کد خبر: ۱۰۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
مارین لوپن:

مصلحت فرانسه در باقی ماندن بشار اسد در سوریه است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اذعان کرد به غیر از "بشار اسد" گزینه بهتری برای حاکمیت سوریه وجود ندارد.
به گزارش شیرازه، مارین لوپن رئیس حزب افراطی جبهه ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه، در سفر به بیروت با مقامات سیاسی و مذهبی لبنان درباره مسائل مهم منطقه‌ای گفتگو کرد.

لوپن در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با "سعد حریری"، نخست وزیر، "جبران باسیل"، وزیر خارجه، "میشل عون"، رئیس جمهور، "سمیر جعجع"، رئیس حزب نیروهای لبنانی، "سامی جمیل"، رئیس حزب الکتائب و کاردینال "بشاره راعی"، رهبر مسیحیان مارونی لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

لوپن از پوشیدن حجاب برای ملاقات با شیخ "عبداللطیف دریان"، مفتی اعظم اهل سنت لبنان امتناع کرد و در نهایت بدون ملاقات با وی دارالفتوای لبنان را ترک کرد.

رئیس حزب جبهه ملی فرانسه در کنفرانس خبری خود در لبنان در رابطه با بحران سوریه اظهار داشت: تاکنون با "بشار اسد" ملاقاتی نداشته‌ام و با وی ارتباطی ندارم. می‌دانم برخی از سیاستمداران و مقامات فرانسوی با او ملاقات کرده‌اند؛ اما تاکید دارم به نفع فرانسه نیست در امور سوریه دخالت نظامی کند. معتقد هستم اگر حاکمیت فعلی سوریه نباشد، تروریست‌های داعش قدرت را در دست می‌گیرند و سوریه فرو می‌پاشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تصریح کرد: اگر دولت کنونی سوریه سرنگون شود، جایگزینی جز گروه داعش وجود نخواهد داشت، بنابراین بقای بشار اسد و نظام کنونی سوریه به نفع فرانسه است.

لوپن در بخش دیگری از سخنانش افزود: به نظر می‌رسد جهان عرب باید با کمک یکدیگر راهی برای پایان دادن به اوضاع کنونی سوریه و لیبی پیدا کند. من از هر تلاشی با هدف برقراری صلح در منطقه حمایت می‌کنم.

پیش از این انتقادات زیادی از سوی هم‌پیمانان سعودی علیه لوپن مطرح شده بود که وی را به دلیل ترجیح دادن بشار اسد به گروه‌های معارض مورد سرزنش قرار داده بودند. لوپن در واکنش به این انتقادات گفت: موضع من کاملا روشن است. فرانسه قربانی مستقیم حملات داعش بوده، بنابراین باید مردم کشورم را از خطر داعش دور کنم. مصلحت فرانسه در باقی ماندن بشار اسد در سوریه است.

لوپن در ادامه یادآوری کرد: جبهه ملی فرانسه همواره با جنگ علیه عراق مخالف بود. امروز هم مخالف هرگونه دخالت نظامی در لیبی و سوریه هستیم. جنگ در عراق به ایجاد داعش و عملیات نظامی در لیبی به هرج و مرج در این کشور منجر شده است؛ به همین دلیل است که می‌گویم هرگونه عملیات در سوریه هم محکوم به شکست است.

لوپن تاکید کرد: مداخلات ما نباید به تشدید اوضاع ناامن در منطقه و یا تقویت گروه‌های تروریستی که امروز بزرگترین خطر برای فرانسه هستند، منتهی شود. معتقد هستم آمریکا و اتحادیه اروپا عادت‌های بدی دارند و یکی از مهمترین آن‌ها دخالت در امور منطقه است. در نتیجه  این دخالت‌ها، اوضاع جهان به جای اینکه بهبود یابد، بسیار بد شده است.

رئیس حزب جبهه ملی فرانسه در پایان خاطر نشان کرد: اکنون که داعش در حال تضعیف و کاهش قدرت است، همه می‌توانند از رویکرد دیپلماتیک در منطقه بهره ببرند.


منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان