کد خبر: ۱۰۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

آیت الله نوری همدانی: اینقدر بر حرام بودن اخذ دیرکرد تاکید می‌کنیم تا متوقف شود

یکی از مراجع تقلید گفت: در جریان خوزستان گرد و غبار و ریزگردها زندگی ساکنان این استان را تباه کرده است و در آبادان و اهواز با درختکاری و امثال آن باید از ورود ریزگردها جلوگیری شود.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود  که در مسجد اعظم برگزار شد با بیان اینکه هر کس باید به مسئولیت خود عمل کند، اظهار کرد: مسئولیت‌های انسان در نهج‌البلاغه ذکر شده است. انسان از مسئولیت فردی برخوردار است بر این اساس هر کس باید خود را بسازد و براساس اصول، علم، ‌عقل، عمل و تقوا این کار را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی به وضعیت مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست انسان از مسئولیت شغلی نیز برخوردار است هر کسی هر شغلی دارد باید بداند شغلی که بر عهده گرفته مسئولیتی بر انسان ایجاد می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کسانی که مسئولیت دولت و حکومت را بر عهده دارند از مسئولیت سنگینی برخوردار هستند، گفت: باید به وضع مردم توجه کنند گرانی و بیکاری مصیبت است زیرا حکومت برای مردم بوده و آنها در تمام صحنه‌ها حضور داشتند که انقلاب به ثمر رسید.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت عمل وسیله امرار معاش نیست بلکه امانت است کسی که این امانت را بر عهده گرفته مسؤول است؛ در جریان خوزستان گرد و غبار و ریزگردها زندگی ساکنان این استان را تباه کرده؛ در آبادان و اهواز با درختکاری و امثال آن باید از ورود ریزگردها جلوگیری شود.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد‌: چندین سال است که ریزگردها مردم خوزستان را اذیت می‌کند باید در نظر داشت مردم خوزستان بیش از همه استان‌ها در جنگ تحمیلی خدمت کردند.

وی یادآور شد: کسانی که در برابر مردم مسئولیت دارند بدانند موضوع خدمت به مردم و در فکر مردم بودن مهم است مردم در زیر فشار اقتصادی و بیکاری هستند و باید کاهش تورم را لمس کنند که در زندگی مردم در برابر گرانی و بیکاری چه کاری انجام شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ربا و دیرکرد حرام است، گفت:‌ روزی نیست که نامه‌ای در زمینه دیرکرد نداشته باشیم حتی بیان می‌کنند چرا این قدر بیان می‌کنید باید به اندازه‌ای بیان کرد که دیگر این امر صورت نگیرد.

منبع: رجا نیوز

نظرات بینندگان