کد خبر: ۱۰۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

مقام ارشد ضد تروریسم اروپا؛ سپاه سازمان تروریستی نیست

یکی از مقامات ارشد سازمان امنیت و همکاری اروپا که وظیفه مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز را بر عهده دارد با اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه تروریستی مخالفت کرد.

به گزارش شیرازه، «پیتر نیومن»، از مقام‌های ارشد اروپایی که در سازمان امنیت و همکاری اروپا وظیفه مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز را بر عهده دارد با اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه تروریستی مخالفت کرده است.

به گزارش واشنگتن‌فری‌بیکن، «نیومن» در حساب کاربری‌اش در توئیتر، «مارک فیتزپاتریک» از تحلیلگران ضدایرانی آمریکایی را خطاب قرار داده و به صراحت گفته که با تروریست خطاب کردن ایران مخالف است.

فیتزپاتریک نوشته است: «دنیس راس و من در این مورد موافقیم که قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی معنایی دارد. تحریم‌های دیگر همین حالا علیه آنها اعمال می‌شود.»

 

«نیومن» در پاسخ به این پست فیتزپاتریک نوشته است: «مثل اخوان‌المسلمین، بحث اصلی درباره قرار دادن آنها در فهرست سازمان‌های تروریستی این است که آنها چنین سازمانی (تروریستی) نیستند.»

پایگاه واشنگتن‌فری‌بیکن نوشته که نیومن این توئیت را روز سه‌شنبه، یک روز قبل از انتصابش به سمت نماینده ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور مبارزه با افراط‌گرایی نوشته است.

او در این سمت وظیفه کمک به سازمان امنیت و همکاری اروپا برای مقابله با تروریسم را بر عهده خواهد داشت.

منبع: فارس

نظرات بینندگان