کد خبر: ۱۰۶۸۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵

پاسخ مدیرکل محیط زیست فارس به وزیر صنعت: با محیط زیست شوخی نکنید!/ همه مجوزهای معدنی در بهرام گور باطل شد

رئیس کل دادگستری استان فارس می گوید: در پرونده بهرام گور شاهد بودیم که برخی از افراد وابسته به منابع قدرت به بهانه طرح اقتصادی و اکتشاف معادن به دنبال تخریب محیط زیست بودند.
به گزارش شیرازه، مدیرکل محیط زیست استان فارس به اظهارات زیست محیطی وزیر صنعت، معدن و تجارت واکنش نشان داد. حمزه ولوی در خصوص سخنان اخير وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص منطقه بهرام گور و مانع شدن 4 گورخر برای بهره براری از معادن این منطقه گفت: مساله محيط زيست فانتزي نيست كه وزير صنعت، معدن و تجارت اين گونه آن را مطرح كند، شوخي هم نيست و همه ابعاد زندگي ما را در بر مي گيرد.

ولوی همچنین گفت: 900 گورخر در منطقه حفاظت شده بهرام گور وجود دارد نه 2 گورخر!
سکاندار دستگاه حفاظت از محیط زیست در استان فارس با بیان این که ديواري كوتاه تر از محيط زيست وجود ندارد و هر كس كه مي خواهد كاري كند و نمي شود مي گويد محيط زيست جلوي كار را گرفته، درباره مجوز معادن منطقه بهرام گور نیز تاکید کرد: تمامي مجوزهاي معادن منطقه بهرام گور باطل شده و تنها قرار شد در  4 گوشه اين منطقه اكتشافات لازم انجام شود همچنين بنا شد اگر مواردي هم كشف شد تنها از خارج محدوده حفاظت شده رفت و آمد صورت گيرد.

این بگو مگوها در حالی است که حدود 2 سال پیش، حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل وقت محیط زیست استان فارس به دلیل مقاومتش در برابر اجرای برخی پروژه ها از جمله پالایشگاه دوم شیراز و اکتشاف معادن در منطقه بهرام گور برکنار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این باره می گوید: در پرونده بهرام گور دستگاه قضایی و سازمان محیط زیست استان فارس مقاومت کردند، در این پرونده بهرام گور شاهد بودیم که برخی از افراد وابسته به منابع قدرت به بهانه طرح اقتصادی و اکتشاف معادن به دنبال تخریب محیط زیست بودند که با انجام کارهای کارشناسی متوجه این موضوع شدیم و دستگاه قضایی و سازمان محیط زیست استان فارس در برابر تمامی فشارها مقاومت کردند.

القاصی مهر تصریح می کند:اگر مقاومت نکرده بودیم اکنون شاهد از بین رفتن بهرام گور بودیم.

منطقه بهرام گوردر شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی ریز قرار دارد. این منطقه از سال 1351 با عنوان منطقه حفاظت شده «بهرام گور» تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست فارس قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ممداشم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
0
ای بابا چار گوشه منطقه را هم بهش دادید بازم دلخوره ومیگه محیط زیست اله بله جیمبله؟ وقتی که ازبین 900 تا گورخر فقط چارتا ببینه حقشه که چارتا گوشه بهش بیشتر ندن تازه من اگرمشاورشان بودم میگفتم صداشو در نیارین همین چارگوشش رو بیگیرین خداروچه دیدی شایدم تونستید همه منطقه روجاکن کنید.