برای جذب گردشگر نوروزی در نگین زاگرس “کار فکری” صورت گرفته است؟!

بدون شک اخذ تدابیر بازارسنجی و بازاریابی برای جذب هرچه بیشتر گردشگر به شهرستان سپیدان می تواند درآمد بیشتری را نصیب مردم این دیار کند.
به گزارش شیرازه، مقاصد گردشگری دارای ابعاد مختلفی هستند که می‌توان آن‌ها را در چهار دسته اصلی قرار داد: اقتصاد، زیرساخت، محیط طبیعی و جامعه. این ابعاد نه تنها بر گردشگری مؤثر هستند، بلکه بر یکدیگر نیز اثر می‌گذارند. براساس تحقیقات و مطالعات متعددی که در زمینه موفقیت صنعت گردشگری در کشورهای مختلف صورت گرفته است، یکی از مهمترین عوامل جذب گردشگران، زیرساخت مناسب است.

همچنین توسعه‌یافتگی جامعه با شاخص‌هایی چون امید به زندگی، مالکیت تلویزیون و کامپیوتر و نیز سرانه مطالعه نشان می‌دهد که هر چه میزان این توسعه ‌یافتگی بیشتر باشد، گردشگران بیشتری به آن کشور سفر می‌کنند. ابعاد اقتصادی و محیط طبیعی اگرچه در درجات پایین‌تر بر گردشگری تأثیر می‌گذارند، دارای اثراتی مهم بر زیرساخت و جامعه هستند.

شهرستان سپیدان به عنوان نگین سرسبز زاگرس و به لحاظ نزدیک بودن به دو مرکز استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد به عنوان دالانی برای ورود به این استان، از ظرفیت بالایی برخوردار است، چرا که شهرستان سپیدان دروازه‌ای ورودی به یاسوج و شیراز محسوب می شود اما سوال اینجاست که برای این مهم چه اقدامات بازاریابی گردشگری صورت گرفته است.؟

شهرستان سپیدان با توجه به جاذبه‌های طبیعی گردشگری نظیر بزرگ‌ترین آبشار کشور، چله گاه، برم شش پیر، برم فیروز، بهشت گمشده و جاذبه های گردشگری که در سه بخش ( مرکزی، هماشهر وبیضاء) سرسبز این شهرستان وجود دارند؛ این استعداد را دارد تا گردشگران بی‌شماری را در ایام نوروز به خود جلب و جذب نماید اما تبلیغات اساسی در این زمینه منوط به ایام نوروز شده و این به تنهایی نمی تواند گردشگران را آنطور که باید به شهرستان جذب کند.

بدون شک اخذ تدابیر بازارسنجی  و بازاریابی برای جذب هرچه بیشتر گردشگر به شهرستان  سپیدان می تواند درآمد بیشتری را نصیب مردم این دیار کند. جاذبه های گردشگری به تنهایی جذابیت ندارند، این مدیران گردشگری هستند که به یک جاذبه طبیعی ارزش افزوده می بخشند و بهای آن را در چشم گردشگر صدچندان می کنند.

نصب چند بنر در جاده و فلکه ورودی هرچند تابلوی خوبی است، اما نمی تواند همه آنچه را که یک گردشگر نیاز دارد به وی هدیه دهد.

انتهای پیام/



منبع: سپیدان پرس
نظرات بینندگان