کد خبر: ۱۰۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
امام جمعه فراشبند:

با کتک کاری دانش آموز تربیت نمی شود/فروشندگان سلامت، صداقت واعتماد خود را حفظ کنند

امام جمعه فراشبند گفت : با زدن و کتک کاری کردن، فرد تربیت نمی شود و اینکه معلمی بخواهد بخاطر یک نفر همه را تنبیه کند این هم دور از انصاف است

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه فراشبند  در آغاز خطبه های این هفته از نماز جمعه، با ادامه مبحث هفته ی پیشین خود در مورد حقوق زن و مرد در اسلام گفت: یکی دیگر از نظریات تحقیرآمیز در مورد زن این است که زن مقدمه ی وجود مرد است و برای مرد آفریده شده است. اسلام هرگز چنین سخنی ندارد و با صراحت کامل می گوید تمام هستی و مخلوقات برای انسان آفریده شده است و اسلام هرگز نمی گوید زن برای مرد آفریده شده است.


وی افزود: اسلام می گوید زن و مرد برای همدیگر آفریده شده اند و طبق آیه قرآن، زنان زینت و لباس مردان و مردان لباس و زینت زنان هستند.


وی با اشاره به دیدگاه غرب در مورد زن و حقوق او گفت: جهان غرب تا خرخره در منجلاب و فساد فرورفته است و زن را در حد یک مانکن بازاری برای ترویج کالاهای ضد اخلاقی تنزل داده است، فلذا با این نوع تفکر انسان غربی هرگز نمی تواند معارف بلند و عرفانی اسلام را بشناسد.


امام جمعه فراشبند در ابتدای خطبه دوم خود، با اشاره به مناسبت های این هفته به فرارسیدن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: وجود یک مکتب بدون یک سیستم مستقل آموزش و پرورش امکان پذیر نیست. قرآن کریم ابتدا به پرورش و سپس به آموزش می پردازد فلذا می فرماید: « یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه ».

اسلام می فرماید: انسان موجودی تربیت پذیر و قابل هدایت است همانگونه که سایر حیوانات و نباتات هم قابل تربیتند.


ابراهیمی همچنین خطاب و معلمان و مربیان گفت: من در اینجا به معلمان و مربیان عزیز عرض می کنم کار شما کار تربیتی است و کار آموزش دادن و پرورش دادن است. از آن جا که انسان الگوپذیر است و متربی همه رفتارهای لفظی و عملی مربی خود را نگاه می کند و او را زیر نظر دارد باید خیلی دقت کنید که خلاف بیان و رفتاری از شما سر نزند و چنانچه مرتکب خطایی شدید از او معذرت خواهی کنید.

امام جمعه فراشبند افزود: با زدن و کتک کاری کردن، فرد تربیت نمی شود و اینکه معلمی بخواهد بخاطر یک نفر همه را تنبیه کند این هم دور از انصاف است البته بعضی از آدم ها بوسیله نصیحت و موعظه تربیت نمی شوند مثل سارقین و مجرمین که باید مجازات شوند.

وی در مورد فرارسیدن روز 9 اسفند به مناسبت روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز گفت: همه ما به نوعی مصرف کننده هستیم و حتی همان تولیدکننده و یا فروشنده نیز خود مصرف کننده است چرا که هیچ کس نمی تواند در همه موارد هم تولید کننده و هم مصرف کننده باشد. حال خطاب من به تمام کسانی است که جنس یا مطاعی را می خواهند بفروشند؛ شما نباید صداقت، سلامت و اعتماد را از دست بدهید.


ابراهیمی ادامه داد: تطفیف و کم فروشی، تقلب و تدلیس، احتکار و گرانفروشی باعث بی اعتمادی مشتری است و در نتیجه موجب کساد بازار می گردد.


وی همچنین به احادیثی در مورد نحوه خرید و فروش در اسلام و اثرات ربا بر بازار اسلامی اشاره نمود.


امام جمعه فراشبند در انتهای خطبه های خود با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه استان فارس گفت: امیدواریم که خانواده های محترم و معلمان و مربیان و آموزش و پرورش فرزندان و دانش آموزان مستعد و علاقمند به فراگیری علوم دینی را به فراگیری دروس حوزوی و دینی تشویق نمایند .


وی گفت: امروز دنیای اسلام و حتی جهان غیر اسلام به روحانیت مبرّز، عالم زبان دان و پارسا نیاز دارد تا بتوانند اسلام ناب محمدی را به جهانیان و آیندگان منتقل نمایند.

منبع: نخل بیدار
نظرات بینندگان