کد خبر: ۱۰۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵

30 اسفند تعطیل شد

نظر به اینکه در سال‌های کبیسه اسفندماه 30 روزه بوده و روز سی‌ام اسفندماه نیز در بازه تعیین شده (29 اسفند تا 4 فروردین) قرار می‌گیرد بنابراین با تفسیر لفظی و منطقی نیز بر طبق قانون یاد شده روز سی‌ام اسفندماه همواره جزو تعطیلات رسمی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش شیرازه، بخشنامه اخیر وزارت کار اشاره به قانونی دارد که طبق آن روز 30 اسفند ماه تعطیل است. متن این اطلاعیه به این شرح است:

با عنایت به پرسش‌های مکرر درخصوص تعطیلی روز 30 اسفند به آگاهی می‌رسانیم؛

به استناد لایحه قانونی تعیین تعطیلات رسمی کشور – مصوب سال 59 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی آن «29 اسفند تا 4 فروردین» جزو تعطیلات رسمی کشور منظور شده است؛ قطع نظر از تفسیر باطنی موضوع که تعطیلی روز سی‌ام اسفندماه را ایجاب می‌نماید، نظر به اینکه در سال‌های کبیسه اسفندماه 30 روزه بوده و روز سی‌ام اسفندماه نیز در بازه تعیین شده (29 اسفند تا 4 فروردین) قرار می‌گیرد بنابراین با تفسیر لفظی و منطقی نیز بر طبق قانون یاد شده روز سی‌ام اسفندماه همواره جزو تعطیلات رسمی کشور محسوب می‌شود.

در صورتی که کارگری در این روز در کارگاه به کار اشتغال یابد، با لحاظ مقررات ماده (59) قانون کار، ساعات کار وی جزو ساعات انجام کار اضافی محسوب و به استناد ماده مزبور مشمول دریافت فوق‌العاده اضافه کاری خواهد بود.

نظرات بینندگان