کد خبر: ۱۰۶۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
درصورت بی‌توجهی؛

هوای دلنشین و رؤیایی شیراز به افسانه‌ها می‌پیوندد

مدیرکل محیط‌زیست استان فارس گفت: دیر یا زود ریزگردها فارس را مورد تهدید قرار می‌دهند که اگر در این مورد چاره‌اندیشی نشود، هوای دلنشین و رؤیایی شیراز به افسانه‌ها می‌پیوندد.

به گزارش شیرازه، حمزه ولوی امروز در سی‌ودومین نشست اعضای شورای اسلامی استان فارس با بیان این‌که دیر یا زود ریزگردها فارس را مورد تهدید قرار می‌دهند و اگر در این مورد چاره‌اندیشی نشود، هوای رؤیایی شیراز به افسانه‌ها می‌پیوندد، اظهار داشت: به علت کمبود آب و خشک شدن دریاچه مهارلو، بختگان و آباده طشک و نیز تراکنش نمک‌ها، بروز ریزگرد و انواع بیماری‌ها در منطقه دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه روزانه در دنیا شهرهای 240 هزارنفری با تمام ملزومات ساخته و درنتیجه آب‌وهوا دچار تغییر و دگرگونی می‌شود، افزود: برداشت بی‌رویه سالانه 600 میلیون مترمکعب آب در کشور که روزی این سرمایه به پایان می‌رسد، مشکل زیست‌محیطی را به‌ویژه در استان فارس تشدید می‌کند.

مدیرکل محیط‌ زیست استان فارس تصریح کرد:  پسماندهای شهری به جز در شیراز در سطح استان فارس به‌درستی مدیریت نشده و باید در این بخش سرمایه‌گذاری و همچنین از مصرف آب شرب برای صنعت، کشاورزی و فضای سبز جلوگیری شود.

ولوی بیان داشت: تعداد اندک نیروی انسانی و اختصاص اعتبار ناچیز به محیط‌زیست، کنترل 11 پناهگاه حیات‌وحش و 17 منطقه شکارممنوع در این استان را با مشکل روبه‌رو کرده و در این راستا در سال گذشته اداره محیط‌زیست سروستان، مهر، رستم و زرین‌دشت به دلیل داشتن نیروی اندک در حال تعطیل شدن بود که با تمهیدات صورت‌گرفته این مشکل تا حدودی برطرف شده است.

وی اضافه کرد: اعتبار محیط‌زیست که 6دهم اعتبارات استانی است باید به یک تا 2 درصد افزایش یابد تا بتوان در راستای برنامه‌های در دست اقدام گام برداشت.

مدیرکل محیط‌زیست استان فارس بیان داشت: الکترونیکی کردن پارک ملی بمو، طرح مطالعه مقابله با ریزگردها، طرح جامع آلودگی هوا و ابطال مجوز 123 معدن پراکنده در منطقه بهرام گور ازجمله فعالیت‌های این اداره کل بوده است.

منبع: فارس

برچسب ها: هوای شیراز
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
0
به ما می گویید خوب شما باید مسئله را حل کنید
من که نمی توانم همسایه بغل دستی و سوپری سر کوچه ما هم نمی تواند