کد خبر: ۱۰۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

کارگران ممسنی چشم انتظار درمانگاه تامین اجتماعی

جمعیت ۳ - ۴ هزار نفری کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی شهرستان ممسنی ۲۱ ماه چشم انتظار ساخت درمانگاه تامین اجتماعی هستند.
به گزارش شیرازه، جمعیت 3 - 4 هزار نفری کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی شهرستان ممسنی 21 ماه چشم انتظار ساخت درمانگاه تامین اجتماعی هستند. آنگونه که رهام پیکری، فرماندار ممسنی گفته است این انتظار تا شهریور 96 ادامه دارد.

شهریور 96؛ پایان انتظار  برای درمانگاه تامین اجتماعی نورآباد  

این درمانگاه که بناست در زمینی 2500 متری در محل اسکان عشایر شهرستان ممسنی ساخته شود، در اردیبهشت 94 کلنگ‌زنی شد در حالی که به گفته پیکری زمین ساخت درمانگاه 10 شهریور 93 واگذار شده بود. در زمان کلنگ‌زنی این پروژه زمان اتمام  18 تا 20 ماه اعلام شد. 

این درمانگاه بناست در 2 طبقه با اعتبارات تامین اجتماعیاحداث شود و خدماتی نظیر دندانپزشکی، مامایی، پزشک عمومی و داروخانه برای آن تعریف شده است. 

به گفته پیکری درحال حاضر پیشرفت فیزیکی این درمانگاه 55 تا 60 درصد و اعتباری که در قرارداد آن ذکر شده، 6 میلیارد تومان است. وی می‌گوید: در صورتی که تزریق اعتبارات به موقع انجام شود این پروژه شهریور 96 به اتمام می‌رسد. 

4 هزار کارگر چشم انتظار درمانگاه تامین اجتماعی 

فرماندار ممسنی از جمعیت 3 تا 4 هزار نفری کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی این شهرستان خبر می‌دهد که احداث این درمانگاه می‌تواند بخش زیادی از مشکلات درمانی آنها را برطرف کند. 

به گفته پیکری شهرستان ممسنی با وجود قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و پوشش درمانی شهرستان‌های اطراف نظیر رستم تنها یک بیمارستان 95 تختخوابی دارد که جوابگوی نیاز شهرستان نیست و ضرورت دارد که درمانگاه تامین اجتماعی آن هر چه سریع‌تر ساخته شود. 

مسعود گودرزی، نماینده شهرستان ممسنی نیز بر این باور است که حوزه بهداشت و درمان باید به صورت متوازن و عادلانه توزیع شود تا همه مردم بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند. به گفته وی شهرستان‌های ممسنی و رستم با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص، قرار گرفتن در محورهای جاده‌ای پرتردد و فقر و محرومیت ملموس توجه بیشتر و اساسی‌تری در حوزه بهداشت و درمان می‌طلبد. 

احداث بیمارستان 400 تختخوابی در ممسنی 

تلاش‌های نماینده ممسنی در حوزه درمان و بهداشت سبب شده که مقدمات ارتقاء بیمارستان 95 تختخوابی به 150 تخت فراهم شود. به گفته فرماندار شهرستان بناست بیمارستان 400 تختخوابی جدیدی نیز در این شهرستان کلنگ‌زنی شود البته این امر منوط به تامین اعتبار آن در بودجه امسال است. 

پیکری وجود 30 پزشک متخصص در شهرستان ممسنی را ظرفیت خوبی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان می‌داند که ساخت درمانگاه‌ و ارتقای بیمارستان می‌تواند آن را تکمیل کند. 

وجود 3 تا 4 هزار نفر کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی در شهرستان ممسنی به علاوه نیروهای پیمانی ادارات که بیمه تامین اجتماعی هستند و لزوم برخورداری آنها از خدمات درمانی رایگان تسریع در احداث درمانگاه تامین اجتماعی را در این شهرستان ایجاب می‌کند. 


منبع: تسنیم

نظرات بینندگان