کد خبر: ۱۰۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
ائمه جمعه شهرستان های فارس مطرح کردند:

مسوولان به جای مقصر دانستن گذشتگان؛ اقدامی کنند/ انتفاضه و حمایت از فلسطین در رﺃس امور سیاسی اسلام است

خطیب جمعه پاسارگاد گفت: مسوولان کشور به جای متوجه کردن اشکال به گذشتگان به چاره اندیشی مسائل بپردازند،مسئولان نباید فرا فکنی کنند واز زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.
به گزارش شیرازه، محور مشترک خطبه های این هفته ائمه جمعه استان فارس اشاره به ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین بود که هفته گذشته در تهران برگزار شد.

نشانه های فرو پاشی اسرائیل پدیدار شده است

حجت‌الاسلام هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد  با اشاره به طرح های دشمنان اسلام برای منحرف کردن مسلمانان از مسائل اصلی پرداخت و به وجود آمدن داعش در سوریه و عراق را، برای سرگرم کردن کشور های اسلامی دانست و گفت: کشور های اسلامی باید به فکر این باشند که این جورسومه فساد را از منطقه بیرون کنند.

وی یکی از بیانات مهم مقام معظم رهبری در اجلاسیه را پدیدار شدن نشانه های فرو پاشی اسرائیل دانست و گفت: مقدمه فروپاشی اسرائیل آغاز شده است و این یک حرف نو و جدیدی است که دشمنان نمیخواهند بپذیرند ولی این فروپاشی آغاز شده است و با توجه به شکست های اسرائیل از حزب الله لبنان و گروه های فلسطینی مقدمه فروپاشی اسرائیل آغاز شده است.

امروز اسرائیل مصداق بارزظلم در منطقه است

حجت الاسلام موسوی انور، امام جمعه شهرستان سپیدان،  باتوجه به سالرزو فرارسیدن  8 اسفند؛ روز امور تربیتی گفت: امروز در مراکز آموزشی از قبیل مدارس و دانشگاهها باید در کنار آموزش بحث تهذیب هم باشد وعلم بدون تهذیب مایه تباهی وگمراهی است.

وی در خصوص ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین واهمیت ان باتوجه به حضور رهبرمعظم انقلاب در افتتاحیه آن گفت: امروزه دشمن سعی دارد مسئله اسرائیل را کمرنگ کند وبا حضور خود در منطقه در صدد نسل کشی مسلمانان است و مسلمان کشی وظیفه واجبی برای انها شده است ودراین را از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

امام جمعه سپیدان  گفت: امروز باید دنیا و ملت اسلام از خواب غفلت بیدار شودند و باید به رهنمودهای عالمانه وحکیمانه رهبر معظم انقلاب گوش دهند واین فرمایشات راسرلوحه امورات زندگی وحکومت جامعه خود قرار دهند توصیه های امام ورهبری بی بهانه نبوده است ودر قرآن نیز مکرراً بیان شده است که در مقابل ظلم سکوت نکنید  امروز اسرائیل مصداق بارزظلم در منطقه است.

وی ادامه داد: باید مسوولان به تذکرات مهم رهبر معظم انقلاب در خصوص منطقه جنوب کشور فکری اساسی و اقدامی سریع انجام دهند و مشکلات مردم باید باعمل واقدام حل شود وبه شعار دادن وگفتگو مشکلات مردم حل نمی شود؛ بر همین اساس طی هماهنگی های ستاد نماز جمعه با مسئولان ارشد استان ازانها دعوت میشود تاضمن حضور در شهرستان ونماز جمعه ضمن ارائه گزارش عملکرد به مشکلات مردم رسیدگی نمایند.

مسوولان به جای مقصر دانستن گذشتگان؛ اقدامی کنند

 حجت الاسلام محمد پردل خطیب جمعه پاسارگاد به روز امور تربیتی اشاره کرد و گفت: تحصیلی که بدون تهذیب نفس باشد ضرر دارد، علم به تنهایی بی فایده است و علمی که درآن تربیت و تزکیه نباشد سودی هم ندارد.

پردل در باره تذکرات مقام معظم رهبری در پی مشکلات در مدیریت بحران در جنوب کشور اشاره کرد و ادامه داد: مسوولان کشور به جای متوجه کردن اشکال به گذشتگان به چاره اندیشی مسائل بپردازند،مسئولان نباید فرا فکنی کنند واز زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

پردل بیان داشت: شعار امسال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل بود،لذا همه قوا باید  تا آخر سال نشان دهند و بگویند برای اقدام و عمل چه کردند.

وی ادامه داد:دولت کارنامه خود را در تحقق رفع رکود، بیکاری  و تورم  منتشر کند،اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل شعاری است که با نگاه به خارج و دل بستن به برجام اجرایی نشد.

پردل تصریح کرد: وعده دادن به مردم که چیزی را عوض و حل نمی کند، مردم باید در عمل ببینند و کار را روی زمین باید دید، در بین مردم دید و مردم راضی نیستند.

امام جمعه بخش پاسارگاد ابراز داشت: اگر کسی هم اعتراضی کند، انتقادی کند با برخورد درستی رو به رو نمی شود، ایا این آن دولتی بود که می گفت انتقاد پذیریم، حالا هم که طرح های دو فوریتی را دارند اقدام می کنند که کسی حق انتقاد نداشته باشد، این حق مردمی که انقلاب کردند و پای انقلاب و ولایت ماندند نیست که اینطور برخوردها را ببینند.

وی ادامه داد: شاهدیک جریان  در مملکت هستیم  و آن هم  تخریب و تضعیف نیروهای ارزشی و انقلابی هست که روز به روز درحال پیشرفت است،عده ای عوامل داخلی وابسته با غرب پشت این قضیه هستند که هدفشان حذف نیروهای ارزشی و انقلابی هست.
پردل بیان داشت: سپاه یکی از نیروهای مهم در این مملکت هست و طبق اصل۱۵۰قانون اساسی نقش سپاه حفاظت از انقلاب و دست آوردهای انقلاب  است.
وی اضافه کرد: انشالله مثل همیشه جلوی این فتنه تخریب وتضعیف نیروهای انقلابی را خواهند گرفت، چرا که نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حق از بزرگترین سنگر های دفاع از ارزشهای الهی نظام ما بوده وخواهد بود و سپاه نور چشم و عضو اصلی انقلاب است.
پردل ادامه داد: البته ما در این شهرستان و بخش شاهد این جریان  (تخریب وتضعیف نیروهای انقلابی) هستیم وبا گزارش دهی علیه نیروهای انقلابی سعی در  عملی کردن این جریان دارند که البته با هوشیاری و دقت بالا این جریان خنثی خواهد شد.

امریکا ،انگلیس با مدیریت آل سعود دشمنی و برادر کشی را  در منطقه  و بویژه کشورهای مسلمان گستراندند

حجت الاسلام مصطفی خاوری امام جمعه استهبان  در خطبه دوم نماز امروز گفت:در هفته گذشته سخنرانی حضرت آیت لله خامنه ای در اجلاسیه کشورهای مسلمان با موضوع قدس بود که شفاف و صحیح درباره ارمان های فلسطین و جنایت های اسرائیل از قبیل تجاوز، قتل ،کودک کشی وکودک سوزانی صحبت کردند.

وی افزود:تلاش دشمن براین است که میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند و با فتنه بر کشورهای مسلمان تسلط یابد.

حجت الاسلام خاوری تصریح کرد:امریکا ،انگلیس با مدیریت آل سعود دشمنی و برادر کشی را  در منطقه  و بویژه کشورهای مسلمان گستراندند.

امام جمعه استهبان در پایان گفت:امسال سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل بود و اگر در ای زمینه کاری شده مسوولین گرارش دهند و اشتعال ،کسب و کار و تلاش باید در اولویت باشد.

با کتک کاری دانش آموز تربیت نمی شود/فروشندگان سلامت، صداقت واعتماد خود را حفظ کنند

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه فراشبند خطاب و معلمان و مربیان گفت: من در اینجا به معلمان و مربیان عزیز عرض می کنم کار شما کار تربیتی است و کار آموزش دادن و پرورش دادن است، از آن جا که انسان الگوپذیر است و متربی همه رفتارهای لفظی و عملی مربی خود را نگاه می کند و او را زیر نظر دارد باید خیلی دقت کنید که خلاف بیان و رفتاری از شما سر نزند و چنانچه مرتکب خطایی شدید از او معذرت خواهی کنید.

امام جمعه فراشبند افزود: با زدن و کتک کاری کردن، فرد تربیت نمی شود و اینکه معلمی بخواهد بخاطر یک نفر همه را تنبیه کند این هم دور از انصاف است البته بعضی از آدم ها بوسیله نصیحت و موعظه تربیت نمی شوند مثل سارقین و مجرمین که باید مجازات شوند.

وی در مورد فرارسیدن روز 9 اسفند به مناسبت روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز گفت: همه ما به نوعی مصرف کننده هستیم و حتی همان تولیدکننده و یا فروشنده نیز خود مصرف کننده است چرا که هیچ کس نمی تواند در همه موارد هم تولید کننده و هم مصرف کننده باشد. حال خطاب من به تمام کسانی است که جنس یا مطاعی را می خواهند بفروشند؛ شما نباید صداقت، سلامت و اعتماد را از دست بدهید.

خیمه عزای حضرت زهرا خیمه ولایت مداران است/ امیدواریم اداره اوقاف و بانک سپه در شهرستان خرامه راه اندازی شود

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و تاکید بر سوگواری حضرت زهرا (س) اظهار داشت: خرامه شهر حضرت زهرا (س) و شهر عفاف و حجاب است و باید در این زمینه برجسته باشد. 

وی افزود: این مراسم ها و خیمه های عزای حضرت زهرا (س)، خیمه ولایت مداران است، همانگونه که ایشان برای اثبات ولایت و غدیر، جان خود را دادند روح ولایت مداری هم باید در هیئت های ما اینگونه خودش را نشان دهد.

امام جمعه خرامه در ادامه به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب در ایام قبل از عید اشاره کرد و گفت: تقاضای اداره آب این است که در این ایام مردم کمتر آب مصرف کنند، وضعیت آب در شهرستان ما خیلی نامناسب است و معلوم نیست که این وضعیت در تابستان به چه شکلی در بیاید، این آبی که در اختیار ماست چندین میلیارد خرج شده تا از کوه سیاه به دست ما برسد و جزء آخرین منابع شهر ماست.

وی با اشاره به ثبت نام نامزدهای شورای شهر و روستا بیان داشت: نباید نسبت به سرنوشت شهر و روستای خود بی تفاوت باشیم، ما باید آینده شهر و روستای خود را به دست افراد برگزیده بدهیم، بررگان شهر وسط میدان بیایند و از افراد توانمند دعوت کنند، شورا جایگاه مهمی است و نباید براساس احساسات قوم و قبیله ای به آن نگاه شود بلکه به شایستگی ها توجه شود. 


وی ضمن تشکر از حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس در مراسم نماز جمعه این هفته بیان داشت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به زودی آغاز به کار می کند و امیداواریم با پی گیری مسئولین شهرستان، اداره اوقاف و بانک سپه نیز راه اندازی شود.

 انتفاضه و حمایت از فلسطین در رﺃس امور سیاسی اسلام است


حجت الاسلام رضا صفایی امام جمعه شیعیان خنج به برگزاری اجلاسیه بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران اشاره کرد و گفت: متنی که مقام معظم رهبری در این اجلاسیه قرائت نمودند، بیانیه ای بسیار خوب و رسایی بود که اگر کشورهای اسلامی این بیانیه را سرلوحه کار خود قرار دهند، برای حمایت از فلسطین کافی خواهد بود.

وی تاکید کرد: انتفاضه و حمایت از فلسطین در رﺃس امور سیاسی اسلام می باشد. حمایت از فلسطین به معنای این نیست که خرج داخل کشور را به خارج ببریم؛ اسلام یک برنامه ریزی شفاف و مدوّنی کرده که کجا، چه اندازه و چطوری هزینه کنیم؛ اگر در راستای تعالیم اسلام پیش رویم، هیچ مشکلی در داخل و خارج نخواهیم داشت.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه، گفت: برخی مسائل مهم وجود دارد که ارتباطی به جناح یا گروه خاصی ندارد؛ مقام معظم رهبری در این جلسه تذکرات مهمی دادند که خطاب به تمامی مسؤولین است.

امام جمعه شیعیان خنج ادامه داد: اگر مسؤولیتی را پذیرفته ایم باید از عهده آن بربیاییم و اگر نمی توانیم، استعفا داده و کنار برویم؛ چرا بعضی ها هیچ توان، اراده و مدیریتی ندارند و به تشکیلات و دستگاه های دولتی چسبیده اند؟ چطور نمی توانید یک گرد و غبار را کنترل کنید؟ اگر از عهده کارها برنمی آیید، بروید کنار و راه را برای دیگران باز نمایید.

حجت الاسلام صفایی افزود: هموطن ما بر اثر تنفس گرد و غبار و هوای آلوده در حال تلف شدن است، برخی از مسؤولین نیز در برج های خود نشسته و خیلی هم خم به ابرو نمی آورند. مسؤولین به جای وارد کردن اشکالات به گذشتگان، به چاره اندیشی مسائل و مشکلات بپردازند.

مال دنیا به کسی وفا نکرده است

حجت الاسلام سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز در خطبه این هفته گفت:  انسان تک تک به دنیا می آید و تک تک از دنیا می رود به خدا پناه ببرید.

وی در ادامه افزود: فرزندانتان پوشش اسلامی را رعایت کنند غربی ها غرق در شهوات هستند و غرائض  آنها را زمین زده ولی شما مسلمان هستید با غرائض میجنگید یا تعدیل می کنید زیرا اسلام با عریضه مخالف نیست با تعدیل همراه ست اندازه گیری صحیح برای اشباح غریضه جنسی نکاح و ازدواج را قرار داده است

امام جمعه نی ریز ادامه داد: سن ازدواج بالا رفته دنبال تشریفات هستند باعث می‌شود که‌ جوانان به فساد کشیده شوند تشریفات و تجملات را کنار بگذارید ساده زندگی کنید به حضرت زهرا و حضرت علی  اقتدا کنید و از آنها الگو بگیرید.
نظرات بینندگان